Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:21:33 GMT

افزایش خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی در ۳۶۰ روستا

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۲۷۴۷

افزایش خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی در ۳۶۰ روستا

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از افزایش خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی در ۳۶۰ روستای استان خبر داد.

شهاب حیدری امروز ۳۰ شهریور در جلسه شورای اداری مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از افزایش خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی در ۳۶۰ روستای استان خبر داد و اظهار کرد: یکی‌از مهم‌ترین اهداف مجموعه ICT توسعه خدمات الکترونیک و اقتصاد دیجیتال است که امید می‌رود با افزایش دفاتر ICT روستایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این استان و همچنین برون‌سپاری خدمات دستگاه‌های اجرایی به این دفاتر، شاهد افزایش خدمات دولت در این مناطق باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این بستر برای ارائه خدمات خود در این مناطق استفاده کنند، گفت: در حال حاضر خدمات شرکت مخابرات، پست‌بانک، کارت سوخت، ثبت احوال، بیمه سلامت و شهرداری در دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم توسعه این خدمات و همچنین چهار خدمت اصلی بانکداری، کشاورزی، بهداشت و آموزش را در دفاتر ICT روستایی فعال کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به وضعیت مطلوب تعامل بین نهادهای زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: از تعداد ۳۶۰ دفتر ICT فعال در این استان، ۲۶۷ دفتر در حال ارائه خدمات شرکت ملی پست، ۲۱۷ دفتر به صورت مشترک کارگزار مخابرات و شرکت پست و همچنین ۵۷ دفتر نیز به صورت مشترک به عنوان باجه‌های بانکی و توزیع مرسولات پستی در حال ارائه خدمت هستند که برای بهبود وضعیت موجود و توسعه این دفاتر، کارشناسان این اداره کل مأموریت بازخوانی نقشه‌های استان را بر اساس جمعیت روستاها، دفاتر فعال و فاصله روستاهای استان برای واگذاری دفاتر جدید به روستاهای مورد نظر را بر عهده دارند.

در ادامه جلسه گزارش‌هایی از شرکت مخابرات منطقه لرستان مبنی‌بر دریافت تجهیزات ۲۸ سایت ارتباطی، پست‌بانک استان مبنی‌بر وضعیت منابع باجه‌های بانکی فعال، اشتغال در مناطق روستایی و وضعیت اینترنت باجه‌های بانکی مناطق دور افتاده، شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر پیشرفت خط ۴۰۰۰ کیلومتری فیبر نوری که بهینه‌سازی ۱۵۰۰ کیلومتر از آن انجام شده و شرکت های‌وب مبنی بر پیشرفت وضعیت ایجاد سایت‌های جدید در مناطق محروم ارائه شد و راهکارهای مناسبی جهت برطرف شدن مشکلات موجود مصوب گردید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فناوري اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش خدمات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در فرمانداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در تمامی مناطق شهری و روستایی امری مهم و ضروری در راستای توسعه فرهنگی است.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب به منظور توسعه سطح خدمات خود، نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها و نهادها به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها است.

عسکری بیان کرد: بر این اساس برخی دستگاه‌ها که دارای ساختمان‌های بلااستفاده در مناطق روستایی و حاشیه شهرها هستند می‌توانند حق انتفاع این مکان‌ها را به منظور راه‌اندازی کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: راه‌اندازی کتابخانه امری عام‌المنفعه است و باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود.

وی اضافه کرد: سنندج یکی از شهرهای فعال کشور در زمینه فعالیت خیرین است و باید از این ظرفیت به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی استفاده کرد.

کد خبر 6086344

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + میزان افزایش قیمت نسخه‌ها
  • جزئیات تعرفه خدمات دارویی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • ارائه خدمات رایگان به ۴۸۰مددجوی نهادهای حمایتی