Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@09:32:27 GMT

قاضی آمریکایی جلوی تصمیم ترامپ بر علیه وی چت را گرفت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۴۸۲۶

قاضی آمریکایی جلوی تصمیم ترامپ بر علیه وی چت را گرفت

یک قاضی آمریکایی جلوی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ممنوع کردن بارگذاری برنامه وی چت در آمریکا را گرفت تا این تصمیم اجرائی نشود.

به گزارش مشرق  به نقل از انگجت، لورل بیلر قاضی آمریکایی دستور اجرایی وزارت بازرگانی آمریکا برای حذف اپلیکیشن وی چت از فروشگاه های آنلاین گوگل و اپل را لغو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس بارگذاری این برنامه نیز در خاک آمریکا کماکان ممکن خواهد بود.

پیش از این برخی کاربران آمریکایی نیز بر علیه این دستور دولت ترامپ به مقامات قضایی این کشور شکایت کرده بودند. این اقدام وزارت بازرگانی آمریکا در تضاد با اصول قانون اساسی آمریکا در مورد ضرورت رعایت آزادی بیان توصیف شده است.

با صدور این رای قاضی آمریکایی تراکنش های مالی از طریق نرم افزار وی چت نیز کماکان ادامه خواهد یافت. بر اساس حکم این قاضی اگر چه تاملات و نگرانی های امنیتی دولت آمریکا در ارتباط با چین قابل توجه است، اما شواهد مرتبط با این موضوع در ارتباط با وی چت نسبتا کم بوده و کافی نیست.

با توجه به استفاده میلیون ها چینی در آمریکا از وی چت برای ارتباط با دیگر چینی ها در کشورهای مختلف، این تصمیم فعلا موجب کاهش مشکلات احتمالی در این زمینه می شود. پیشتر برخی شرکت های آمریکایی مانند اپل و دیزنی نیز با این تصمیم دولت آمریکا مخالفت کرده بودند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین دونالد ترامپ آمریکا ترامپ قاضی اپلیکیشن وی چت قاضی آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید برود؟

سیدجلال ساداتیان دیپلمات سابق در گفتگو با «شرق» به فاصله زمانی هشت‌ماهه تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و فاصله ۱۵‌ماهه تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اشاره دارد و معتقد است «از هم‌اکنون نمی‌توان با قاطعیت از تک‌دوره‌ای‌شدن دولت‌های بایدن و رئیسی سخن گفت».

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی هم به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر گزینه دیگری می‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران مؤثر باشد»؛ چراکه به عقیده این نماینده مجلس چهارم، «انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأثیرات بین‌المللی دارد و هر کشوری به شکل مستقیم متأثر از آن خواهد بود». باوجوداینوی در ادامه ارزیابی خود، تمرکز ویژه‌ای روی فضای داخلی کشور دارد و بر این باور است که «مهم‌ترین رقیب رئیسی برای ادامه کار در دور دوم، نه به نتیجه انتخابات آمریکا و نه حضور نامزد اصلاح‌طلب و اصولگرا؛ بلکه به کارنامه او بازمی‌گردد که تاکنون غیرقابل دفاع بوده است».

نماینده اسبق مجلس تصریح می‌کند که اگر عملکرد دولت سیزدهم در واپسین ماه‌های حیاتش به همین شکل ادامه پیدا کند، بسیار بعید می‌داند که دولت رئیسی بتواند به دور دوم کشیده شود. دیپلمات پیشین کشور در ادامه تحلیلی که به «شرق» ارائه می‌دهد، روی نکته‌ای کلیدی دست می‌گذارد و به اعتقاد او، مهم‌ترین اتفاقی که می‌تواند امکان تک‌دوره‌ای‌شدن رئیسی را افزایش دهد، بالارفتن بهای حامل‌های انرژی و بنزین است که شایعه آن در چند ماه اخیر برای سال ۱۴۰۳ به گوش می‌رسد؛ به‌ویژه آنکه به گفته این استاد دانشگاه، دولت رئیسی نه‌تن‌ها تکلیف بودجه ۱۴۰۳ را روشن نکرده؛ بلکه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه را هم هنوز به نتیجه نهایی نرسانده است.

با درنظرگرفتن این نکته، ساداتیان می‌گوید «اگر دولت رئیسی تصمیم به افزایش بهای انرژی بگیرد، مطمئنا تتمه نیرو‌های حامی او هم از بین خواهد رفت. حتی اگر دولت رئیسی بتواند فضای سیاسی، رسانه‌ای، اجتماعی و مردمی را بعد از افزایش احتمالی بهای انرژی کنترل کند، باز آثار و تبعات این اقدام، خود را در انتخابات ۱۴۰۴ نشان خواهد داد».

tags # انتخابات آمریکا ، دونالد ترامپ سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • اگر آمریکا تیک‌تاک را ممنوع کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • آمریکا ۳۰ شهروند خود را از هائیتی خارج کرد
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید برود؟
  • اخراج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • بایدن: دو ناتوان ذهنی کاندیدای ریاست جمهوری‌اند، یکی ترامپ است و دیگری خودم
  • ارتباط با رسانه‌ها موجب بالندگی دولت خواهد شد
  • دولت نیجر به همکاری نظامی با آمریکا پایان داد
  • ترامپ به «سیا» برای بی‌اعتبار کردن چین مجوز داد