Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیموری ماسوله گفت: در ابتدای شیوع کرونا، شرایط قرنطینه خانگی خسته کننده بود اما بعدها سعی کردم به کرونا بیشتر به عنوان یک فرصت نگاه کنم نه محدودیت، لذا سعی کردم بهترین استفاده را از روزهای کرونایی ببرم.

خبرگزاری شبستان -گرگان، فاطمه رائیجی؛ این روزها تب و داغ کنکور آنقدر داغ شده که هر دانش آموز برای رسیدن به موفقیت و آنچه که در آینده به عنوان شغل و حرفه در نظر دارد باید دست به شب زنده داری ها و ریاضت های فراوان بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ضرب المثل «کار هر بز نیست خرمن کوفتن، گاو نر می خواهد و مرد کهن» حکایت از آن دارد رسیدن به موفقیت بدون تلاش، پشتکار و تخصص میسر نمی شود و برای آنکه دانش آموزی نام خود را بین برترین های کنکور سراسری به عنوان یک جوان موفق ببینند باید پله پله گام بردارد و به معنی دیگر موفقیت در کنکور یک شبه محقق نمی شود.

 

«تلاش و پشتکار به همراه چاشنی استعداد» شاخصه هایی است که هر دانش آموزی با استفاده از آن می تواند غول سرنوشت ساز کنکور را شکست دهد و در این ماراتن علمی موفق شود.

 

در روزگاری که بسیاری از خانواده ها با صرف هزینه های میلیونی برای کنکور فرزندشان، از کسب نتیجه دلخواه بی نصیب می مانند کم نیستند دانش آموزانی که با فرمول همت، تلاش و اراده معادله پیچیده کنکور را به راحتی حل می کنند و در مسیر موفقیت گام برمی دارند.

 

«محمد تیموری ماسوله» یکی از دانش آموزان گلستانی است که بدون شرکت در کلاس های کنکور و صرف هزینه های میلیونی رتبه سوم کنکور تجربی را کسب کرد و موفقیت این دانش آموز به همراه «محمد سلیمانی» موجب شد استان گلستان برای نخستین بار در میان رتبه های برتر کنکور سهمی داشته باشد.

 

خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفتگویی را با این جوان گلستانی اختصاص داده که در ادامه از نظر می گذرانید؛

 

*شاید برای بسیاری از افراد که خبر موفقیت شما را می شنوند جای سوال باشد که برنامه ریزی شما چگونه بود؟ روزانه چند ساعت درس می خواندید؟

از ابتدای سال دوازدهم برنامه ریزی کردم به طور مداوم و مستمر درس بخوانم و اینطور نباشد که یک روز بیشتر و روز دیگر ساعت کمتری را به مطالعه اختصاص دهم.

به طور میانگین در روزهای تعطیل هفت ساعت و در روزهای مدرسه پنج ساعت درس می خواندم و این روند را به صورت مستمر ادامه دادم.

 

*برای ورود به دانشگاه تصمیم گرفتید در چه رشته ای ادامه تحصیل دهید؟

بله، تصمیم دارم در رشته پزشکی تحصیل کنم.

 

*از لحظه شنیدن خبر رتبه تک رقمی در کنکور برایمان بگویید واکنش شما چه بود؟

ساعت دو و ۳۰ دقیقه بامداد یکی از دوستانم به من تبریک گفت، در آن لحظه متوجه نشدم که بعد مطلع شدن نتایج کنکور سراسری بر روی سایت قرار گرفته است.

در آن موقع شب خبر بسیار شوکه کننده ای برای من و خانواده ام بود.

 

*انتظار داشتید جزو سه نفر برتر کنکور علوم تجربی باشید؟

با توجه به نتایجی که ماه آخر کنکور کسب می کردم کسب رتبه خوب برایم دور از انتظار نبود حتی به رتبه تک رقمی هم فکر می کردم اما هر چقدر هم که فرد انتظار کسب رتبه برتر در کنکور را داشته باشد باز هم شنیدن این خبر می تواند شوکه کننده باشد.

 

*شاید بسیاری از دانش آموزانی که در صف کنکور هستند لازمه موفقیت در کنکور را برخورداری از امکانات مالی مطلوب و یک زندگی لاکچری می دانند، شما چه نظری دارید؟

گرچه امکانات مالی و تحصیل در مدرسه خوب ممکن است تا حدی در موفقیت افراد موثر باشد اما در کل موفقیت در کنکور علل دیگری دارد و مسائل مالی و امکانات خوب نقش زیادی در آن ندارند.

 

به نظرم درباره نقش مسائل مالی و امکانات تحصیلی در موفقیت کنکور مبالغه و اغراق شده و این شاخصه ها در موفقیت افراد آنقدر هم تاثیرگذار نیستند، این مسائل فرعی هستند و علل اصلی موفقیت به تلاش، همت و پشتکار فرد بستگی دارد.

 

*رمز موفقیت خود را در چه می دانید؟

تلاش و اعتماد به نفس

 

*یکی از مباحث داغ کنکوری ها شرکت در کلاس های کنکور و کمک آموزشی است، شما از این کلاس ها استفاده کردید؟

من از کلاس های کنکور هیچ موسسه ای استفاده نکردم و از آنجایی که در این کلاس ها شرکت نکردم، نمی توانم بگویم که شرکت در کلاس های کنکور خوب است یا بد.

من برای کنکور بیشتر خودآموزی را ترجیح دادم و خودم کتاب درسی را مطالعه می کردم و آموخته هایی که در محیط مدرسه از معلمان می گرفتم را در محیط منزل تثبیت می کردم.

 

*در مدتی که برای کنکور سراسری آماده می شدید چگونه زمان مطالعه و تفریح را از یکدیگر تفکیک می کردید.

به نظرم تفریح هم لازم است و مطالعه مداوم و طولانی مدت خسته کننده است و بازدهی لازم را ندارد و برای بازدهی بیشتر، مغز باید آماده باشد که این مهم به تفریح نیاز دارد.

من هم در کنار مطالعه وقتی را به تفریح و سرگرمی اختصاص می دادم و اینطور نبود که شبانه روز در اتاقم بمانم و درس بخوانم.

 

*فضای مجازی را چطور مدیریت می کردید؟

من از همان ابتدا در فضای مجازی فعالیت زیادی نداشتم و پس از آن نیز وارد این فضا نشدم، همیشه سعی کردم حضورم را در فضای مجازی کنترل کنم و در ایام آمادگی برای کنکور همان مقدار اندکی را هم که در فضای مجازی بودم را محدود کردم و گوشی موبایل خودم را جمع کردم.

 

*امسال شیوع کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس و تعویق در برگزاری کنکور سراسری باعث آشفتگی برخی از دانش آموزان شد، شما این ایام را چگونه سپری کردید؟

ابتدا که کرونا شیوع پیدا کرد قرنطینه خانگی شرایط را خسته کننده کرد اما بعد سعی کردم فضا را کنترل کنم و به کرونا بیشتر به عنوان یک فرصت نگاه کنم نه محدودیت، لذا ساعت مطالعه ام را زیاد کردم تا بتوانم بهترین استفاده را از قرنطینه خانگی ببرم.

البته هفته قبل از کنکور برایم آزاردهنده و خسته کننده بود.

 

*چه افرادی در موفقیت تان نقش داشتند.

پدر و مادرم در موفقیتم نقش اول را داشتند و همیشه حامی و پشتیبان من بودند.

همچنین دبیران و دوستانم در رسیدن به موفقیتم نقش به سزایی داشتند که یکی از دوستانم حائز رتبه تک رقمی کنکور شدند.

 

*بحث دوستان را مطرح کردید در مطالعه و برای ایجاد رقابت مثبت از ظرفیت دوستان هم استفاده می کردید؟

بله با چند نفر از دوستانم در خصوص مسائل درسی با یکدیگر بحث و گفتگو می کردیم که در روند مثبت مطالعه ام بسیار اثرگذار بود، البته دوستانم هم در کنکور سراسری رتبه خوبی را کسب کردند و یکی از دوستانم به نام «شهریار سلیمانی» حائز رتبه ششم کنکور تجربی شد.

 

*چه توصیه ای به کنکوری ها دارید؟

کسانی هستند که با وجود تلاش زیاد به نتیجه مطلوب نمی رسند، من فکر می کنم ابتدا باید مسیر درست را پیدا کرد سپس در آن مسیر تلاش کنیم چراکه پیدا کردن مسیر خود بخش بزرگی از راه است که ما را به سمت موفقیت سوق می دهد.

 

دانش آموزان از یک نقطه ای از کتاب دور شدند این در حالی است که تمرکز کنکور بر روی کتاب درسی است و وقتی دانش آموزان از کتاب درسی دور می شوند نتیجه ای که کسب می کنند رضایت بخش نیست.

 

دانش آموزان به جای تمرکز بر کتاب های کمک درسی باید بیشتر به کتاب درسی توجه کنند.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانش آموز گلستانی موفقیت در کنکور کلاس های کنکور رتبه سه کنکور تجربی کلاس های کنکور کنکور سراسری دانش آموزان برای کنکور فضای مجازی خسته کننده کتاب درسی سعی کردم کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضائی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالرسول پور عباس ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با مسئولان بخش‌های مختلف اعم از سازمان‌های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ امن و سالم انجام شده است و داوطلبان با خیال راحت در جلسه آزمون شرکت کنند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضائی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آن‌ها انجام می‌شود؛ لذا بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت‌ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.

وی در ادامه تصریح شد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر همان روز برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح پس فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اینترنت در هیچکدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

پور عباس تاکید کرد: فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

کد خبر 747585

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور از فردا
  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • حدادی: عدد شش برای ما مقدس است!
  • داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • ۲ مازندرانی رتبه‌های برتر اتوموبیلرانی کشور را تصاحب کردند
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»