Web Analytics Made Easy - Statcounter

نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه اسکاندیناوی یعنی سوئد افزایشی بوده است؛ به گونه ای که تا پایان ۱۲ ماه منتهی به آگوست، نرخ بیکاری با ۱.۹ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته به ۸.۸ درصد رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از تریدینگ اکونومیکس، این نرخ بیکاری که ۰.۳ درصد بالاتر از پیش بینی های قبلی بوده است بالاترین نرخ بیکاری پنج ماه اخیر در این کشور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طی این مدت شمار افراد بیکار سوئدی با ۱۱۴ هزار نفر افزایش به ۴۹۴ هزار نفر رسیده و این در حالی است که با کاهش ۸۹ هزار نفری شمار شاغلان، اکنون چهار میلیون و ۶۱۷ هزار نفر در این کشور شاغل هستند.

در همین مدت نرخ مشارکت در بازار کار با ۰.۶ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۷۴.۴ درصد رسیده و نرخ اشتغال با ۰.۲ درصد افزایش در سطح ۶۸.۴ درصد قرار گرفته است.

متوسط نرخ بیکاری سوئد در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۹۵ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده طی این مدت مربوط به ژوئن سال ۱۹۹۷ با ۱۰.۵درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به ژوئیه ۱۹۸۹ با ۱.۳ درصد بوده است.

از سوی دیگر مرکز آمار هلند اعلام کرد که شمار بیکاران این کشور تا پایان ماه آگوست با ۷۰۰۰ نفر افزایش به ۴۲۶ هزار نفر رسید تا بدین ترتیب نرخ بیکاری با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به سطح ۴.۶ درصدی برسد که بالاترین نرخ بیکاری این کشور در طول سه سال اخیر محسوب می‌شود.

 طی این مدت شمار شاغلان هلندی چهار هزار نفر بیشتر شده و به هشت میلیون و ۹۱۰ هزار نفر رسیده است. نرخ مشارکت نیز که نسبت جمعیت شاغل در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال را اندازه می گیرد به ۷۱.۱ درصد کاهش پیدا کرده که ۰.۱ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل بوده است.

متوسط نرخ بیکاری هلند در بازه زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ معادل ۵.۱۸ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۱۴ با ۷.۹ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به مارس ۲۰۲۰ با ۳.۲ درصد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: سوئد نرخ بیکاری درصد افزایش نرخ بیکاری درصد بوده هزار نفر ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر میانگین بارش استان در سامانه بارشی اخیر

سیاوش بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: میزان بارش تجمعی در استان فارس از ابتدای سال آبی ۱۶۳ میلیمتر است.

او گفت: تا کنون ۳۸ درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت مشابه وجود دارد.

بدری افزود: در بین ایستگاه‌های منتخب شرکت آب منطقه‌ای، ایستگاه استهبان و برغان با ۹۸ میلیمتر بیشترین بارش را در سامانه اخیر به ثبت رسانیده‌اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس همچنان در ادامه گفت: تعداد ۹ سد با مجموع گنجایش ۲۹۳۶ میلیون متر مکعب در استان فارس بهره‌برداری می‌شود؛ که تا صبح امروز، آب موجود پشت سد‌های در حال بهره برداری ۱۳۱۵ میلیون متر مکعب یعنی ۴۵ درصد است.

او گفت: با در نظر گرفتن حجم آب پایداری از مجموع آب پشت سدها، ۳۵ درصد معادل ۸۴۶ میلیون مترمکعب قابل استفاده است.

بدری افزود: در حال حاضر حجم آب پشت سد درودزرن تا ساعت شش و نیم صبح امروز به ۶۶۰ میلیون متر مکعب رسیده است و دِبی ورودی به این سد ۳۲۸ متر مکعب بر ثانیه است.

 رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: در مجموع میزان ۵۶ میلیون متر مکعب در سامانه بارشی اخیر به حجم آب پشت سد‌های استان اضافه شده است.

بدری همچنین گفت: در طول دولت سیزدهم در شرکت آب منطقه‌ای تا کنون ۳۰ پروژه سازه‌ای و تعداد ۷۰ پروژه غیر سازه‌ای به اتمام رسیده و یا در حال انجام است.

او در پایان با اشاره با شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم، ابراز امیدواری کرد شرکت آب منطقه‌ای بتواند در این راستا قدم‌های مثبتی بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بیکاری ۸۳ درصد از جوانان هند
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می‌دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می‌شود!
  • مومنی، اقتصاددان: خدا رحم کرده قیمت ارز را کنترل کردید!
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید
  • افزایش چشمگیر میانگین بارش استان در سامانه بارشی اخیر
  • نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست