Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@05:03:04 GMT

قطر بر موضع ثابت خود درباره مسئله فلسطین تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۴۸۴۶

قطر بر موضع ثابت خود درباره مسئله فلسطین تاکید کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت خارجه قطر در بیانیه ای رسمی تاکید کرد که موضع قطر در مسئله فلسطین بر اساس پایان اشغالگری و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس ثابت است.

در این بیانیه آمده است: قطر بر موضع ثابت خود تاکید دارد و این موضع به پایان اشغالگری اسرائیل و برچایی دولت فلسطین به پایتختی قدس در چارچوب قانون و قطعنامه های شورای امنیت مبتنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خارجه قطر بر ضرورت اعطای حق بازگشت به تمام فلسطینیان تاکید کرد و گفت: از نظر دولت قطر حل و فصل ریشه ای و پایدار درگیری میان فلسطین و اسرائیل که بیش از هفتاد سال به طول انجامیده است، پایان اشغالگری و تشکیل دو دولت است.

این وزارتخانه مدعی شد که برخی رسانه ها به دنبال بدنام کردن قطر و تخریب چهره این کشور و خلط مسائل هستند.

در پایان بیانیه وزارت خارجه قطر تاکید شده است که قطر برای کاهش درد و رنج مردم فلسطین و دستیابی آنان به تمامی حقوق مشروع خود، هر آنچه که بتواند ارائه و از آن حمایت می کند.

این درحالی است که معاون وزیر خارجه آمریکا چندی پیش مدعی شد که واشنگتن معتقد است قطر به زودی برای اعلام تفاهم با رژیم صهیونیستی قانع خواهد شد و رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد که دیگر زمان آن رسیده که اختلاف کشورهای عربی با قطر به پایان برسد. به گفته کارشناسان این تلاش های آمریکا برای رقابت انتخاباتی و پیروزی در این کارزار است.

وزارت خارجه قطر پیش از این اعلام کرد که این کشور هرگز روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی برقرار نخواهد کرد و عادی سازی روابط را جوهره نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی نمی داند لذا این امر نمی تواند راه حلی برای این مسئله باشد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وزارت خارجه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر خود به پاکستان، ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» لاهور، در دیدار نخبگان علمی و فرهنگی ایالت پنجاب، ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی، فرهنگی و زیبای لاهور، روابط دو کشور را فراتر از همسایگی، روابط دینی، فرهنگی، تمدنی و قلبی دانست که باعث پیوندی ناگسستنی بین دو ملت شده است.

رییس‌جمهور دانش‌افزایی و تولید علم در مراکز علمی و دانشگاهی را برای کشورها قدرت و ثروت‌آفرین و مایه اقتدار و افتخار ملت‌ها دانست و تصریح کرد: برخورداری از ایمان در کنار علم، شرط موفقیت و سعادت برای فرد و جامعه است؛ علم بدون ایمان و ایمان بدون دانش و علم ره به جایی نمی‌برد.

آیت‌الله رییسی اقبال لاهوری را نماد و نمود یک انسان عالم و باایمان معرفی و اظهار داشت: ایشان توانست علم، ایمان، روحیه استقلال‌طلبی، عدالت‌خواهی، حق‌دوستی، انسان‌خواهی و بسیاری صفات عالی دیگر را در وجود خود تجمیع کند.

رییس‌جمهور با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان، محققان و اساتید برای تولید علم، از انحصارگرایی علمی در مغرب زمین گفت و افزود: باور داریم فکر و اندیشه ملت‌های مشرق زمین به ویژه مردم عزیز پاکستان و ملت بزرگ ایران، این توانایی را دارد که در حوزه نوآوری‌های فنی و علمی برای دنیا حرف‌های نو داشته باشد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها همواره ادعای آزاداندیشی دارند، گفت: اما آنچه در عمل می‌بینیم این است که تعداد زیادی دانشجو را فقط به خاطر حمایت از مردم مظلوم غزه از دانشگاه اخراج می‌کنند، این مسئله با کدام منطق سازگاری دارد و آیا نام آن آزادی اندیشه است!

آیت‌الله رییسی ادعای دفاع از حقوق بشر غربی‌ها را نیز مانند ادعای حمایت از آزادی اندیشه آنها فاقد حقیقت دانست و افزود: حمایت آمریکا و غرب از کشته و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی در سرزمین غصب شده غزه، بیانگر این واقعیت است که امروز بزرگترین ناقضان حقوق انسان، آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند و ادعای دفاع از حقوق بشر آنها نیز پوچ است.

رییس‌جمهور اظهار داشت: امام راحل از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کردند که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و امروز مسئله آزادی قدس نه تنها مسئله اول جهان اسلام، بلکه مسئله اول جهان بشریت است و تردید نداریم که مقاومت ملت قهرمان فلسطین، غزه، فلسطین و قدس شریف را آزاد خواهد کرد. تردید نداریم نفرتی که امروز در جهان اسلام و بلکه جهان بشریت نسبت به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ایجاد شده، تبدیل به دست انتقام ملت‌ها و خاتمه رژیم صهیونیستی و نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد.

آیت‌الله رییسی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که اگر دنیای استکبار در مقابل دین ما بایستد ما در مقابل تمام دنیای آنها می‌ایستیم، تصریح کرد: امروز ملت ایران در مقابل فساد، زیاده‌خواهی‌ها و ظلم رژیم صهیونیستی ایستاده و پس از این نیز خواهد ایستاد. هر دو ملت ایران و پاکستان مدافع ملت مظلوم فلسطین بوده و این دفاع را با افتخار ادامه خواهند داد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ملت بزرگ ایران این بار رژیم صهیونیستی را برای جنایت و اقدام او در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که برخلاف همه قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌ها و منشور ملل متحد بود، تنبیه کرد، گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کرده و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه در این سفر تفاهمات خوبی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: اراده سران دو کشور توسعه روابط در همه زمینه‌هاست و قطعاً نتیجه اجرای این تفاهمات باعث ارتقای سطح همکاری‌ها خواهد شد؛ برخی کشورها تلاش زیادی کردند تا به روابط دوستانه ایران و پاکستان خدشه وارد کنند، اما پیوند قلبی دو ملت هرگز از هم گسسته نخواهد شد.

کد خبر 6086595

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • حمله حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «مسکاف عام»
  • موضع‌گیری موریتانی و مصر درباره غزه