Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@08:22:47 GMT

برداشت ۳ هزار تن برنج مرغوب از شالیزارهای مشگین شهر

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۲۱۶۳

برداشت ۳ هزار تن برنج مرغوب از شالیزارهای مشگین شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر صمدی ظهر امروز در بازدید از کارخانه  برنج‌کوبی دهستان کوجنق اظهار کرد: علی رغم محدودیت کشت برنج در منطقه، با تلاش و زحمت کشاورزان برنج‌کار، امسال بیش از یک هزار و۵۰ هکتار از اراضی زراعی حاشیه رودخانه و شامات منطقه به کشت برنج اختصاص یافته است.

وی افزود: از این اراضی حدود ۳ هزار تن برنج مرغوب دارای عطر و کیفیت خاص برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مشگین شهر بیان داشت: نبود کارخانه بوجاری برنج در منطقه، باعث نگرانی کشاورزان شده و حمل شلتوک به شهرهای شمالی کشور، هزینه اضافی را متوجه کشاورزان منطقه می‌کرد که این مشکل با مشارکت بخش خصوصی و احداث دو کارخانه برنج‌کوبی در دهستان کوجنق رفع شد.

وی گفت: برای احداث این کارخانه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

-انتهای پیام/3463/632/

منبع: فارس

کلیدواژه: برنج اردبیل کشاورزان فرماندار مشگین شهر برنج کوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه در جلسه ستاد برداشت گندم شهرستان، گفت : سال قبل هماهنگی خوبی بین اعضا ستاد، اداره غله و جهادکشاورزی را شاهد بودیم و بخشداران مشکلات این حوزه را پیگیر شدند، همچنین بانک‌های عامل مساعدت لازم را انجام دادند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم برداشت شود، افزود: از هم اکنون باید پیگیری‌ها برای پرداخت به موقع پول گندم کشاورزان صورت گیرد تا شیرینی برداشت به کام کشاورزان تلخ نشود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه عدم آتش زدن پس‌چر مزارع نیاز به آموزش و اطلاع رسانی همگانی به ویژه از طریق رسانه‌ها داریم، افزود: دستگاه‌های متولی پیش از فرارسیدن فصل گرم باید به این موضوع توجه کنند.

فرماندار کرمانشاه بر لزوم استفاده از کمباین‌های استاندارد، ساماندهی سیلوها، مبارزه با آفت زنگ زرد، رعایت حریم قانونی عرصه کشاورزی و عدم تعرض به منابع طبیعی در این شهرستان تاکید کرد.

آمویی با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزان ما مقید به پرداخت زکات هستند و باید به آنان اطلاع رسانی و آموزش داده شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد
  • آب سد سفیدرود ۱۵ اردیبهشت ماه رهاسازی می شود