Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@04:18:57 GMT

فراهم شدن امکان صادرات کالا از طریق مرز مهران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۴۴۸۲

تردد کامیون‌های عراقی حامل کالاهای صادراتی در مرز مهران که بدلیل مشکل در گمرک زرباطیه عراق ۴۸ ساعت متوقف شده بود، به حالت عادی بازگشت.

فرزاد مرادی اظهار داشت: ۲۰۰ کامیون‌ عراقی حامل بار کالاهای ایرانی در مرز بین‌المللی مهران به علت خرابی دستگاه ایکس‌ری گمرک زرباطیه عراق متوقف شده بودند که با پیگیری‌های مسوولان استان و رایزنی بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در بغداد این مشکل رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کامیون‌ها شامل تریلر کفی و یخچال‌دار، کامیون، کامیونت عراقی حامل مواد غذایی، میوه و تره‌بار و مصالح ساختمانی پس از توقف ۲ روزه پشت ورودی گمرک عراق، عصر روز گذشته موفق به خروج شدند.

مرادی با بیان اینکه این مشکل مربوط به کشور عراق است که اجازه ورود به کامیون‌های خود را نمی‌دهد، گفت: بدلیل جلوگیری از تجمع این کامیون‌ها در مرز پیشنهاد شد این تعداد از محوطه مهران خارج شده و در محدوده گمرک عراق تا زمان رفع مشکل مستقر شوند که این مشکل در حال رفع شدن است و ایستایی در مرز مهران وجود ندارد.

مدیر صنعت، معدن و تجارت مهران گفت: قبل از شیوع کرونا روزانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ دستگاه حامل کالاهای صادراتی از این مرز تردد می‌کردند اما با اعمال محدودیت‌ها مدتی این ترددها متوقف شد.

مرادی افزود: پس از مدتی مقرر شد تنها ۲ روز در هفته دستگاه‌های حامل کالاهای صادراتی عراقی به تعداد ۵۰۰ دستگاه اجازه عبور از مرز مهران داشته باشند.

وی یادآور شد: هم اکنون نیز روز شنبه تا پنجشنبه کامیون‌های حمل کالاهای صادراتی می‌توانند از این مرز تردد کنند.

مرادی تاکید کرد: کالاهای مورد نیاز بازار استان و کشور صادر نمی‌شوند و از میان پنج استان دارای مرز مشترک با عراق تنها مرز مهران اجاز صادر کردن میوه و تره‌بار را دارد که می‌تواند فرصت مناسبی برای استان باشد.

مدیر صنعت، معدن و تجارت مهران گفت: هم اکنون عملیات صادرات کالا در مرز رسمی و بین‌المللی مهران عادی و روان است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان امور مربوط به صادرات را به صورت آنلاین رصد می‌کند.

مرادی تاکید کرد: مرز بین‌المللی مهران ظرفیت تردد روزانه یک هزار  و ۵۰۰ دستگاه حامل کالاهای صادراتی را دارد.

مرز بین‌المللی مهران از اسفندماه و زمان شیوع کرونا تا کنون به روی مسافران و زوار بسته است و تنها فعالیت تجاری در این مرز انجام می‌گیرد.

 

ایرنا

برچسب ها: کامیون ، مرز زمینی ، مرز عراق ، صادرات و واردات ، صادرات به عراق ، محدودیت صادرات ، ویروس کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KBn

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کامیون مرز زمینی مرز عراق صادرات و واردات صادرات به عراق محدودیت صادرات ویروس کرونا بین المللی مهران کالاهای صادراتی کامیون ها مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌اله غلامی اظهار کرد: کالاهای صادر شده از استان مرکزی به لحاظ وزنی با رشد ۲۰ درصدی و به لحاظ ارزش ۱۲ درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه پارسال ارزش کالاهای صادر شده استان مرکزی، ۱۳۰ میلیون دلار بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود، افزود: عمده کالاهای صادراتی از این استان شامل انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، پلی اتیلن، روغن صنعتی، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، دستمال کاغذی، عایق رطوبتی است.

غلامی گفت: ۳۳۲ هزار تن کالا نیز به ارزش ۹۲۹ میلیون دلار سال گذشته از ۵۵ کشور به استان مرکزی وارد شد که از لحاظ وزنی ۷۱ درصد و از حیث ارزش ۴۹ درصد رشد داشت.

وی، عمده کالاهای وارداتی به استان مرکزی را شامل شمش آلومینیومی، آنتی اکسیدان‌ها، مواد اولیه دارو، اسانس خوراکی، اسانس‌های بهداشتی، اجزا و قطعات ماشین‌آلات خط تولید عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: میزان واردات گمرکات این استان ۳۰۷ میلیون دلار از سال ۱۴۰۱ بیشتر بود که رشد قابل توجه‌ای برای واحدهای تولیدی است.

غلامی تصریح کرد: ۸۷۱ پرونده در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز سال گذشته در استان مرکزی توسط نهادهای کاشف تشکیل شد که کار تطبیق اسناد (برخی موارد) و تعیین ارزش آن توسط گمرکات استان انجام شد.

وی گفت: ۲۸ پرونده نیز توسط گمرک کشف شد که از لحاظ ارزشی رشد ۵۵۲ درصدی داشت و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارسال شد.

غلامی با اشاره به اینکه پارسال یک‌میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از این استان به ارزش یک‌میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار به ۸۷ کشور جهان صادر شد، گفت: کل درآمدهای وصولی گمرکات استان در سال گذشته ۳۶ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال بود که با رشد ۴۲ درصدی همراه بود.

کد خبر 6078062

دیگر خبرها

  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • واژگونی کامیون حامل سوخت در محور گناوه- دیلم یک مصدوم داشت
  • امکان تأمین انواع بذر ذرت بیش از نیاز کشور فراهم شد
  • چند تن کالا از پایانه مرزی خوزستان ترانشیپ شد؟
  • امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت فراهم شد
  • امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت فراهم شد/ پنج بانک به شبکه پیوستند
  • افزایش ۲۲ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان
  • ۲۸۸ هزار تن محصولات کشاورزی از شلمچه صادر شد
  • بیش از ۶ میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان صادر شد
  • صادرات ۶۴ تنی دارو به افغانستان