Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:45:22 GMT

سردرگمی شوراییان از چالشی بنام هوشمندسازی شیراز

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۳۲۳۲

سردرگمی شوراییان از چالشی بنام هوشمندسازی شیراز

نامشخص بودن محورهای هوشمندسازی در شیراز

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز، یکشنبه در این نشست و بعد از در دستور کار قرار گرفتن طرح ارائه قابلیت‌های هوشمندسازی شیراز در مورد آن گفت: امکان ارائه قابلیت‌های هوشمندسازی این کلانشهر در مدت ۶ ماه در همه بخش‌ها وجود ندارد و نیاز است که این طرح بازنگری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد رضا دستغیب ادامه داد: لازم است یک یا چند محور هوشمندسازی مدیریت شهری مانند حمل و نقل، بروکراسی اداری و الکترونیکی کردن خدمات و ...مدنظر قرار گیرد و پیرو آن اقدامات بعدی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این طرح به صورت کلی بیان شده و محورهای آن مشخص نیست به همین دلیل قابلیت اجرا ندارد و به طرحی روی زمین مانده تبدیل خواهد شد.

دستغیب اظهار داشت: شهرهای پیشرفته جهان نیز نمی‌توانند مدعی هوشمندسازی شهری در همه ابعاد آن شوند.

مشاور خط بدهد

لیلی دودمان، رییس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز بیان کرد: بر اساس نظر کمیسیون بررسی کننده این طرح، مشاور باید ظرف مدت ۶ ماه محورهای هوشمندسازی را در این شهر مشخص کند.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز هم اظهار داشت: طرح ارائه قابلیت‌های هوشمندسازی شیراز اکنون بدون مشخص کردن ردیف بودجه‌ای مورد نیاز، به صحن علنی آورده شده است.

عبدالرزاق موسوی افزود: این طرح با شرایط کنونی، نه تنها به نتیجه نخواهد رسید بلکه در آینده موضوع هوشمندسازی شهری نیز با تصویب آن دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: کمیسیون هوشمندسازی اکنون طرحی با یک جمله توضیح به شورا ارائه داده که نه ردیف بودجه‌ای آن و نه محورهای این طرح مشخص نیست.

هوشمندسازی و شباهتش با فیل مولانا در تاریکی

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: بحث هوشمندسازی در مدیریت شهری، موضوعی جدید است و شهرهای دنیا ناچار به حرکت به سمت آن هستند.

ابراهیم صبوری افزود: به نظر اکنون درک درستی از هوشمندسازی وجود ندارد و این موضوع در حال حاضر بی شباهت به فیل توصیفی در اشعار مولانا نیست که هرکس در تاریکی به قسمتی از بدن آن فیل دست می‌زند و بر اساس حس لامسه خود، درک متفاوتی از آن دارد.

وی ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی شیراز باید کارشناسان و متخصصان صاحب نظر راه و مسیر حرکت را نشان دهند.

در نهایت در این نشست، طرح ارائه قابلیت‌های هوشمندسازی شیراز با رای اکثریت اعضا تصویب و بر اساس آن شهرداری شیراز مکلف شد طرح راهبردی شهر هوشمند را ظرف مدت ۶ ماه تهیه و به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کند.

ساخت نماد (المان) شهدای نهضت سوادآموزی در شیراز 

همچنین در ادامه این نشست، طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورای اسلامی شیراز در باره احداث نماد (المان) شهدای نهضت سوادآموزی بررسی و مقرر شد این طرح با قید یک فوریت برای واکاوی به کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی کننده و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک به عنوان کمیسیون فرعی ارسال شود.

لایحه شهرداری شیراز در مورد تصویب «سند راهبردی مدیریت پایدار فضای سبز شیراز» بر اساس مطالعات بازنگری طرح جامع فضای سبز شهر شیراز دیگر موضوع مورد بررسی در این نشست بود که مقرر شد این موضوع نیز برای بررسی مجدد و رفع ایرادات شکلی لایحه شهرداری به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا بازگردانده شود.

همچنین در این جلسه، لایحه شهرداری شیراز مبنی براصلاح مصوبه در باره واگذاری حدود ۲ هزار مترمربع از زمین با پلاک ثبتی واقع در محدوده جبل دراک به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با حفظ مالکیت شهرداری به منظور احداث کتابخانه عمومی بزرگ شیراز به تصویب اعضا رسید.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر شیراز شیراز شهر هوشمند مدیریت شهری فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شیراز شیراز شهر هوشمند مدیریت شهری فارس شورای اسلامی شهر شیراز شیراز شهر هوشمند مدیریت شهری فارس اخبار کنکور شورای اسلامی شهر شیراز هوشمندسازی شیراز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزبری ۳ میلیارد دلاری خودروهای مونتاژی

 
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارزبری ۳ میلیارد دلاری خودروهای مونتاژی و لزوم داخلی‌سازی در این بخش، گفت که تا یک ماه آینده باید در آیین‌نامه اسقاط خودروهای فرسوده بازنگری شود.

به گزارش ایسنا، نصرالله پژمانفر امروز در حاشیه جلسه وزیر صمت با کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: باتوجه به حجم بالای خودروهای فرسوده، باید برای اسقاط این خودروها برنامه داشته باشیم. در همین راستا مقرر شد در یک ماه آینده وزارت صمت برنامه‌های خود را در رابطه با اسقاط خودروهای فرسوده، ارتقای ایمنی خودروهای تولیدی در پلتفرم‌های جدید، کاهش ارزبری خودروهای مونتاژی و حمایت از ناوگان حمل و نقل داخلی را به این کمیسیون ارائه کند.

دیگر خبرها

  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • ارزبری ۳ میلیارد دلاری خودروهای مونتاژی