Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری عصر یکشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با موضوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) ری، اظهار کرد: شهرستان ری همواره در زمینه ایثار و شهادت در کشور زبانزد بوده و همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس شهرستان ری نزدیک به ۳ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز نیز جوانانی هم‌چون شهید زمانی‌نیا، شهید پاشاپور، شهید سرلک، شهید میرزایی و سایر شهدای محور مقاومت با نثار خون خود فرهنگ‌ساز ایثار و شهادت هستند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه مقاومت و پایداری رمز پیروزی در برابر دشمنی‌های استکبار جهانی است، ادامه داد: قطعاً ملت بزرگ ایران در سایه همدلی و وحدت همچنین ادامه راه شهدای والامقام سختی‌ها و مشکلات امروز را پشت سر خواهند گذاشت.

توکلی در ادامه تصریح کرد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب استفاده از ظرفیت جوانان و آشنایی نسل امروز با فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت است و در این راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی که در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسؤولیت دارند باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

وی تأکید کرد: هفته دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ غنی از ایثار و شهادت است و گرامیداشت این هفته در اولویت قرار دارد و یک وظیفه همگانی است به همین منظور تمامی مدیران و رؤسای دستگاه‌های شهرستان ری مصوبات را به نحو شایسته اجرا و فضاسازی محیطی را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه محدودیت‌های کرونایی فرصتی در فضای مجازی فراهم کرده که ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: در شهرستان ری حفظ شأن شهدا وظیفه همه آحاد است و به همین منظور باید مقبره شهدای گمنام در فرهنگسرای ولاء شهرری با نظر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به شکلی شایسته طراحی و ساماندهی شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید دفاع مقدس فرهنگ ساماندهی حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری شهرری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان ری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتب درسی دانش‌آموزان، عامل تعیین کننده‌ پیوند نسل جوان با شهدا است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، تعظیم شهدایی که با فدا کردن جانشان امنیت و آرامش را به ما هدیه کردند، کاری بسیار با ارزش و مقدس از نسلی که تا سال‌های سال درک از خود گذشتگی، ایثار و شهادت آنان طول می‌کشد. شهدا برای حفظ کیان جمهوری اسلامی و ناموس‌ما، از جان خود که با ارزش‌ترین سرمایه انسان است گذشتند و از خودگذشتگی کار راحتی نیست و هر انسانی از عهده آن برنمی‌آید، مگر اینکه برگزیده شده باشد؛ بنابراین شهدا قهرمانان جامعه ما هستند که باید به نسل جوان و دانشجو معرفی شوند. در سال جاری استان همدان شاهد برگزاری کنگره ۸۰۰۰ امیران، سرداران و شهدای استان بود که این کنگره عظیم از چندین کمیته و محورهای مختلف تشکیل شد و یکی از این کمیته‌ها، کمیته علمی و پژوهشی به میزبانی دانشگاه پیام نور استان همدان بود. در این بین گفت‌وگو ایسکانیوز همدان با امیرحسین باغیان دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، پژوهشگر برتر عرصه حوزه ایثار و شهادت و نویسنده مقاله برگزیده در اولین همایش علمی کنگره هشت هزار شهید استان را می‌خوانیم:

ایسکانیوز:-اولین همایش علمی کنگره هشت هزار شهید استان چگونه برگزار شد؟

این همایش در تیر ماه اعلام فراخوان شد و آخرین مهلت ارسال مقالات تا آخر مرداد ماه بود که به دلیل استقبال بیش از انتظار فرصت ارسال آثار تا شهریور ماه تمدید شد.

ایسکانیوز:-کمیته علمی و پژوهشی کنگره شهدا متشکل از چه محورهایی بود؟

محور های این کنگره مفهوم ایثار و شهادت در فرهنگ عامه، هنر و ادبیات، جایگاه شهدای دفاع مقدس در گام دوم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و اثرگذاری آن بر عرصه های مدیریتی و اهداف و آرمان ها و اثرگذاری شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در حوزه فرهنگی و تربیتی بود که محور انتخابی ما بررسی کتب و بررسی میزان توجه کتب درسی دوره ابتدایی بر ارزش های اخلاقی به ویژه تاکید بر ایثار و شهادت بود. اختتامیه این کنگره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان در روز نهم مهر ماه برگزار شد.

ایسکانیوز:-محور انتخابی شما چه بود؟

این مقاله در محور کتب درسی دوره ابتدایی بود و ما در این مقاله به دنبال چگونگی روش‌های آشنایی نسل جدید با شهدا و اینکه بدانیم شهدای ما چه کسانی بودند و آشنایی با کارهای بزرگ شهدا هستیم.

گزارش تصویری: اجلاسیه دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ امیران، سرداران و شهدای استان همدان

ایسکانیوز:-رقابت ها در چه سطحی برگزار شد؟

سطح رقابت ها بسیار بالا بود به طوری که ۲۱۳ مقاله برای این همایش ارسال شد که ۱۰ تا از آنها جز مقالات برتر انتخاب شدند که مقاله ما یکی از آنها بود. قابل ذکر است که مقاله ما به صورت سخنرانی ارائه شد و در پایگاه ISC (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) ثبت شد.

ایسکانیوز:-اعضای تیم شما متشکل از چه افرادی بودند؟

تیم پژوهشی ما متشکل از ۳ نفر که ۲ نفر از آن‌ها از همکلاسی‌های بنده و یکی از آن بزرگواران نیز از اساتید بودند. جناب آقای دکتر سعید شریفی‌ رهمنو از دانشگاه بوعلی سینا از اساتیدی بودند که در این مقاله قدم به قدم کنار ما بودند و همچنین آقای امیرحسین یونسی نیز از همراهان ما در این مقاله بودند.

ایسکانیوز:-چه موضوعی شما را ترغیب به نگارش چنین مقاله‌ای کرد؟

جبران اندکی از حقی که شهدا بر گردن ما دارند و اینکه ما مدیون این بزرگواران هستیم فرقی هم نمی‌کند شهید دفاع مقدس باشد یا شهید مدافع حرم. وظیفه ما نسبت به شهدا و خانواده‌های معظم آنان، توجه به امر بسیار مهم فرهنگ سازی ایثار و شهادت است که نیاز همیشگی ماست و می‌تواند در جامعه برای مردم و مسئولین نظام تاثیرگذار و راهگشا باشد؛ البته شهدا به این برنامه‌ها نیاز ندارند و در حقیقت ما هستیم که برای غنابخشی به فرهنگ خودمان باید از نام و یاد شهدا بهره ببریم، بنابراین به‌کارگیری ظرفیت‌های مختلف برای پرداختن به موضوع شهید و شهادت و معرفی شهدا و ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ ارزشمند در جامعه، امری ضروری است. نسل امروز ما نیاز به کارهای حرفه‌ای دارد و اقدامات کلیشه‌ای نمی‌تواند تاثیر لازم را بر آن‌ها بگذارد.

ایسکانیوز:-هدف شما از نگارش این مقاله چه بود؟

با نگارش این مقاله در تلاش بودیم تا بیش از پیش به اهمیت حوزه ایثار و شهادت در برنامه درسی بپردازیم‌ چرا که بسیاری از آموزه‌های تربیتی از دوران تحصیل ابتدائی و متوسطه شکل می‌گیرد. ما مسلمان هستیم و در کشوری با الگوی اسلامی زندگی می‌کنیم، از این رو یادآوری نام و یاد شهدا وظیفه است. نه‌تنها زنده نگه داشتن راه شهدا، بلکه برنامه‌هایی برای انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی داشته باشد. همانطور که زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و بزرگداشت شهدا کمتر از شهادت نیست.

ایسکانیوز:-توصیه شما برای سایر دانشجویان و ورود به عرصه پژوهشی ایثار و شهادت چیست؟

من پیشنهاد میکنم بیش از پیش به حوزه معنویت شهدا در بین دانش آموزان پرداخته شود تا گامی بلند در نهادینه کردن این فرهنگ در برنامه درسی برداشته باشیم. معنویت یک اصل در در دوران دفاع مقدس بود، اصلی که در چهره تمامی رزمندگان در خط مقدم موج می‌زد و این بارقه معنویت برگرفته از خانواده آنان بود. زنان و مادران محور تامین معنویت خانواده‌ها هستند؛ لذا پرداختن به زندگی شهدا می‌تواند زمینه تامین معنویت در میان خانواده‌ها را به همراه داشته باشد. همچنین شرکت در دفعات دیگر در این کنگره را برای علاقه مندان پیشنهاد می‌کنم که از این فرصت و بستر استفاده کنند. چون با شرکت در همایشات و نوشتن مقالات، هم به علم خودشان افزوده می شود و هم تجربیات خوبی در این زمینه ها کسب خواهند کرد.

ایسکانیوز:-نقش دانشگاه آزاد برای بسترسازی برای دانشجویان و بسترسازی پژوهشی و علمی برای دانشجویان چیست؟

خوشبختانه دانشگاه آزاد بسترسازی خوبی را برای دانشجویان برای شرکت در این همایشات و نگارش مقالات داشته است. ۹ دانشگاه استان همدان، حامی این همایش بودند که دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، کمیته علمی-پژوهشی این همایش را به عهده داشت و رئیس این کمیته جناب آقای دکتر مسعود معینی بودند؛ ایشان همچنین از گروه ما تقدیر هم بجا آوردند. چون مقاله و مقاله نویسی یک اصل مهم در مراحل بالاتر است، دانشگاه آزاد اسلامی همدان هم کلاس های مقاله‌نویسی با بهترین اساتید را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

خبرنگار: فاطمه پارسایی
انتهای پیام/

کد خبر: 1206687 برچسب‌ها دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی ایثار وشهادت شهید مدافع حرم وزارت آموزش و پرورش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیوه آموزش محور

دیگر خبرها

  • گیلان ۶۲ یادمان شهدای گمنام دارد/ مزار شهدا پاتوق قشر خاکستری باشد
  • بارگذاری اطلاعات ۴ هزار دانشجوی شهید در فضای دیجیتال
  • اطلاعات ۴ هزار دانشجوی شهید در فضای دیجیتال ثبت شد
  • برگزاری یادواره شهدای دوران دفاع مقدس و شهیدان گمنام در شهرستان تالش
  • کتب درسی دانش‌آموزان، عامل تعیین کننده‌ پیوند نسل جوان با شهدا است
  • اطلاعات ۴۰۰۰ دانشجوی شهید در فضای دیجیتال بارگذاری شد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای سند تحول؛ ماموریت‌های مدارس شاهد
  • امنیت و اقتدار نظام اسلامی مرهون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • اطلاعات ۴۰۰۰ دانشجوی شهید در فضای دیجیتال بارگزاری شد
  • وجود فرهنگ ایثار و شهادت جزو ویژگی‌های ممیزه ایران اسلامی است