Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@11:08:27 GMT

ما عراقی‌ها مدیون ایرانی‌ها هستیم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۴۸۲۹

ما عراقی‌ها مدیون ایرانی‌ها هستیم

یک عضو ارشد سازمان بدر عراق با تاکید بر اینکه کشورش در جنگ با داعش مدیون ایران است، از دولت عراق خواست در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه تهران در کنار آن باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمد مهدی البیاتی» وزیر اسبق حقوق بشر عراق و عضو شورای مرکزی سازمان بدر به ریاست «هادی العامری» از دولت عراق خواست در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران در کنار این کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد البیاتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: شورای امنیت، سازمان ملل و دیگر کشورها در برابر تحریم‌های اقتصادی ظالمانه آمریکا علیه ایران باید در کنار این کشور باشند.

البیاتی گفت: ما عراقی‌ها در جنگی که علیه داعش داشتیم، مدیون ایرانی‌ها هستیم و اگر مهمات و فرماندهان آنها دراختیار ما نبود وضعیت عراق از آنچه اکنون است، متفاوت بود.

این رهبر سازمان بدر در ادامه از دولت عراق خواست به منظور کاهش فشار تحریم‌های کمرشکن واشنگتن علیه تهران در کنار ایران بایستد و به آن کمک اقتصادی کند.

این رهبر سازمان بدر عراق درباره انتخابات آتی آمریکا هم با بیان اینکه پیروزی «جو بایدن» در این انتخابات هیچ فرقی در سیاست خارجی واشنگتن ایجاد نخواهد کرد،گفت: همه آنها صرفا یک عروسک خیمه شب بازی هستند که مطابق با برنامه‌هایی از پیش مشخص حرکت می‌کنند؛ اما امیدواریم سیاست اجرایی آتی با سیاست خصمانه کنونی ترامپ متفاوت باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان بدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوهای خارجی با راهکار نخبگان ایرانی در دسترس قرار می‌گیرند

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: نخبگان ایرانی با ابزارهای فنی سازوکاری پیاده کرده‌اند که سکوهای خارجی ضمن رعایت قوانین به زودی در دسترس باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدامین آقامیری اظهار کرد: راهکار قبلی در مورد سکوهای خارجی این بوده که آن‌ها برای رعایت قوانین تعهد دهند، اما چون طی یک سال پیشرفتی در این موضوع نداشتیم دو راهکار جایگزین در نظر گرفتیم.

وی افزود: سکوها یا در دسترس هستند یا ما را تحریم کرده‌اند یا مسدود شده‌اند. در مورد سکوهای تحریمی، ابزارهای تحریم‌شکن با مجوز در اختیار قرار می‌گیرد، تحریم شده‌ها هم در صورت رعایت قوانین و مقررات ایران می‌توانند با ابزارهای فنی کار خود را شروع کنند. پیش از این نهادها اعلام کرده بودند که پلتفرم‌ها در صورت رعایت قوانین می‌توانند در ایران فعالیت داشته باشند، اما طی یک‌سال این همکاری صورت نگرفته و اکنون نخبگان ایرانی دست به کار شده‌اند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد دسترسی به این سکوهای تحریم شده ادامه داد: در چند نمونه آزمایشی از طریق سکوهای داخلی با ابزارهای فنی توانسته‌ایم سکوهای خارجی را در چارچوب قوانین و مقررات در دسترس قرار دهیم.

آقامیری در مورد ابزارهای فنی و رعایت قوانین ایران گفت: نخبگان دانش‌بنیان با ابزارهای فنی ساز و کاری را پیاده کرده‌اند که قوانین ما رعایت شود و سکوهای خارجی در دسترس قرار گیرد.

منبع: فارس

کد خبر 736985

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۶ درصدی زائران ایرانی عتبات عالیات
  • سکوهای خارجی با راهکار نخبگان ایرانی در دسترس قرار می‌گیرند
  • چالش مانکن ۵ هزار نفری در یک شهر
  • عراق باید از اهرم‌های فشار خود علیه ترکیه استفاده کند
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • پایگاه های گروهک های تروریستی نزدیک به مرزهای ایران را به دست گرفتیم
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق
  • عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • وزیر کشور عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است