Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@09:40:55 GMT

پرداخت دیه مجازات قتل در کارواش

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۴۷۵۹

پرداخت دیه مجازات قتل در کارواش

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رسیدگی به این پرونده از ۲ سال قبل با گزارش درگیری خونین در یک کارواش آغاز شد. پس از حضور مأموران فرد مجروح به بیمارستان منتقل شد و ساعاتی بعد هم بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد. بررسی پلیس نشان داد که ضارب کارگر کارواش به نام قاسم بوده است و با مقتول نسبت فامیلی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم بلافاصله بازداشت شد و در تشریح ماجرا گفت: حسن - مقتول- برادر شوهر خواهرم بود. او چند روز پیش نزد من آمد، اما پس از آنکه رفت، متوجه شدم که تلفن همراهم را سرقت کرده است. پس از آن موضوع را به شوهرخواهرم گفتم، اما به حرفم توجهی نکرد. تا اینکه روز حادثه حسن دوباره به سراغم آمد و من به او گفتم اول گوشی من را پس بده بعد با هم صحبت کنیم، اما حسن عصبانی شد و گفت که گوشی‌ام را برنداشته و به خاطر تهمتی که به او زده‌ام، باید با چاقو مرا بزند و همان لحظه هم چاقویی را از جیبش درآورد تا من را بزند. با دیدن چاقو فرار کردم. او دنبالم دوید تا اینکه در گوشه کارواش من مشتی به شکمش زدم و چاقو از دستش افتاد بعد چاقو را برداشتم و فرار کردم، اما او دست بردار نبود و دنبالم می‌کرد که از ترس جانم ناچار شدم ضربه‌ای با چاقو به او بزنم. من قصد کشتن او را نداشتم و فقط از ترس جانم اقدام به این کار کردم.

بیشتر بخوانید

خودکشی مادر بی‌رحم پس از قتل وحشتناک ۵ کودکش

بعد از اظهارات متهم و تکمیل تحقیقات کیفرخواست علیه او صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده ابتدا کیفرخواست علیه متهم خوانده شد. در ادامه اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار قصاص شدند. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و با تکرار اظهاراتش گفت: من حسن را به عمد نکشتم، اما قبول دارم که به او ضربه زدم. او چندین بار به اتهام سرقت بازداشت و زندانی شده بود. من نمی‌خواستم با او درگیر شوم. چندبار از دستش فرار کردم. اگر چاقو را از او نگرفته بودم، حتماً حسن من را می‌کشت.

قاضی از متهم پرسید: تو یک ضربه به مقتول زدی و چاقو را از او گرفتی. چرا همان موقع از محل دور نشدی؟

متهم گفت: حسن دست‌بردار نبود، دنبالم کرد. افرادی که در کارواش بودند، می‌توانند شهادت دهند که من چندین بار از محل گریختم.

در ادامه وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: موکل من قصد قتل نداشته است. او حتی از دست مقتول فرار کرده، اما مقتول دوباره به او حمله کرده است اگر موکل من مقتول را نمی‌زد، کشته می‌شد.

با پایان جلسه دادگاه، قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند و عمل متهم را مصداق دفاع مشروع دانستند، اما این دفاع را افراطی توصیف کردند به همین دلیل متهم از قتل عمد تبرئه و به پرداخت دیه محکوم شد.

منبع: ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درگیری خونین اخبار حوادث قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع و درگیری منجر به قتل در ارومیه

سرهنگ صادق شکری رئیس پلیس انتظامی استان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: بنابر اعلام مرکز فوریت های پلیس110 مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری منجر به قتل و انتقال یک مقتول به بیمارستان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.


وی در رابطه با علت کشته شدن مقتول افزود: با اشراف اطلاعاتی و تحقیقات اولیه کاراگاهان جنایی مشخص شد مقتول با چهار نفر دیگر به علت اختلافات قبلی درگیر شده و به قتل رسیده است.


وی در ادامه تصریح کرد: به جهت حساسیت موضوع دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره جنایی استان قرار گرفته و با به کارگیری توان علمی و روش های نوین کشف جرم و مهندسی اجتماعی تمامی متهمین دستگیر و برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی دلالت شدند.


وی در پایان با اشاره به اینکه در این راستا 4 متهم دستگیر شدند گفت : پلیس به طور مستمر برای برقراری نظم و امنیت و برخورد با مجرمان آماده بوده و انتظار می رود شهروندان عزیز نیز ضمن همکاری با پلیس؛ با اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 اطلاع دهند.


خبر دریافتی
انتهای خبر/

کد خبر: 1224566

دیگر خبرها

  • قتل همسر با چاقو مقابل چشمان ۲ دختر خردسال
  • ماجرای هولناک قتل همسر با چاقو مقابل چشمان ۲ دختر خردسال!
  • داستان یک «کارواش»، یادی از افشین یداللهی و چالش عربستان
  • داستان کارواشی که هیاتی‌ها برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کردند!
  • شرط جالب خانواده مقتول برای بخشش قاتل
  • خرید لباس برای بچه های بی سرپرست، شرط بخشش قاتل
  • جریمه نقدی مجازات گرانفروشی لوازم یدکی در خوی
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری منجر به قتل در ارومیه
  • راه‌اندازی کارواش رایگان برای مسافران در ورودی‌های تبریز
  • قاچاقچی مواد شوینده در زنجان محکوم شد