Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام بلندپایه در دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بیش از ۲۴ فرد و نهاد مرتبط با برنامه های تسلیحاتی ایران را تحریم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی تلاش‌های نافرجام واشنگتن برای اعمال مجدد تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران به رغم مخالفت متحدان آن، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن روز دوشنبه بیش از ۲۴ فرد و نهاد را به دلیل ارتباط با برنامه‌های تسلیحات متعارف، هسته‌ای و موشکی ایران تحریم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، مدعی شد که «ایران تا پایان سال میلادی جاری می‌تواند به اندازه کافی مواد شکاف پذیر برای [ساخت] یک سلاح هسته‌ای بدست آورد و اینکه تهران همکاری خود با کره شمالی را در حوزه موشک دوربرد از سرگرفته است». این مقام آمریکایی هیچگونه شواهد مستدلی برای این ادعاهای خود ارائه نکرد.

گفتنی است که وضع این تحریم‌های جدید در راستای تقلای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای محدودسازی نفوذ منطقه‌ای ایران است که درست یک هفته پس از امضای توافق سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید صورت می‌گیرد.

اما این تحریم‌های جدید واشنگتن علیه ایران به منزله زنگ هشداری به متحدان اروپایی این کشور، چین و روسیه خواهد بود؛ چرا که به رغم تمایل آنها به نادیده گرفتن اقدامات آمریکا در جهت حفظ تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، شرکتهای مستقر در خاک این کشورها از نقض این تحریم‌ها متحمل زیان می‌شوند.

بخش مهم این اقدام آمریکا یک فرمان اجرایی است که افراد و نهادهای خریدار یا فروشنده تسلیحات متعارف به ایران را هدف قرار می‌دهد.

در واقع اقدامات تنبیهی روز دوشنبه واشنگتن علیه ایران تازه‌ترین نمونه از سلسله تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران است؛ برنامه‌ای که رژیم صهیونیستی، متحد آمریکا در منطقه آن را تهدیدی وجودی علیه خود قلمداد می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته است

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ادعای «آبرام پیلی» نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران درخصوص اعمال فشار واشنگتن بر پاناما برای ممانعت استفاده کشتی‌های تحریم شده ایران از پرچم این کشور اظهار کرد: این مواضع نشانه ضعف و شکست آمریکا برابر ایران در حوزه تقابل دریایی است. واشنگتن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مانع صادرات نفت ایران شود.

او افزود: حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته و این کشور به سمت اتخاذ تصمیمات جدیدی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران رفته و البته باید بداند که هرتصمیم خشنی عکس‌العمل خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

هانی‌زاده متذکر شد: طبق قوانین بین‌المللی پاناما اجازه دارد پرچم خود را در اختیار کشور‌های دیگر قرار دهد و مقامات کاخ سفید با پاسخ منفی پاناما برای تحریم ایران مواجه خواهند شد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اگر آمریکا بخواهد با استفاده از زور مانع تردد و عبور کشتی‌های ایران بشود جمهوری اسلامی پاسخ درخوری به این کشور خواهد داد و محدودیت‌هایی را برای آمریکا در حوزه دریا ایجاد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نامه تند ایران به شورای امنیت | واشنگتن و لندن برای پیشبرد برنامه کوته‌فکرانه خود به ما اتهام می‌رنند | ایران ادعای فرانسه علیه تهران ر رد می‌کند
  • ارسال ۳۵ هزار تن سلاح برای اسرائیل از زمان آغاز «طوفان الاقصی»
  • آمریکا: در مباحث کنترل تسلیحاتی با روسیه و چین شرکت می‌کنیم
  • هرتصمیم خشن آمریکا پاسخ خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد/ واشنگتن به دست و پا افتاد
  • جای خالی همبستگی در جلسه زنانه جهان علیه رژیم‌صهیونیستی
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته است
  • آمریکاکمک‌ها به اسراییل را کُندکرده؛باشکست درغزه فاصله‌ای نداریم!