Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@10:40:14 GMT

۱۲ راز شگفت انگیز برای داشتن عمر طولانی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۴۸۳۱

۱۲ راز شگفت انگیز برای داشتن عمر طولانی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عمر طولانی و جاودانگی از رویا‌های دیرینه انسان بوده است. لازمه‌ی تحقق این رویا با سلامت جسمی و روحی است البته در برخی از مناطق کره‌ی زمین به دلایل ویژگی‌های ژنتیکی و عادت‌های غذایی و آب و هوا تا ۱۰۰ سال و یا بیشتر عمر می‌کنند.


چگونه عمر طولانی داشته باشیم؟

۱-به تغذیه خود اهمیت دهید

صبحانه بخورید چراکه بیشتر افرادی که صد سال عمر کرده اند از خوردن صبحانه غافل نشده اند و از غذا‌های فرآوری شده استفاده نکنید چرا که سرشار سدیم، شکر و چربی اشباح شده هستند و فیبر کمی دارند و در نتیجه باعث افزایش بیماری‌های قلبی-عروقی، فشار خون بالا، دیابت و سرطان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- سلامت دندان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خطر ابتلا به بیماری لثه را کاهش می‌دهد. طبق تحقیقات باکتری‌های داخل لثه به داخل رگ‌های خونی راه پیدا کرده و سلامت قلب را به خطر می‌اندازند.

۳- لحظاتتان را ثبت کنید

اگر جزو افرادی هستید که به مسافرت و مهمانی می‌روید و با دوستانتان تعامل زیادی دارید از لحظاتتان عکس بگیرید چرا که مرور خاطرات تاثیر بسزایی در شادی دارد و سالمندانی که آلبوم خاطرات دارند، سالم‌تر و شاد‌تر هستند.

۴-آفتاب

شاید برایتان جالب باشد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که طول عمر زنان برنزه بیشتر از سایر زنان است. با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بدن ویتامین D مورد نیاز را تامین می‌کند و درنتیجه آن گسترده‌ای از بیماری‌ها ازجمله: پوکی استخوان، افسردگی، بیماری قلبی و دیابت مقابله می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اسرار ناگفته و راز طول عمر ۱۰ انسان بالای ۱۰۰ سال!

۵-دوست پیدا کنید

ارتباط با دوستان و آشنایان از ساده‌ترین راه برای افزایش طول عمر است چرا که ارتباط با دیگران باعث می‌شود که به سلامت خود توجه کرده و از رفتار‌های پر خطر دوری کنیم. شاید برایتان جالب باشد، ولی یکی از مهمترین علت مرگ و میر بین سالمندان تنهایی است پس داشتن ارتباط اجتماعی به کاهش استرس کمک کرده و در نتیجه این عامل نقش زیادی برای محافظت از قلب است.

عادت‌های سالم

۶-اینترنت گردی کنید

گشتن در اینترنت و خواندن مطالب جدید به بهبود سلامت مغز کمک میکند و باعث تحریک قسمت‌های خاصی از مغز می‌شود که این امر نقش مهمی در تصمیم گیری و کنترل مهارت زبانی و حافظه دارد.

۷- به زندگی زناشویی خود اهمیت دهید

داشتن روابط زناشویی منظم باعث ترشح هورمون‌های زیادی در بدن می‌شود که نقش مهمی در سلامت انسان دارد.

۸-آواز بخوانید

هنگام آواز خواندن موادی در بدن ترشح می‌شود که به هورمون لذت معروف هستند پس آواز خواندن هم روحیه را بهتر می‌کند و هم تاثیر زیادی در سلامت جسمانی دارد.

آواز خواندن یک ورزش نیز محسوب می‌شود چرا که طی آن شش‌ها از هوا پر و خالی شده و درنتیجه ضربان قلب افزایش پیدا می‌کند و خون سریع‌تر در بدن جریان پیدا می‌کند و همانند ورزش ایروبیک سلامت قلب را بهبود می‌بخشد.

۹-کار‌های خانه را با علاقه انجام دهید

طبق تحقیقات یک خانم خانه دار با تمیز کردن و مرتب کردن خانه در طی یک سال ۳۵ کیلومتر راه می‌رود و ۵۰ کالری انرژی می‌سوزاند پس انجام کار‌های منزل راهی برای تناسب اندام است.

۱۰-تلویزیون را خاموش کنید

طبق تحقیقات هر یک ساعت تماشای تلویزیون ۲۲ دقیقه از عمر شما را کم می‌کند و کسانی که در روز ۵ ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند، ۵ سال کمتر عمر می‌کنند.

۱۱- عصبانی نشوید

هنگام عصبانیت هورمون کورتیزول در بدن ترشح می‌شود که روی قلب و سوخت و ساز بدن و همچنین سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی دارد.

۱۲-سیگار نکشید

تنباکو عامل مرگ است که می‌توان از آن پیشگیری کرد و مصرف سیگار یک دهه از عمر را کم می‌کند.

با ترک سیگار فشار و گردش خون بهبود می‌یابند و خطر ابتلا به سرطان در سال‌های باقی مانده عمر کاهش می‌یابد.

نتیجه گیری

تنها راز عمر طولانی داشتن سلامت جسمی و روحی است و مهم نیست که الان جوان هستید یا پیر، چرا که هیچ وقت برای ایجاد عادت سالم زندگی دیر نیست.

منبع: آنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلامت جسمی اخبار سلامت عمر طولانی عمر طولانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات سخت و آمادگی جسمانی شگفت‌انگیز مایک تایسون در ۵۸ سالگی (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمادگی جسمانی بی‌نظیر زلاتان در ۴۳ سالگی در باشگاه (فیلم) آمادگی جسمانی ستاره های فوتبال جهان در سنین بالا (فیلم) آمادگی جسمانی بالای داور اتحادیه جهانی کشتی (فیلم)

دیگر خبرها

  • خواص شگفت انگیز خوردن آب داغ که نمی‌دانستید
  • ببینید | نمای شگفت انگیز دانه‌ خوردن پرنده از نزدیک!
  • (ویدئو) قدرت شگفت انگیز پلنگ در شکار از نمای نزدیک
  • پایان رکورد شگفت‌انگیز آنتوان گریزمان در تیم ملی فرانسه
  • قدرت شگفت انگیز پلنگ در شکار از نمای نزدیک (فیلم)
  • آمار شگفت‌انگیز حسینی: دوبله سوبله!
  • تمرینات سخت و آمادگی جسمانی شگفت‌انگیز مایک تایسون در ۵۸ سالگی (فیلم)
  • (ویدئو) آمادگی جسمانی شگفت‌انگیز مایک تایسون در ۵۸ سالگی!
  • ببینید | تمرینات سخت و آمادگی جسمانی شگفت‌انگیز مایک تایسون در ۵۸ سالگی!
  • ۴ تنگه شگفت‌انگیز در ایران که نباید از دست داد