Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستورکار بررسی عملکرد معاونت عمرانی و زیربنایی شهرداری بندرعباس طی شش ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسلام باوقار، رئیس شورای شهر بندرعباس در یکصد و نود و دومین جلسه شورای شهر بندرعباس با اشاره به مقوله مهم مطالبه گری اظهار کرد: توقع داریم همه نمایندگان مجلس در زمینه مطالبه‌گری فراتر از یک اداره گام بردارند و در حضور مقامات بالای صنعتی کشور مطالبه‌گری خود را نشان دهند تا هیئت مدیره صنایع و پست‌های کلیدی در اختیار بومیان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اخیراً چند نفر از بومیان را در چیدمان هیئت مدیره و معاونین رده بالای صنایع قرار گرفته‌اند؛ حال این افراد باید با استفاده از جایگاهی که دارند توانمندی خود را نشان دهند و بیشتر به فکر منفعت مردم شهر باشند.

وی اضافه کرد: از نمایندگان مجلس درخواست داریم که این مطالبه‌گری را ادامه دهند و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر با آنها همکاری و همیاری داریم.

باوقار گفت: اعتقاد ما بر این است که جوانان هرمزگانی از بسیاری مدیران کشوری توانمندتر هستند، این توانمندی در زمینه‌های فکری، تحصیلی و مدیریتی وجود دارد، چرا مدیران صنایع غرب بندرعباس باید از خارج استان انتصاب شوند؟ از جوانان بومی باید در این عرصه استفاده شود.

وی اضافه کرد: ما باید مطالبه‌گر واقعی باشیم و با پرخاش نمی‌شود مطالبه‌گری کرد، مطالبه‌گری با پرخاشگری متفاوت است، باید مطالبه‌گری را به سمتی ببریم که همه مردم از آن منتفع شوند و تأثیرات آن برایشان ملموس باشد.

خسارت نبود مدیریت یکپارچه از تحریم بیشتر است

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: مردم به این مسئله آگاهی دارند که می‌توان با مدیریت جامع شهری مشکلات حل شود اما برخی نمایندگان از این مسئله آگاهی ندارد که این امر نشان از عدم اشرافیت آنها به مشکلات دارد.

کیانوش جهانبخش اضافه کرد: خسارت نبود مدیریت صحیح جامع شهری از خسارت تحریم‌ها بیشتر است؛ مردم متوجه مدیریت یکپارچه شهری هستند و در این زمینه از دانش و آگاهی برخوردارند.

وی ادامه داد: درک و فهم مردم در بسیاری از استان‌ها بیشتر از درک و فهم برخی از نمایندگان مجلس است، زمانی که مردم می‌فهمند که مشکلات با مدیریت جامع شهری حل می‌شود و نمایندگان به این موضوع رأی نمی‌دهند، در نتیجه معلوم می‌شود برخی نمایندگان به بسیاری از مشکلات اشرافیت کافی ندارند.

جهانبخش با اشاره به نبود هماهنگی ادارات در انجام برخی امورات شهری اظهار کرد: به‌طور مثال با ادارات هماهنگ شود که هرگاه شهرداری حفاری دارد، آنها هم حفاری خود را هماهنگ و در همین زمان اقدامات لازم را انجام دهند تا نیاز به حفاری مجدد نباشد که خود این مسئله معضلی برای شهروندان شده است، باید یاد بگیریم کنار یکدیگر باشیم و ادبیات صحبت و گفتمان با هم را اصلاح کنیم تا به نتیجه برسیم.

انتقاد به مزاحمت ناشی از حفاری‌ها برای شهروندان

اسماعیل بواشه، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه با تاکید بر اینکه واقعاً مردم از معضل حفاری‌ها ناراضی هستند، گفت: همه خوشحال هستیم که شهر گازکشی شود و از کپسول‌ها راحت شویم اما باید ملزوماتی در زمینه حفاری‌ها رعایت و تمهیداتی اندیشیده شود مدت زمانی برای ترمیم مشخص کنید و به مردم اطلاع رسانی کنید تا خللی در کار و زندگی مردم ایجاد نشود.

احمد عامری سیاهوئی، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه تصریح کرد: زمان تست حفاری‌های شرکت گاز طولانی است که باید کاهش داده شود، ترمیم نوارهای حفاری در برخی مناطق استاندارد نیست، در بررسی و رفع مناطق حادثه خیز باید تسریع شود.

وی ادامه داد: یک مشاور عمرانی متخصص برای معاونت عمرانی می‌تواند بسیاری از کارها را تسهیل کند.

عامری اظهار کرد: نام سردار سلیمانی را در هیچکدام از پروژه‌های شهرداری نداریم. البته باید پروژه‌ای در خور ایشان باشد. نظر همکارانم در کمیسیون فرهنگی نیز در این زمینه مثبت است.

رضا حیدری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه گفت: کارمندهایی که در واحدهای عمرانی شهرداری هستند بیشتر از کارگرها هستند و از این رو تقاضا دارم در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود زیرا بسیاری از پروژه‌ها عقب مانده است.

وی افزود: برخی کانال‌های آب به دلیل آب راکدی که ایجاد کرده برای مردم نارضایتی به وجود آورده است. رواق جنوبی بازار بندرعباس نیز در حال فروریختن است که باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

فرزانه آرامش، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه گفت: آرامش شهروندان برای ما از همه چیز مهمتر است که این آرامش با حفاری‌ها دچار خلل شده است.

وی افزود: معاونت عمرانی برای رضایت شهروندان باید نظارت خود را افزایش دهد.

باید مقابل خانه مسئولان حفاری شود

مجید عسکری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، نیز در این جلسه اظهار کرد: از شهرداری انتظار داریم درخصوص اطلاع رسانی پروژه‌های رها شده در بندرعباس اقداماتی انجام دهد زیرا تبدیل به نقاطی حادثه خیز شده و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: باید مقابل خانه مدیران دستگاه‌هایی که در شهر حفاری می‌کنند، حفاری شود تا شاید مردم را درک کنند.

فیصل دانش، نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: مدیریت واحد شهری در کشور نداریم و هر اداره‌ای وزارت خانه و دولتی جداگانه دارند و اجرای همزمان پروژه‌های آنان به خصوص حفاری‌ها مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید درخصوص مدت حفاری‌ها به شهروندان اطلاع رسانی شود، گفت: از مسئولان مربوطه در شهرداری می‌خواهم ابتدا پروژه‌ها را تمیز تحویل بگیرند و بعد اتمام پروژه را امضا کنند چون گاهاً دیده شده پیمانکار بعد از اتمام پروژه نخاله‌ها را رها می‌کند.

آبتین امیری، عضو دیگر شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه حفاری‌های شهر، مردم را دچار مشکل کرده است و مردم از این قضیه ناراحت هستند، تصریح کرد: بخشی از این مشکل به شهرداری برمی‌گردد که باید با استفاده از اختیارات نظارتی شهرداری، اداراتی که مجوز حفاری دارند برای اجرای تعهدات خود تحت فشار قرار گیرند.

وی گفت: برخی دیگر از مشکلات به عملکرد نهادهای دیگر برمی‌گردد، دستگاه‌های اجرایی به دلیل مشکلات داخلی مانند مشکلات اعتباری هر یک به حفاری مستقل روی می‌آورند، راهکار اساسی خاتمه دادن به این معضلات مدیریت جامع شهری است

رئیس کمیسیون عمران شهرداری بندرعباس با بیان اینکه مردم از این شرایط و نبود هماهنگی زجر می‌کشند، گفت: اتمام پروژه‌های عمرانی شهر یک ضرورت است، شهرداری مشکل اعتباری دارد و بسیاری از پیمانکاران درحال ورشکستی هستند اما باید تلاش کرد با تأمین منابع این پروژه‌ها را به اتمام رساند.

کد خبر 445401

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر بندرعباس صحن علنی شورای شهر صنایع بومی گزینی مجوز حفاری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس شورای شهر بندرعباس بندرعباس نیز نیز در این جلسه مطالبه گری جامع شهری حفاری ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مشارکت شرکت‌های بیمه در طرح‌های ایمن‌سازی معابر سطح شهر و جاده‌ای

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: به هر میزان که شمار تصادفات فوتی، جرحی یا خسارتی کمتر باشد، هزینه‌های شرکت‌های بیمه‌ای کاهش پیدا می‌کند، از این رو هزینه کرد، اتلاف هزینه نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری سودآور برای شرکت‌ها تلقی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، احد یوسفی، امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ در دویست‌وپنجاه‌ونهمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و مشارکت شرکت‌های بیمه‌ای در پروژه‌های آسفالت سطح شهر و جاده‌های استان آذربایجان غربی، تجهیز علائم ترافیکی و راه‌اندازی دوربین‌های کنترل سرعت در نقاط حادثه‌خیز و کمک به بهبود شرایط موجود می‌تواند برایشان سودآور باشد.

وی با اشاره به اجرای این قانون و مشارکت شرکت‌های بیمه‌ای در بحث ایمن‌سازی معابر و جاده‌ها در اکثر کشورهای جهان و لزوم مطالبه‌گری این قانون از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های ذیربط افزود: به هر میزان که شمار تصادفات فوتی، جرحی یا خسارتی کمتر باشد، هزینه‌های شرکت‌های بیمه‌ای کاهش پیدا می‌کند، از این رو هزینه‌کرد، اتلاف هزینه نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری سودآور برای شرکت‌ها تلقی می‌شود.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به تصویب مصوبه احیای تعاونی مسکن و مصرف کارکنان در جلسات گذشته گفت: احیای تعاونی مسکن و مصرف جز ضرورت‌های پرسنل شهرداری است، چرا که همه دستگاه‌ها از خدمات شهرداری برای ارائه خدمات تعاونی‌های خود به همکار استفاده کرده‌اند، اما شهرداری ارومیه از این موضوع عقب مانده است.

یوسفی در ادامه با ابراز خرسندی و خوشحالی از تبرئه و رفع تعلیق تعدادی از همکاران مجموعه شهرداری و بازگشت به کار تصریح کرد: مدیران شهرداری باید با آغوش گرم از این همکاران استقبال کنند و همه مزایا و معوقات دوران تعلیق این همکاران برابر قانون در اسرع وقت در دستور پرداخت قرار داده شود.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به اینکه حفظ شأن و منزلت همکاران خط قرمز شوراست، خاطرنشان کرد: در قانون صریح و شفاف آمده است که همکاران تبرئه و رفع تعلیق شده شهرداری باید در همان پست زمان تعلیق یا در پستی هم‌تراز در مناطق و سازمان‌های شهرداری منصوب شوند و لازم است شهرداری به قید فوریت تا پایان فروردین نسبت به تعیین تکلیف همکاران اقدام کند.

کد خبر 744393

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران
  • شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور تأسیس می‌شود
  • لزوم معماری داده‌ای همگام با هوشمندسازی دولت
  • رژیم صهیونسیتی پس از عملیات وعده صادق در سراشیبی قرار گرفت
  • لزوم ارایه راه‌حل برای معرفی تجدیدپذیرها به حوزه صنایع
  • لزوم مشارکت شرکت‌های بیمه در طرح‌های ایمن‌سازی معابر سطح شهر و جاده‌ای
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم / دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • لزوم همراهی صنایع و کشاورزان استان مرکزی در مدیریت مصرف آب
  • برگزاری نمایشگاه مشترک صنایع دستی قطر و هرمزگان در بندرعباس