Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری در آیین تکریم مدیرکل سابق و معارفه معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری که امروز (یکشنبه ۳۰ شهریور) برگزار شد، با اشاره به اهمیت مراکز استانی حوزه هنری در دوران مدیریتی جدید، ارتقای سازمانی این مجموعه از اداره‌کل به معاونت را نشانه‌ای از این اهمیت دانست و گفت: «توجه به مراکز استانی یکی از سیاست‌های اصلی و غیرقابل تغییر مدیریت جدید حوزه خواهد بود و از معاونت استان‌ها انتظار داریم که مسیر رو به‌رشدی را که مراکز استان‌ها در دوره مدیران پیشین مجموعه آغاز شد، با قدرت ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این مراسم که با حضور مدیران ستادی و استانی حوزه هنری در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، رئیس حوزه هنری در تشریح مأموریت‌های معاون راهبری استان‌ها گفت: «تحول هویتی حوزه از طریق رشد و بازیابی مراکز استعدادیابی این مجموعه رخ می‌دهد. ضمن آن که ارتباط مستمر و مؤثر با هنرمندان استانی، روایت تاریخ شفاهی استان‌ها ناظر بر مزیت‌های بومی هر منطقه و توسعه مخاطبان هنر انقلاب اسلامی از طریق تقویت شبکه توزیع استانی از دیگر مأموریت‌های مهم این معاونت خواهد بود که این اتفاقات در کنار اصلاحات ساختاری و بهره مندی از یک هیئت اندیشه‌ورز جدّی و مؤثر اجرا خواهد شد.»

دادمان تصریح کرد: «آقای مصلحی به معنای واقعی بسیجی بودند و رشد مراکز استانی در دوره ۱۵ ساله مسئولیت، مرهون زحمات ایشان و همکاران شان بوده است. البته ایشان به عنوان مشاور عالی در کنار ما خواهند بود و امیدواریم آقای مرادی بوانند این مسیر رو به رشد را ادامه دهند.»

در این مراسم، محسن مومنی شریف نیز با اشاره به عملکرد مراکز استان‌ها در دوران مدیریت پیشین حوزه هنری گفت: «در زمان مسئولیت بنده، مراکز استانی به طور جدی به تربیت نیرو اهتمام داشتند و مراکز استانی امروز حوزه هنری گنجینه ای از نیروهای شایسته است که این اتفاق مرهون زحمات آقای مصلحی است.» 

رئیس سابق حوزه هنری با اشاره به خاطره ای از رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت جوان‌گرایی گفت: «در سال ۱۳۹۵ در یکی از دیدارهایی که رهبر انقلاب با هنرمندان داشتند، یکی از هنرمندان پیشکسوت تجسمی از ما گلایه کردند که حوزه هنری جوان‌گرایی کرده و توجه زیادی به پیشکسوتان ندارد. من هم آماده بودم که پاسخ این گلایه را در حضور رهبر انقلاب بدهم ولی خود ایشان از این موضوع به طور جدی دفاع کردند و فرمودند جوان‌ها پیشران‌اند، موتور محرکند، و روحیه جوان‌ها مانند موتور است، این به معنای بی‌ارزش بودن سایر بخش‌ها نیست، اما این جوان‌اند که در حرکتند و اگر جوان‌ها نباشند، جامعه میل به رکود می‌کند.»

در بخش دیگری از آیین تکریم و معارفه معاون امور استانهای حوزه هنری، حبیب احمدزاده با اشاره به مأموریت‌های مراکز استانی حوزه گفت: «به نظرم اصلی‌ترین نقطه نجات حوزه هنری مراکز استان‌ها هستند و کار مراکز استان‌ها به نوعی مانند رساندن آب گوارا به شهرستان‌های بزرگ و کوچک تا مناطق دورافتاده مرزی است که امیدواریم آقای مرادی بتوانند در این امر موفق باشند.»

احمدزاده با اشاره به خاطره‌ای از حاج قاسم سلیمانی گفت: «در سیل خوزستان هنگامی که ما در شادگان بودیم، ابومهدی المهندس و حاج قاسم از مرز شلمچه با ماشینی به این شهر آمدند که پرچم عراق داشت. همین موضوع دستمایه هجمه رسانه‌های ضدانقلاب شد که شایعه کنند عراق به دنبال نفوذ و تصرف شادگان است و چند تن از هنرمندان کشور هم با من تماس گرفتند و از صحت و سقم ماجرا جویا شدند. هرچند که این شایعه بسیار دور از واقعیت و مضحک بود اما وقتی ابومهدی المهندس و حاج قاسم متوجه این ماجرا شدند تصمیم گرفتند برای ختم این ماجرا به جمع مردم بروند و هدایای مشترکی با پرچم دو کشور به کودکان منطقه سیل زده بدهند و فردای آن شب ابومهدی المهندس و حاج قاسم، ماشینی را پر از عروسک و هدیه‌های کودکانه با پرچم دو کشور کردند و بلافاصله بعد از این ابتکار هم آن شایعه از بین رفت که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت شناخت مخاطب و برخورد درست با او است.»

همچنین مصلحی، مدیرکل سابق امور استان‌های حوزه هنری نیز در صحبت‌هایی کوتاه با اشاره به جایگاه والای حوزه هنری در هنرانقلاب اسلامی گفت: «من مدیون حوزه هنری‌ام و افتخار می‌کنم که نیمی از دوران خدمتم را در حوزه هنری سپری کرده‌ام. در این مدت تلاش کردیم کارهای قابل دفاعی انجام بدهیم و کارهای بسیاری هم باقی مانده که ان‌شاءالله دوستان آن را ادامه خواهند داد. اما من با کمال افتخار دوست دارم همکاری ام را با حوزه هنری ادامه دهم و تا سنگر خدمت در این مجموعه باقی باشد دوست ندارم به ارگان دیگری برای مسئولیت بروم.» 

در پایان این مراسم از خدمات مصلحی، مدیرکل سابق امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری در دوره ۱۵ ساله مسئولیت تقدیر شده و میثم مرادی به عنوان معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری معارفه شد. مرادی سابقه مدیریت حوزه هنری در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی را در کارنامه دارد.

این نخستین تغییر در سطح مدیریتی حوزه هنری انقلاب اسلامی از زمان حضور محمدمهدی دادمان در این مجموعه است.

۵۷۲۴۵

کد خبر 1434624

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حوزه هنری سازمان تبلیغات سازمان تبلیغات اسلامی هنرمندان مراکز استان ها انقلاب اسلامی امور استان ها حوزه هنری مراکز استانی حوزه هنری حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی ساجدی در گفتگو با برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر سیما، گفت: آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی در ساعت ۱۹ امشب با معرفی چهره سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. 

وی افزود: هنرمندان هم در ستاد مرکزی حوزه هنری و هم در سطح استان‌ها و مراکزی که در حوزه هنری فعال هستند در گونه‌های مختلف به اجرای برنامه پرداختند. 

ساجدی ادامه داد: تقدیر و تجلیل از هنرمندانی که به عنوان گنجینه‌های ارزشمند در سپهر فرهنگی و هنری کشور فعالیت می‌کنند، یکی از کار‌هایی است که در حوزه هنری انجام شد. 

مدیر بخش خبر و اطلاع رسانی حوزه هنری گفت:گونه دیگر از برنامه ها، نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله موسیقی، تئاتر، سینما و دیگر شاخه‌های هنری بود که هنرمندان در سطح کشور از جمله مراکز استان‌ها و ستاد مرکزی حوزه هنری برگزار کردند. 

ساجدی با بیان اینکه استان‌ها و شهرستان‌ها در برگزاری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی استقبال خوبی داشتند، افزود: ممکن است به نظر برسد که پرداختن به حوزه فرهنگ فقط در تهران دیده می‌شود، اما ظرفیت بالای فرهنگ در استان‌ها و شهرستان‌ها و فعالیت هنرمندان این مناطق نشان از پیشرفت فرهنگی و هنری این مناطق دارد. 

وی با اشاره به ملاک و معیار انتخاب چهره سال هنر انقلاب، گفت: برای این انتخاب فرایند‌های مختلفی طی شد، از یک بانک اطلاعاتی هزار نفره و تعدادی از فعالان فرهنگی و چهره‌های رسانه‌ای مختلف نظرسنجی صورت گرفت و ۸۶ نفر انتخاب شدند که با تشخیص کمیته تخصصی اعم از آقایان غزوه، مرتضی سرهنگی، احمدضا درویش، کوروش زارعی، سید مسعود شجاعی طباطبایی و محسن مومنی که هرکدام نماینده‌ای از از رشته‌های مختلف شامل تئاتر، شعر، نویسندگی، هنر‌های تجسمی و ... به ۵ اسم نهایی رسیدند. 

ساجدی افزود: امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»، کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»، راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»، افشین علاء برای نقش‌آفرینی موثر و به‌هنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی و مسعود نجابتی برای فعالیت‌های موثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره «و فتح قریب» در مرز سرزمین‌های اشغالی ۵ منتخب کمیته انتخاب بودند که قرار است یکی از این اسامی به عنوان چهره سال امشب معرفی شود. 

مدیر بخش خبر و اطلاع رسانی حوزه هنری با بیان اینکه در فضای فرهنگی و هنری کشور پیوند خوبی بین نسل جوان با نسل گذشته صورت گرفته است، گفت: نسل جوان ما در سال‌های اخیر نشان داد که به هنر متعهد است و جوانان دهه ۶۰ که پیشکسوتان امروز هستند نسل جوان را در مسیر راه هنر انقلاب تربیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • هسته های هنری در استان بوشهر ایجاد می شود
  • معرفی ۱۰ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
  • برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی