Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:52:59 GMT

محدودیت مصرف چای و قهوه در مبتلایان به بیماری کووید ۱۹

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۲۹۶۶

محدودیت مصرف چای و قهوه در مبتلایان به بیماری کووید ۱۹

ایسنا/خراسان شمالی کارشناس ارشد تغذیه معاونت درمان دانشگا علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تغذیه مناسب از جمله روش های حفظ سلامتی است و از این طریق می توان از بسیاری از بیماری های عفونی پیشگیری و آن را مهار کرد.

انیسه وطن دوست در گفت و گو با ایسنا، تامین نیاز به مایعات، الکترولیت ها، انرژی، پروتئین و ریزمغذی ها را جزو بهترین شیوه مقابله با بیماری کووید ۱۹ برشمرد و افزود: ارتقا و تقویت سیستم ایمنی نیز با رعایت تعادل، تنوع و استفاده از همه گروه های غذایی نیز از دیگر روش های مقابله با این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مصرف لبنیات کم چرب به ویژه پروبیوتیک ها را در افراد مشکوک یا مبتلا به بیماری کووید ۱۹ موثر دانست و عنوان کرد: سیر، پیاز، زنجبیل تازه، زردچوبه و سیاه دانه جزو مواد غذایی افزایش دهنده سیستم ایمنی است و مصرف روزانه آن توصیه می شود.

این مسئول تغذیه یادآور شد: مصرف نوشابه ها و نوشیدنی های شیرین به دلیل تضعیف سیستم ایمنی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

وی نسبت به مصرف غذا در بیرون از منزل و محیط های نامطمئن از نظر بهداشتی و ایمنی هشدار داد و خاطرنشان کرد: مصرف غذاهای پر پروتئین نظیر پوره گوشت و آب گوشت به ویژه در افرادی که کاهش اشتها و در شرایط نقاهت بیماری قرار دارند، مفید و مناسب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کووید 19 چاي قهوه خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد

آفتاب‌‌نیوز :

الکساندر میاسنیکوف، متخصص تغذیه روس، موادی غذایی را نام برده است که مصرف برخی از آن‌ها به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند و در مقابل برخی به آن آسیب می‌زنند.

میاسنیکوف اشاره می‌کند که بسیاری از مطالعات علمی ثابت کرده اند قهوه بهترین ماده مفید برای کبد است.

او افزود: قهوه برای سلامت کبد مفید است؛ مخصوصاً اگر انسان مبتلا به هپاتیت باشد. به گونه‌ای که اگر به کبد آسیبی وارد شود، قهوه از تبدیل آن به سیروز و تبدیل سیروز به سرطان کبد جلوگیری می‌کند.

این پزشک متخصص با اشاره به این که مصرف تعدادی از دارو‌ها به کبد آسیب می‌زنند، به توضیح در مورد خطرناک‌ترین دارو در این زمینه پرداخت و گفت: همه ما این دارو را مصرف می‌کنیم، هرچند که عامل نیمی از موارد نکروز کشنده کبد است. این دارو پاراستامول (استامینوفن) است که مصرف بیش از حد آن منجر به مسمومیت کبدی می‌شود؛ بنابراین همه شما به یاد داشته باشید که دوز روزانه این دارو نباید از چهار گرم بیشتر شود.

میاسنیکوف اضافه کرد: هرگز توصیه نمی‌شود سردرد ناشی از مسمومیت خصوصا با الکل را با مصرف پاراستامول درمان کنند. در واقع این کار ضربه مضاعفی به کبد وارد می‌کند و می‌تواند عواقب بسیار خطرناکی داشته باشد.

او تاکید کرد که پاراستامول به طور کلی یک داروی بی خطر و غیر خطرناک است. با این حال، هنگام تجویز آن به کودکان باید با احتیاط مصرف شود؛ زیرا پودر‌های ضد سرماخوردگی برای کودکان معمولاً حاوی پاراستامول نیز هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • ویتامینی برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی و عصبی
  • راه اندازی دبیرخانه بیماری های غیرواگیر در وزارت بهداشت