Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@02:52:19 GMT

جزئیات ساخت ۲۱ هزار مسکن برای کم درآمدها

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۴۶۸۰

جزئیات ساخت ۲۱ هزار مسکن برای کم درآمدها

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری گفت: در قالب تفاهم نامه ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی که بین وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شده احداث حدود ۲۱ هزار مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، روز یکشنبه در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تفاهم نامه‌ای بین شرکت بازآفرینی شهری به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این برنامه ۲۱ هزار واحد مسکونی در ۱۶ استان کشور ذیل برنامه تولید ۵۰ هزار واحد احداث می‌شود.

مجید روستا، عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری در این خصوص گفت:  در قالب این تفاهم نامه، شرکت بازآفرینی شهری ۲ میلیون و ۱۳۹ هزار مترمربع از زمین‌های در اختیار خود واقع در محدوده قانونی شهرها را در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به منظور احداث مسکن برای اقشار کم درآمد قرار می دهد.

وی افزود: این اراضی سرمایه شرکت است که به  ساخت مسکن اختصاص می یابد و منابع حاصل از آن را در بافت های ناکارآمد هزینه می‌کنیم. به طور مثال یا ساکنین بافت را به این مناطق انتقال میدهیم و یا از طریق منافع این سرمایهگذاری، برنامه نوسازی و بهسازی بافت را پیش می بریم.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی به صورت epc  منعقد می‌شود که ستاد در راستای مسئولیت اجتماعی خود هیچ حق الزحمه ای دریافت نمی کند گفت: ما زمین، تسهیلات و پروانه را تأمین می کنیم.   منابع در نظر گرفته شده برای هر واحد در تهران و سایر کلانشهرها بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است که به صورت وام با نرخ سود ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت ۱۲۰ ماهه از متقاضیان دریافت می شود.

روستا تصریح کرد: یکی از پروژه ها در قالب تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث ۵۲۰۰ واحد در چابهار است.   البته در منطقه سیستان و بلوچستان ۱۰۰۰ واحد مسکونی نیز از سوی شرکت بازآفرینی و توسط بسیج سازندگی احداث خواهد شد که به زودی عملیات اجرایی آن شروع می شود.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجید روستا قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن شرکت بازآفرینی شهری ستاد اجرایی فرمان امام شرکت بازآفرینی شهری تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن

عطاء اله اکبری  در دیدار با سردار اسلامی رئیس املاک و اراضی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور و روسای ادارات املاک و واگذاری نیرو‌های مسلح ارتش، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از همکاری و تعامل دو جانبه این اداره کل با نیرو‌های مسلح با توجه به شرایط خاص منطقه در جهت تامین مسکن نیرو‌های مسلح در سنوات گذشته بر توجه و همکاری این نیرو‌ها به ویژه ارتش جمهوری اسلامی در حال حاضر بر تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکید کرد.

وی با توجه به تلاش ۲ سال گذشته در خصوص الحاق زمین به شهر زاهدان به میزان ۲۶۷ هکتار و تخصیص ۵۰ درصد این اراضی به عنوان سهم اداره کل راه و شهرسازی استان از اراضی ارتش واقع در جنوب شهر زاهدان و پیگیری ستاد کل نیرو‌های مسلح بر دریافت اذن فرمانده معظم کل قوا که منجر به دستور معظم اله در پایان سال گذشته شد افزود: انتظار می‌رود در حال حاضر که اذن معظم اله صادر و از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح به فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ابلاغ شده است مراحل انتقال سند مالکیت یعنی ۵۰ درصد اراضی الحاقی نیز به این اداره کل تا دو هفته آینده انجام شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه مراحل الحاق، تهیه طرح جامع، تفصیلی، تفکیکی و آماده سازی این اراضی تهیه و در کمیسیون ماده پنج نیز مصوب شده است بلافاصله جهت امر مسکن مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این استان اختصاص خواهد یافت.

اکبری در این دیدار هرگونه همکاری فی ما بین را منوط به توجه نیرو‌های مسلح به خصوص از اراضی ارتش جهت تامین بخشی از زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد.

سردار اسلامی رئیس املاک و اراضی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور نیز در این نشست از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در جهت تامین زمین مسکن نیرو‌های مسلح به ویژه نیرو‌های مرزبانی، انتظامی و سپاه پاسداران و نیز صدور سند مالکیت از اراضی در اختیار مالکیت این ارگان‌ها تشکر و قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • احداث ۳ هزار و ۱۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • اخذ موافقت نامه اصولی احداث واحد اتانول سنتزی در پتروشیمی فارابی