Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری عراق در دیداری که سفیر آمریکا با وی داشت بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه السومریه، برهم صالح رئیس جمهوری آمریکا امروز سفیر آمریکا در بغداد را به حضور پذیرفت که طی آن بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق و مخالفت با تجاوزات و دخالتها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است : رئیس جمهور برهم صالح امروز ماتیو تولر سفیر آمریکا در بغداد را به حضور پذیرفت که طی آن دو طرف روابط دوجانبه و راههای توسعه چشم انداز همکاری در تمام زمینه ها در چارچوب گفتگوی استراتژیک میان دو کشور و بر اساس منافع مشترک و نیز اوضاع عراق و منطقه را بررسی کردند.

این بیانیه افزود در این دیدار همچنین آخرین تحولات در صحنه منطقه ای و بین المللی بررسی و بر ضرورت کاهش تنشها و به کارگیری زبان گفتگو در حل مسائل موجود و نیز امنیت و ثبات و احترام به حاکمیت و مخالفت با تجاوزات و دخالتها تاکید شد.

نگرانی بغداد از تحرکات نظامی آمریکا در شمال عراق

از سوی دیگر یک رسانه عربی از نگرانی شدید دولت عراق از حمایتهای تسلیحاتی آمریکا از نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان در شمال عراق خبر داد.

روزنامه العربی الجدید گزارش داد دولت عراق از اقدام آمریکا در تحویل تجهیزات نظامی به نیروهای پیشمرگه به شدت نگران است.

این رسانه افزود هدف آمریکا از تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی به نیروهای پیشمرگه حمایت از پایگاه نظامی الحریر آمریکا که بزرگترین پایگاه آمریکا به شمار می رود، اعلام شده است.

العربی الجدید نوشت : مسئولان دولت بغداد از افزایش تسلیح نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان از طریق حمایتهای آمریکا و کشورهای اروپایی از این نیروها نگران هستند.

این رسانه افزود برخی در بغداد معتقدند با توجه به اینکه نیروهای عراقی همچنان در معرض حملات بقایای گروه تروریستی داعش درمناطق شمالی و غربی هستند، برای دریافت کمکها اولویت دارند.

ماتیو تولر سفیر آمریکا چند روز پیش گفته بود که کشورش کمکهایی شامل تجهیزات نظامی را به نیروهای پیشمرگه در اقلیم کردستان تحویل می دهد و علاوه بر آن گروهی را برای آموزش نیروهای پیشمرگه برای نحوه استفاده از این تسلیحات در نظر گرفته است.

العربی الجدید در عین حال به نقل از یک مسئول محلی بلندپایه در اقلیم کردستان اعلام کرد کمکهای آمریکا و به طور مشخص کمکهای نظامی در راستای درخواست های مسئولان این اقلیم نیست، بلکه این واشنگتن است که برای تقویت قدرت نظامی و امنیتی نیروهای اقلیم و تامین امنیت مرزها به ارائه این کمکها پرداخته است.

این مسئول که نامش فاش نشده است، افزود اقلیم کردستان اهمیت اینکه روابط بسیار خوب با ایالات متحده آمریکا باقی بماند، درک می کند و نیز اهمیت تامین نیازهای اقلیم که میزبان یکی از بزرگترین پایگاه های نظامی ائتلاف بین المللی(به سرکردگی آمریکا) در عراق یعنی پایگاه الحریر را درک می کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان سفیر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به کمک‌های جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آنتونوف امروز چهارشنبه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا طرف جنگ را گرفت، طرف شرارت قرار گرفت و از فاشیسم حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل در قبال مسئولیت صلح و امنیت نقض کرد.

این دیپلمات روسیه خاطر نشان کرد: ایالات متحده با ارائه کمک های جدید به کی یف، در لبه درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های موشکی و خودروهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار