Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@03:10:04 GMT

6دشمن سلامتی پوست را بشناسید

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۴۸۳۴

زیبایی و درخشش پوست با گذشت زمان و افزایش سن ما تغییر می‌کند. جدا از پیری زودرس، شما باید از دشمنان سلامت پوست خود به دلیل خطراتی که برای این اندام ایجاد می‌کنند تا حد امکان پرهیز کنید. ناطقان: شاید کم و بیش با عوامل خارجی که به سلامت پوست آسیب می‌رسانند آشنا بوده و نسبت به آن‌ها حساس باشید، اما همواره امکان مراقبت از خود و پیشگیری از مشکلات بلند و کوتاه مدت با مراقبت درست وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به طور کلی، عواملی که به طور مستقیم می‌توانند موجب تخریب و پیری پوست می‌شوند، در ادامه ارائه شده اند:

خورشید

خورشید، ستاره‌ای که سیاره ما به دور آن می‌چرخد و به ادامه حیات ما کمک می‌کند، پرتو‌های فرابنفش قدرتمند خود را نیز به سوی ما می‌فرستد که اتسمفر زمین قادر به جذب آن‌ها نبوده و در تماس با پوست می‌توانند موجب آسیب دیدگی آن شوند. پرتو‌های خورشیدی یکی از بدترین دشمنان سلامت پوست انسان در نظر گرفته می‌شوند.

افردای که به برنزه کردن پوست بدن خود اعتیاد دارند می‌توانند آسیب‌های جبران ناپذیری را به این اندام وارد کنند. خطر از آنجایی ناشی می‌شود که کم آبی مداوم پوست به تدریج لایه درم که لایه میانی و اصلی‌ترین لایه پوست است را از بین می‌برد. با این وجود، پیری ناشی از نور خورشید بدترین بخش قرار گرفتن در معرض پرتو‌های فرابنفش خورشید نیست. کراتوز یک مشکل پوستی است که در آن ضایعات تیره و رشد غیرعادی سلولی رخ می‌دهد. با برخورداری از پوست حساس‌تر، خطر آسیب دیدگی نیز بیشتر می‌شود.

تنباکو

بی‌تردید، تنباکو یکی از جدی‌ترین دشمنان سلامت پوست انسان است. پزشکان می‌توانند افراد سیگاری که مدت زمان طولانی این عادت مضر را دنبال کرده اند را از روی چین و چرک عمیق‌تر پوست، پوست نازک‌تر و رنگ خاکستری و کدر آن تشخیص دهند.

در زنان سیگاری، پوست با سرعت بیشتری تضعیف می‌شود. دلیل کاهش مقاومت لایه درم این است که سیگار کشیدن موجب کندی گردش خون شده و اکسیژن و مواد مغذی کافی به بافت‌ها نمی‌رسند.

غذا‌های چرب

به طور کلی غذا‌هایی که در دسته غذا‌های کم ارزش (Junk Food) قرار می‌گیرند را می‌توان در این زمینه مد نظر قرار داد. چربی‌های اشباع کالری‌های اضافه را روانه بدن می‌کنند که سوزانده نمی‌شوند. در این شرایط، متابولیسم لیپید دچار تغییری اجتناب ناپذیر می‌شود.

افرادی که به میزان زیاد غذا‌های چرب مصرف می‌کنند می‌توانند عوارض مختلفی از بروز آکنه تا درماتیت سبورئیک یا حتی ضخیم شدن لایه‌های خارجی پوست را تجربه کنند. افزون بر این، افراد چاق به طور معمول یک سری از عوارض سلامت پوستی مانند بروز زخم، ورم، و کراتوز را تجربه می‌کنند.

استرس

استرس می‌تواند زمینه ابتلا به بیماری‌های جسمانی مختلف را فراهم کند، از این رو، فراگیری چگونگی کاهش آن و کسب آرامش از طریق فعالیت‌هایی مانند شنا، یوگا یا مدیتیشن اهمیت دارد.

پوست شما محافظی در برابر عناصر مهاجم واقعی است. زمانی که استرس دارید، این می‌تواند خود را از طریق بروز آلرژی ها، درماتیت یا حتی روزاسه و سوریازیس نشان دهد.

آلودگی

آلودگی محیط یکی دیگر از دشمنان اصلی سلامت پوست و یکی از مواردی است که به طور معمول کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. البته این تنها به مناطق صنعتی محدود نشده و گرد و غبار، محصولاتی که برای پرورش محصولات کشاورزی استفاده می‌شوند و به طور کلی ناخالصی‌های موجود در هوا می‌توانند موجب مسدود شدن منافذ پوست شوند. یکی از شایع‌ترین عوارض این شرایط بروز آکنه است، اما امکان مواجهه با عوارض شدیدتر نیز وجود دارد.

تغییرات ناگهانی وزن

زمانی که وزن اضافه می‌کنید، فیبر‌های کشسان پوست کشیده می‌شوند. اگر پوست بیش از حد سریع کشیده شود، فیبر‌ها می‌توانند دچار شکستگی شوند. زمانی که روند طبیعی پیری پوست نیز در کنار این شرایط مد نظر قرار بگیرد، پوست می‌تواند برای همیشه شل و وارفته باقی بماند. حصول اطمینان از این که تغییرات وزن به تدریج و به روشی سالم انجام می‌شوند، اهمیت دارد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: دشمن ، سلامتی ، پوست

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دشمن سلامتی پوست سلامت پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانه جویدنی سرشار از ویتامین C و عالی برای کبد

هل به عنوان افزودنی جذاب به چندین غذا و نوشیدنی، مکمل غذاهای شیرین و خوش طعم است. اگرچه به اندازه دارچین یا زنجبیل محبوب نیست.

هل بومی هندوستان بوده و مدتهاست که در سرتاسر جهان از آن استفاده می شود. در مصر باستان، دانه‌های آن به‌عنوان شکل اولیه خمیردندان و دهان‌شویه استفاده می‌شد. همچنین راه خود را به تمدن های بزرگ یونان و روم باستان باز کرد، جایی که عمدتاً به عنوان عطر استفاده می شد.

به گزارش سرگرمی روز، هل فرصتی عالی برای اضافه کردن طعم به غذاها و نوشیدنی ها و در عین حال محدود کردن کالری و چربی ارائه می دهد.

هل میتواند یک منبع عالی برای:

ویتامین سی

ریبوفلاوین

نیاسین

منیزیم

پتاسیم

یک قاشق چای خوری هل آسیاب شده حاوی:

6 کالری

کمتر از 1 گرم پروتئین

کمتر از 1 گرم چربی

1 گرم کربوهیدرات

1 گرم فیبر

فواید بالقوه هل برای سلامتی

هل یک روش کم کالری برای طعم دادن به انواع غذاها فراهم می کند. این می تواند سبزیجات را خوشمزه تر کند، که ممکن است این احتمال را افزایش دهد که از مزایای سلامتی آنها بهره مند شوید.

هل همچنین می تواند:

احتمال ابتلا به دیابت را کاهش دهید. هل می تواند التهاب را کاهش دهد و از سلول های شما در برابر چیزی به نام استرس اکسیداتیو محافظت کند، عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها که می تواند منجر به تعدادی از مشکلات پزشکی شود.

می تواند به بدن شما کمک کند تا انسولین را بهتر مدیریت کند.

تحقیقات نشان می دهد که استفاده منظم از پودر هل می تواند فشار خون را کاهش دهد. این می تواند مواردی مانند حملات قلبی و سکته را کمتر احتمال دهد.

وقتی مقادیری هل در غذا دارید، هیچ خطر مستندی وجود ندارد. افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا نباید هل را جز برای طعم دادن به غذا مصرف کنند.

برای تعیین تأثیر مقادیر زیاد هل بر زنان باردار یا شیرده به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

اگر قصد دارید هل را به عنوان مکمل مصرف کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • با سلامتی به استقبال بهار برویم
  • انواع بی‌خوابی را بشناسید/ ۴ روش برای درمان
  • این دانه جویدنی سرشار از ویتامین C و عالی برای کبد
  • مصرف عطرهای ترکیبی چه خطراتی را برای سلامتی به همراه دارد؟
  • مصرف عطرهای ترکیبی چه خطراتی برای سلامتی به همراه دارد؟
  • اینفوگرافیک/ ۸ ماده غذایی تقویت کننده مو را بشناسید
  • این ادویه حالت تهوع را کاهش می‌دهد
  • مهربانی کنیم برای حدود ‌235 خانواده سرطانی
  • جوجه‌های رنگ شده نخرید/ جوجه‌ها می توانند ناقل آنفلوانزا باشند
  • اتوفاژی چیست و چه ارتباطی با روزه‌داری دارد؟