Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«عبدالمجید التبون» رئیس جمهور الجزایر به شدت از توافق سازش دو کشور عربی بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

وی در سخنانی گفت: «هرگز توافق عادی سازی عربی با اسرائیل را تبریک نخواهیم گفت.» 

رئیس جمهور الجزایر در ادامه تاکید کرد: «هرگز بخشی از توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

امارات متحده عربی و بحرین چند روز پیش از تصمیم خود برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند و روز سه‌شنبه گذشته وزرای خارجه این دو کشور کوچک حاشیه خلیج فارس با حضور در کاخ سفید توافق سازش را با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تحت نظارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امضا کردند.

این توافق در حالی امضا شد که این دو کشور عربی سال‌ها بود که روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی داشتند.

این اقدام امارات و بحرین با مخالفت تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی و فلسطینیان همراه شد.

«صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، نیز این توافق را یک «اتفاق تأسف‌بار» دانست و گفت که این رژیمها، مقدسات و اصول امت اسلامی را فدای «منافع شخصی بی‌ارزش» کردند.

العاروری تصریح کرد، هر کس که به سمت رژیم صهیونیستی برود، منزوی خواهد شد؛ زیرا «نتانیاهو و ترامپ، به صورت موقتی و تا زمان تحقق منافع خود از این افراد سوء استفاده خواهند کرد».

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بحرین امارات رژیم صهیونیستی الجزایر بحرین رژیم صهیونیستی تل آویو رژیم صهیونیستی عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست

لوکاشنکو پیشنهاد کرد چون دوره ریاست جمهوری زلنسکی رو به اتمام است، پس دلیلی ندارد که روسیه با رئیس جمهوری اوکراین توافق صلح امضا کند.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان دیدار اخیر خود با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفته بود که «یک پایان صلح آمیز برای درگیری اوکراین دقیقا چیزی است که ما خواستارش هستیم» اما تاکید کرد که روسیه توافقی را که منافع مسکو را زیر پا می‌گذارد، نمی‌پذیرد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، لوکاشنکو در یک نشست خبری به این نکته اشاره کرد که مدت زمان ریاست جمهوری زلنسکی در ماه مه پایان می‌یابد و این بدان معناست که هرگونه توافق با او بی اثر است چون می‌تواند با دولت جدید از هم پاشیده شود و از بین برود.

رئیس جمهور بلاروس ادامه داد:‌ هوشمندان نیست که توافق صلحی با زلنسکی امضا شود. حامیان غربی اوکراین احتمالا رئیس جمهور جدید این کشور را مجبور می‌کنند تا هرگونه توافق به دست آمده بین مسکو و زلنسکی را کنار بگذارد.

به گفته لوکاشنکو، این دقیقا اتفاقی بود که برای توافق‌های لغو شده بلاروس رخ داد. پیوتر پروشنکو، رئیس جمهوری پیشین بلاروس و آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان اعتراف کردند که توافق‌های میانجی با مسکو در سال ۲۰۱۴ به کی‌یف اجازه داد تا نیروهایش را پس از کودتای میدان در اوکراین بار دیگر مجهز کند.

البته هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی پس از پایان دوره پنج سال ریاست جمهوری زلنسکی رخ می دهد چون او بارها با اشاره به وضعیت حکومت نظامی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین را رد کرده است.

همچنین حامیان غربی اوکراین به زلنسکی تاکید کرده‌اند تا در چارچوب زمانی مشخص شده انتخابات را برگزار کند اما او گفته که تنها زمانی این کار را انجام می‌دهد که کشورهای غربی به تامین مالی کی‌یف بپردازند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • عربستان با حمله ایران مقابله کرد؟!
  • (عکس) هدیه خاصی و ویژه‌ای که حسن روحانی دریافت کرد؛ عبای عربی بر تن رئیس‌جمهور سابق
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است
  • اگر من بودم هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد | اسرائیل زیر فشار حمله است
  • این کشور آسیایی هم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد