Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی مجمع جهانی صلح اسلامی،‌ شرکت کنندگان در کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» که به صورت وبینار در روزهای شنبه و یکشنبه و همزمان با روز جهانی صلح برگزار شد، در بیانیه پایانی تاکید کردند: امروزه صلح، عدالت و امنیت جهانی با تهدیدها و چالش های فزاینده ای از جمله، بی عدالتی، جنگ، فقر، بیماری، هژمونی و سلطۀ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، استعمارمجازی و جنگ نرم و نابرابر در بهره مندی از خدمات سلامت روبروست و علاوه بر مسئولیت اساسی دولت ها، همۀ اندیشمندان، نخبگان و سازمان های غیردولتی جهانی نیز باید مسئولیت انسانی و اجتماعی خود در قبال این تهدیدها را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه با بیان اینکه صلح و عدالت در افکار عمومی و نزد همۀ ملل جهان و در تمام ادیان و فرهنگ‌ها مورد احترام و مطالبۀ عمومی است، بر ضرورت عدالت در سلامت همگان و ابراز همدردی با خانوادۀ قربانیان بی عدالتی از جمله همۀ کسانی که به خاطر تحریم های ظالمانه قدرت‌های سلطه گر، امکان دسترسی مناسب به دارو و خدمات بهداشتی را نداشتند ابراز همدردی کرد.

شرکت کنندگان در کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» با تأکید بر اهمیت و ضرورت ایجاد فرهنگ جهانی صلح عادلانه و اینکه عدالت در محورهای ۱۳/۵۲ مورخ ۱۵ ژانویه ۱۹۹۸ مجمع عمومی سازمان ملل و قطعنامه های بعدی آن با عنوان فرهنگ صلح مورد توجه کافی قرار نگرفته، اعلام کردند: لازم است فرهنگ صلح عادلانه محور فعالیت های مرتبط با این قطعنامه ها قرار گیرد.

این بیانیه با اعلام اینکه همگرایی و همکاری نامشروع با ظالمان و زورگویان همواره نزد افکار عمومی و آزادیخواهان جهان مذموم بوده و مورد نکوهش قرار داشته است، تصریح کرد: با هر گونه استفاده ابزاری، دوگانه، گزینشی یا یکجانبه از مفهوم صلح مخالف هستیم و تضعیف یا نادیده گرفتن حقوق ملت ها در تعیین سرنوشت خود، سوء استفاده از دفاع مشروع، اشغال سرزمین، نژادپرستی، نقض تمامیت ارضی و هرگونه سلطه به نام طرفداری از صلح را محکوم می کنیم.

بیانیه کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» با اعلام مخالفت با گفتمان های تخریبی حاکم بر روابط بین المللی از جمله اینکه «صلح به معنای آرام سازی اوضاع است» بر لزوم جایگزینی این قبیل گفتمان ها با گفتمان های سازنده و صلح جویانه از جمله این رهیافت که »صلح باید مبتنی بر عدالت» باشد تاکید کرد.

شرکت کنندگان در کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» با ابراز علاقه و همراهی با همۀ عدالت خواهان جهان و با تأکید بر اهمیت فرهنگ صلح عادلانه در استقرار صلح و عدالت به مفهوم حقیقی آن و با اعلام اینکه اتخاذ هرگونه تصمیم در خصوص صلح عادلانه نیازمند اهتمام جهانی است، بر نقش محوری فرهنگ در ایجاد صلح، دوستی و عدالت و مقابله با تبعیض، بی عدالتی و ناامنی تاکید کردند.

این بیانیه بر نقش مؤثر نخبگان و سازمان های مردم نهاد در زمینۀ مقابله با تهدیدها و چالش های جهانی به ویژه صلح و عدالت تاکید و از ایدۀ تشکیل « دبیرخانۀ دائمی ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» برای بررسی و یافتن راهکارهای مقابله با چالش ها و تهدیدهای فراروی صلح عادلانۀ جهانی تاکید کرد.

بیانیه کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» تصریح کرد: صلح و عدالت مطلوب، آرزو و مطالبۀ همه ملت ها و ابناء بشر است و لازمۀ توسعه و کمال زندگی فردی و اجتماعی انسان ها بوده و صلح عادلانه تنها راه برای رسیدن به صلح واقعی و صادقانه در جهان است.

این بیانیه افزود: امکان رسیدن به صلح واقعی و پایدار، بدون توجه به عدالت میسر نمی شود، بنابراین بایستی افکار عمومی در جهان، صلح و عدالت را به عنوان یک نسخه نجات بخش از رهبران و روسای کشورهای جهان و سازمان های جهانی به صورت جدی مطالبه کند.

شرکت کنندگان در کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» از ایدۀ صلح عادلانه به عنوان گفتمان مشترک جهانی بر پایۀ فرهنگ ها، ادیان و موازین اخلاقی حمایت و تأکید کردند: صلح تنها در صورتی ماندگار و به نفع بشریت است که بر پایۀ عدالت و کرامت انسانی استوار باشد.

این بیانیه افزود: مصمم هستیم تلاش برای درک مشترک در تحقق صلح عادلانه و مقابله با بی عدالتی را به صورت جدی پیگیری کنیم و با بکارگیری ظرفیت های فکری، فرهنگی، حرفه ای، هنجارهای دینی، اخلاقی و میراث تمدن جهانی از طریق برگزاری کنفرانس های مجدد، استفاده از ظرفیت رسانه ها و مساعدت و مشاوره به دولت ها و سازمان های بین المللی و ارایه پیشنهاد مشترک به مجامع جهانی، در تحقق صلح عادلانه و مقابله با بی عدالتی بکوشیم. 

در این بیانیه آمده است: اعتقاد داریم گفتمان صلح عادلانه به عنوان یک گفتمان جهانشمول می‌تواند مسیر حرکت به سمت صلح جهانی را هموار سازد و این مهم نیازمند همراهی و حمایت نخبگان، اندیشمندان، اساتید دانشگاه و گروه های مردم نهاد فعال در حوزه صلح و همۀ بشردوستان است.

شرکت کنندگان در کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» با بیان اینکه بهره گیری از اندیشه های رهبران بزرگ جهان همچون آیت الله خامنه ای (مدظله) می تواند نخبگان بین المللی را متوجه اهمیت صلح عادلانه در جهان بنماید، تصریح کردند: می توانیم از این طریق با شکل‌گیری شبکه نخبگان بین الملل، راه را برای مطالبه صلح و عدالت تسریع کنیم. بنابراین بازخوانی و تبیین این اندیشه و اندیشه های دیگر متفکرین یک ضرورت است.

این بیانیه ادامه داد: تاکید داریم که تنها راه تحقق صلح و عدالت توجه به کرامت واقعی انسانها است و هیچ گفتمانی بدون تاکید بر کرامت انسانی، راهی به تحقق صلح واقعی نخواهد یافت.

شرکت کنندگان در کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» نگرانی خود را از توهین به انبیاء، ادیان و ارزش های الهی و انتساب  افراط گرایی، خشونت و تروریسم  وبی عدالتی به ادیان الهی به ویژه جهان اسلام ابراز داشته و تصریح کردند: اسلام به عنوان دین رحمت و انسان دوستی خود قربانی تروریسم است.

این بیانیه، اسلام هراسی را مانع استفاده از میراث ملل اسلامی در ایجاد صلح عادلانه دانست و افزود: ترویج هر گونه دین هراسی و توهین به ادیان الهی موجب عداوت میان انسانها و تهدیدی جدی برای صلح میان ملت هاست.

بیانیه کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت»، اَعمال غیرانسانی و خشونت علیه مردم فلسطین، سوریه، بحرین، یمن و دیگر ملت ها در اقصی نقاط جهان و مداخلۀ برخی دولت ها در این کشورها را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حقوق بنیادین بشر و تهدیدی جدی برای صلح در منطقه و جهان عنوان کرد.

این بیانیه خاطرنشان کرد: راه حل ایجاد آرامش و امنیت برای همۀ ابنای بشر، گردهم آمدن بر محور صلح عادلانه است.

شرکت کنندگان در کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» با بیان اینکه تحریم ها وسیله ای برای تنبیه دولت ها نیستند، تاکید کردند: تحریم‌ها وسیله ای برای رنج و تنبیه مردم، مخصوصاً مردمان عادی هستند. بنابراین، هر نوعی از استثناگرایی، ضد جهانی سازی صلح و عدالت است. بنابراین اکنون که جامعۀ جهانی از بیماری گسترده و سخت کرونا رنج می برد، هر گونه تحریم های ظالمانه و یکجانبه به ویژه تحریم های عذایی و دارویی که جان مردم بی گناه و زنان و کودکان را در کشورهای متعددی به خطر انداخته است، را محکوم کرده و تأکید می کنیم باید اینگونه اقدامات ضد انسانی و مغایر حقوق بین الملل هر چه سریع‌تر متوقف شود. 

این بیانیه با اشاره به تلاش های آمریکا برای عادی سازی روابط دولت‌های منطقه با رژیم غاصب صهیونیستی خاطرنشان کرد: این عادی سازی ها نه تنها نمی تواند نشانه هایی از صلح را در منطقه القا نماید، بلکه به جهت نادیده گرفتن عدالت و حقوق حقه مردم مظلوم فلسطین، خیانت به آرمان‌های صلح و به دور از رعایت کرامت انسان‌ها و پیش نیاز عدالت است، لذا ضمن محکوم سازی این روند، از نخبگان آزاد اندیش  در سر تا سر جهان می خواهیم که این تلاش های انحرافی را نقد و محکوم کنند.

در این بیانیه آمده است: حمایت خود را از هر گونه همفکری، تعامل و گفت و گو میان فرهنگ ها، ادیان، نخبگان و سازمان های مردم نهاد در ایجاد ائتلافی موثر برای شناخت و مقابله با تهدیدهای صلح جهانی ابراز و از ابتکار مطرح شده در این کنفرانس مبنی بر تشکیل «کمیتۀ دائمی نخبگان برای بررسی و یافتن راهکارهای مقابله با چالش ها و تهدیدهای فراروی صلح جهانی» با مشارکت اعضای شرکت کننده در این کنفرانس استقبال می کنیم. به منظور تحقق این امر، تشکیل دبیرخانۀ دائمی این کمیته را در تهران به مسئولیت مجمع جهانی صلح اسلامی اعلام کرده و بر برگزاری جلسات منظم این کمیته در ایران و سایر کشورها تأکید می کنیم.

شرکت کنندگان در کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» با اشاره به بند ۱۶ سند توسعه پایدار و ضرورت اقداماتی که می توان برای قاعده سازی‌های و ساخت هنجارهای جهانی از جمله صلح و عدالت انجام داد، تصریح کردند: دبیرخانه کنفرانس آمادگی دارد بیانیه حاضر و گزارشی از دستاوردهای علمی را برای مقامات ارشد کشورهای مختلف و سازمان های جهانی از جمله سازمان ملل ارسال کند تا در تصمیمات آتی این مجموعه ها مورد بهره برداری و استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها عدالت اجتماعی تحریم اسرائیل مذاکرات صلح ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عدالت اجتماعی تحریم اسرائیل مذاکرات صلح ایالات متحده آمریکا عدالت اجتماعی تحریم اسرائیل مذاکرات صلح ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت شرکت کنندگان در کنفرانس صلح عادلانه بی عدالتی جهانی صلح تحقق صلح تحریم ها دولت ها چالش ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نمایندگان مجلس در قدردانی از عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محسن دهنوی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۲۰۶ نفر از نمایندگان مجلس در پی پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه را قرائت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

إنا من المجرمین منتقمون 

اقدام انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران در بامداد امروز شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ آنچنان غرورآفرین، عزت‌بخش و بازدارنده بود که نه تنها شادی ملت انقلابی ایران را به همراه داشت بلکه سبب شادی و عزت جبهه مقاومت و جهان اسلام، محرومین، مستضعفین و آزادی‌خواهان جهان گردید.

عملیات پیچیده ترکیبی هوافضای سپاه در کنار عملیات‌های دقیق جنگ الکترونیک با وجود مشخص بودن زمان و مکان عملیات آنچنان دشمن را حیرت‌زده کرد که تمامی طراحی‌های دفاع بازدارنده گنبد آهنین را پوشالی ساخت و اهداف پیش‌بینی شده با غرش موشک‌های نقطه زن مورد اصابت قرار گرفت و طراحی‌های نظامی در جهان را در برابر این طراحی تحقیر کرد و یک پاسخ تنبیهی و دفاع مشروع تاریخی موشکی و پهپادی را در جهان به نام ملت ایران و جبهه مقاومت ثبت کرد.

ضمن حمایت از دلاوردان ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزارت دفاع، فرماندهان غیور ارتش و سپاه و به ویژه فرمانده مقتدر هوافضای سپاه این موفقیت در سیلی سخت انتقام ملت را به فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) عزیز و ملت سرافراز ایران اسلامی تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم هرگونه خطای راهبردی رژیم اسرائیل و پشتیبان آن آمریکا خبیث در تجاوز به سرزمین ایران اسلامی با پاسخ مقتدرانه فرزندان ملت روبرو خواهد شد. آنچنان که همگان پایان عمر نکبت‌بار رژیم جعلی اسرائیل را به نظاره خواهند نشست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامه اسرائیل به ۳۲ کشور جهان برای تحریم موشکی ایران!
  • تغییرات آب‌وهوایی امنیت جهانی را هدف قرار داد
  • پاسخ مقتدرانه سپاه به رژیم صهیونیستی یک حرکت تاریخی در جهان اسلام بود
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • غذاهای دریایی از دست می‌روند
  • حسگری که آلودگی باکتریایی را در مواد غذایی تشخیص می‌دهد!
  • بیانیه نمایندگان مجلس در تقدیر از عملیات سپاه علیه اسرائیل
  • بیانیه نمایندگان مجلس در قدردانی از عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی
  • نخستین کنگره بین‌المللی«اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام»
  • بیانیه دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین