Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه کسبه و بازاریان مهمترین نقش در شکل‌گیری تمدن اسلامی را دارند، گفت: مسئولان برای رفع مشکلات بازاریان تلاش بیشتری داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سردار رضا پورشمسی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه مسئولان پیشین و جدید بسیج اصناف استان یزد با گرامیداشت ایام دفاع مقدس اظهار داشت: مهمترین موضوعی که مقام معظم رهبری به صورت ویژه به ویژه در گام دوم انقلاب به آن تاکید دارند، بحث تمدن‌سازی اسلامی است که افق آرمانی بسیار بلند و متعالی است که ایشان برای همه ما به عنوان شیعه ترسیم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروزه برخی افراد در این موضوع که آیا می‌توانیم تمدن اسلامی در دنیای غرب زده ایجاد کنیم تشکیک می‌کنند گفت: به اعتقاد ویل دورانت که از اندیشمندان غربی است، ما در قرون سوم و چهارم صاحب تمدن اسلامی بودیم ولی متاسفانه به دلیل عدم مراقبت مسلمانان، این تمدن دچار ضعف شد.

وی تصریح کرد: این تجربه و بستر برای شکل‌گیری تمدن اسلامی وجود دارد و ویل دورانت تاکید می‌کند که این تجربه در حوزه‌های تجارت، کسب و کار، قوانین، سبک زندگی، غذاها و داروها، تولیدات مورد نیاز مردم و موارد مختلف دیگر هم وجود دارد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مواردی که ویل دورانت در شکل‌گیری تمدن اسلامی مطرح می‌کند، نقش تجارت، کسبه و بازار است؛ یعنی آن چیزی که باعث می شود در جامعه اسلامی صاحب تمدن شویم، تجارت، کسبه و خرید و فروش است.

گزارش| ضربه مهلک واحدهای غیرمجاز به پیکره اصناف استان مرکزی/ 20هزار واحد متخلف در استان فعالیت داردطرح نظارت بر اصناف ویژه بازگشایی مدارس اردستان آغاز شدرئیس سازمان صمت گیلان: «تولیدکنندگان و اصناف» عادلانه و منصفانه با مردم رفتار کنند

پورشمسی گفت: اگر نقش کسبه و بازار به درستی تعریف شود، قطعا یکی از پایه‌های اساسی رزق حلال جامعه را چه برای فعالان این عرصه و چه برای عموم مردم به وجود آورده‌ایم.

وی ادامه داد: این بخش قطعا مشکلات زیادی این روزها دارد و مسئولان باید هرچه بیشتر نسبت به رفع مشکلات آنها تلاش کنند تا بتوانیم به این وسیله قدری از سختی‌های وارد شده به مردم را بکاهیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه کسبه و بازاریان یزد در تمام کشور به خوشنامی و اعتبار شناخته می‌شوند تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا هم کسبه و بازاریان یزد همت و مشارکت بسیاری در رزمایش کمک مومنانه داشتند.

انتهای پیام/781/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شکل گیری تمدن اسلامی کسبه و بازاریان فرمانده سپاه استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

رئیس دانشگاه جیرفت گفت: عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت در دیدار با فرمانده سپاه شهرستان جیرفت گفت: تشکیل سپاه، به عنوان نهاد مولود انقلاب که خلوص انقلابی و معنویت بسیار بالایی دارد، موجب افتخار است.

وی افزود: نهاد سپاه پاسداران  نقش پر رنگی در موفقیت‌ها و عزت کشور دارد و مایه غرور ایرانی است.

او افزود: عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد.

سپس فرمانده سپاه شهرستان جیرفت گفت: سپاهی که امروز در درون و خارج از این مرز بوم افتخار آفرین شده همان سپاه امام حسین (ع) است که با تعداد کم و اراده‌ای قوی در مقابل لشکریان گسترده ظلم ایستاد.


سرهنگ محسن نسب امیری افزود: سپاه متعلق به جهان اسلام و موظف به انجام وظیفه در این مسیر است

او اظهار داشت: عملیات وعده صادق در ابعاد گسترده‌ای بنیان جمهوری اسلامی را تقویت کرد و از همه مهم‌تر وحدت و اتحاد درونی را به همراه داشت.

وی تاثیرات این عملیات را چند بعدی از جمله  اجتماعی، سیاسی، اقتصادی فرهنگی و نظامی برشمرد و گفت: عملیات وعده صادق در عرصه بین المللی برای کشور ما تاریخ ساز  و در دراز مدت ثمره آن برای همگی تبیین و نمایان خواهد شد.

سرهنگ نسب امیری توقع از دانشگاهیان در جنوب کرمان را تبیین دقیق ابعاد عملیات وعده صادق دانست و تاکید کرد: نگذارید با روایت‌های دروغین طعم شیرین عملیات وعده صادق به کام مردم تلخ شود.

فرمانده سپاه جیرفت در پایان  به طور ویژه از برگزار کنندگان یادواره شهدای دانشجوی جیرفت و شهدای گمنام دانشگاه که بار معنوی بسیار بالایی داشت تقدیر کرد.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • جانشین فرمانده سپاه: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است