Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: ملت ایران در جنگ تحمیلی برای حراست از ارزش‌ها مقاومت ملی را به نمایش گذاشتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با موضوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس در رشت اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور زیباترین رشادت‌ها و فداکاری بهترین فرزندان این ملت در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که پس از 4 دهه برای نیل به کمال انسانی همچنان هدایتگر مرزها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس برآمده از انقلاب فکری و اعتقادی و یک آرمان بلند است گفت: دفاع مقدس ویژگی‌هایی دارد که نمونه‌های آن در تاریخ معاصر کشور و جهان نادر است و اگر نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم درمی‌یابیم مفاهیمی چون ایثار در دوران دفاع مقدس به‌صورت عملی به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران برای حراست از ارزش‌ها ایستادگی کردند و مقاومت ملی را به نمایش گذاشتند بیان کرد: دفاع مقدس صحنه افتخار و استقلال ایران است و نه تنها در این هفته بلکه در هر دوره‌ای هر کدام از ما باید به آن روزها افتخار کنیم و باید فرهنگ ایثار و شهادت در کشور عمومیت بیشتری یابد.

روایت حاج قاسم سلیمانی از شکل گیری تیپ نیروهای کرمان در دفاع مقدس/ چرا «ثارالله» انتخاب شد؟فرمانده سپاه کردستان: برنامه‌های هفته دفاع مقدس به دلیل شیوع کرونا متفاوت‌تر از گذشته برگزار می‌شوداستاندار هرمزگان: دفاع مقدس حیات و بقای نظام جمهوری اسلامی را تضمین کرد

زارع با بیان اینکه راه روشن شهادت و ارزش‌هایی همچون فداکاری از نسلی به نسل دیگر باید انتقال یابد عنوان کرد: رهبری حکیمانه و مدبرانه امام(ره) در پیروزی رزمندگان اسلام بی‌بدیل و مثال زدنی بود و ایشان مستقیماً با متن مردم سخن می‌گفت و صحبت‌های وی قبل و بعد از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس یکسان بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه ملت ایران با وجود سختی‌های فراوان در جنگ اقتصادی سال‌های اخیر یک گام از اهداف خود عقب ننشست گفت: دولت استکبار تمام توان خود را برای نابودی ملت و فروپاشی اقتصاد ایران به‌کار گرفت و آنها هرچه که در توان داشتند انجام دادند و برخلاف قوانین بین‌المللی عمل کردند.

زارع افزود: قطعاً با الگوهای دفاع مقدس یعنی انسجام و وحدت و میدان دادن به جوانان و سرلوحه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب برای نیل به توسعه متوازن و شکوفایی کشور می‌توانیم همزمان با تعالی معنوی رشد کنیم و این دوران سخت گذار را نیز پشت سر بگذاریم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه هر چه اقدامات موثرتری درباره شهید میرزاکوچک انجام دهیم باز هم کم است اظهار داشت: باید متناسب با شرایط پیش رو و تامین اعتبار لازم کنگره میرزاکوچک جنگلی را برگزار کنیم.

استاندار گیلان برنامه‌های هفته دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که از تجمع افراد جلوگیری شود و مردم در خانه و به‌صورت تلویزیونی از شبکه استانی باران برنامه‌های هفته دفاع مقدس را ببینند و در این میان از ظرفیت سایر رسانه‌ها و فضای مجازی نیز استفاده شود.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست به تعداد گروه‌های پرخطر که در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند اشاره کرد و اظهار داشت: 12 گروه پرخطر در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند.

آبتین حیدرزاده با بیان اینکه پزشکان و کسانی که در آی سی یو و تحت مراقبت‌های ویژه هستند در اولویت نخست دریافت واکسن قرار می‌گیرند بیان کرد: 150 جانباز شیمیایی در گیلان در اولویت بعدی دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعاً 40 هزار واکسن رایگان در گیلان مورد نیاز است تصریح کرد: 61 هزار واکسن رایگان برای مردم استان گیلان از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/613/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استاندار گیلان هفته دفاع مقدس دریافت واکسن ملت ایران ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

مجتبی اخلاقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره آمار کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس و مقاومت گفت: کتاب‌های این حوزه تحقیقی و پژوهشی است و براساس اسناد موجود در مرکز به چاپ رسیده است.

وی افزود: در محور مقاومت هم سه کتاب «معمار حرم» درباره نقش شهید سلیمانی در شکل‌گیری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، «سربلند میدان» زندگی‌نامه سرلشکر شهید سیدمحمد حجازی و «روشنای بدر» مستندی روایی از زندگی شهید اسماعیل دقایقی بنیانگذار جبهه مقاومت، در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به نامزدی ۱۳ اثر این مرکز در بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این آثار در بخش کتاب‌های مرجع، خاطره و خاطرات شفاهی در جایزه کتاب سال دفاع مقدس بود که حاصل کار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به همراه انتشارات مرز و بوم وابسته به این مرکزبود.

اخلاقی افزود: کتاب‌های «خاکریز‌های خط مقدم» یک و دو دایرةالمعارف جهاد سازندگی در دفاع مقدس، «محصلان مدرسه عشق» درباره نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، «بازسازی خرمشهر» در دوران پس از جنگ تحمیلی، «دستاورد‌های فرماندهان» تحلیل نقش فرماندهان آن دوران و کتاب‌های «روزشمار دفاع مقدس» از جمله آثار منتخب بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس بودند.

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • عروج جانباز سرافراز دفاع مقدس حاج محمد(جمعلی) کیانی