Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-«خارش پوست» و اگزما که گاهی به حساسیت پوستی نسبت داده می‌شود، واکنش سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل محرک است که به دلیل تغذیه‌ی نامناسب و یا عوامل دیگری همچون استرس بروز می‌کند.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: در افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی از قبیل اگزما، شست‌وشوی مرتب دست‌ها منجر به خشکی، خارش، ترک برداشتن پوست، درد و حتی گاهی بروز عفونت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش «هلث دی نیوز» راه‌هایی برای جلوگیری از این مشکلات وجود دارد که در این اینفوگرافیک به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: هر عطسه حاوی ۳۰ هزار قطره ویروسی است

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ویروس کرونا اگزما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا اگزما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقان و مخالفان نوشیدن قهوه چه می‌گویند؟

ایتنا - در حالی که بسیاری از مردم جهان قهوه را بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی خود می‌دانند، گروه‌های دیگری نسبت به مصرف قهوه و تأثیرات کافئین بر سلامت خود نگران هستند.
طبق مطالعه‌ای که در سال 2023 توسط انجمن ملی قهوه آمریکا انجام شد، 63 درصد آمریکایی‌ها روزانه قهوه می‌نوشند که این رقم بیشتر از هر نوشیدنی دیگر به جز آب است. در همان سال، قهوه در بریتانیا محبوب‌تر از چای شد، به طوری که بر اساس آمارهای انجمن قهوه بریتانیا، این کشور روزانه حدود 98 میلیون فنجان قهوه مصرف می‌کند.

اما در سوی مقابل، بسیاری از افراد نسبت به میزان قهوه‌ای که مصرف می‌کنند احساس راحتی ندارند و این موضوع توسط شرکت‌هایی مانند «MudWtr» که نوشیدنی‌های مبتنی بر قارچ تولید می‌کنند، برای معرفی محصولات خود به عنوان جایگزین «سالم‌تر» برای فنجان قهوه عادی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

کارشناسان می گویند مصرف زیاد قهوه می تواند فشار خون را افزایش دهد.

علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است نسبت به سایرین نسبت به اثرات کافئین حساس تر باشند.

به گفته متخصصان، اثر محرک قهوه می تواند در افراد حساس باعث اضطراب شود و خواب را مختل کند.

 
دکتر Kera Nyemb-Diop، متخصص تغذیه، محقق غذا و مربی تغذیه می گوید: برای کاهش اثرات مخرب آن بر خواب، کارشناسان توصیه می کنند مصرف کافئین را به قبل از ساعت 5 بعد از ظهر محدود کنید.

با این حال، کارشناسان درباره میزان مناسب مصرف قهوه و اینکه آیا باید تلاش کنیم آن را کاهش دهیم، توضیحات مفیدی ارائه داده‌اند.

برخی فواید سلامتی نوشیدن قهوه از جمله کاهش خطر بیماری‌های قلبی، برخی انواع سرطان و برخی اختلالات عصبی، متابولیکی و کبدی مطرح شده است.

همچنین مصرف معتدل قهوه (2 تا 3 فنجان در روز) برای بیشتر افراد بالغ ایمن است. اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند آثار منفی همچون اضطراب و افزایش ضربان قلب داشته باشد. در نهایت میزان مصرف ایده‌آل قهوه برای هر فرد متفاوت است و به حساسیت فردی نسبت به کافئین بستگی دارد.

دیگر خبرها

  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • ۶۰ درصد سدهای کشور پر است
  • بیشترین باران در جنوب بوشهر به میزان ۴۰ میلیمتر ثبت شد
  • موافقان و مخالفان نوشیدن قهوه چه می‌گویند؟
  • 37 خواص عالی این میوه و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • این دختران ایرانی برای زیبا شدن خود را می سوزانند
  • این اشتباهات را هنگام دوش گرفتن مرتکب نشوید
  • این اشتباهات را هرگز در هنگام دوش صبحگاهی مرتکب نشوید
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید
  • افزایش ذخیره حجم آب سد‌های مازندران