Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-19@03:27:38 GMT

قطر بر موضع ثابت خود درباره مسئله فلسطین تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۴۸۴۶

قطر بر موضع ثابت خود درباره مسئله فلسطین تاکید کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت خارجه قطر در بیانیه ای رسمی تاکید کرد که موضع قطر در مسئله فلسطین بر اساس پایان اشغالگری و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس ثابت است.

در این بیانیه آمده است: قطر بر موضع ثابت خود تاکید دارد و این موضع به پایان اشغالگری اسرائیل و برچایی دولت فلسطین به پایتختی قدس در چارچوب قانون و قطعنامه های شورای امنیت مبتنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خارجه قطر بر ضرورت اعطای حق بازگشت به تمام فلسطینیان تاکید کرد و گفت: از نظر دولت قطر حل و فصل ریشه ای و پایدار درگیری میان فلسطین و اسرائیل که بیش از هفتاد سال به طول انجامیده است، پایان اشغالگری و تشکیل دو دولت است.

این وزارتخانه مدعی شد که برخی رسانه ها به دنبال بدنام کردن قطر و تخریب چهره این کشور و خلط مسائل هستند.

در پایان بیانیه وزارت خارجه قطر تاکید شده است که قطر برای کاهش درد و رنج مردم فلسطین و دستیابی آنان به تمامی حقوق مشروع خود، هر آنچه که بتواند ارائه و از آن حمایت می کند.

این درحالی است که معاون وزیر خارجه آمریکا چندی پیش مدعی شد که واشنگتن معتقد است قطر به زودی برای اعلام تفاهم با رژیم صهیونیستی قانع خواهد شد و رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد که دیگر زمان آن رسیده که اختلاف کشورهای عربی با قطر به پایان برسد. به گفته کارشناسان این تلاش های آمریکا برای رقابت انتخاباتی و پیروزی در این کارزار است.

وزارت خارجه قطر پیش از این اعلام کرد که این کشور هرگز روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی برقرار نخواهد کرد و عادی سازی روابط را جوهره نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی نمی داند لذا این امر نمی تواند راه حلی برای این مسئله باشد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وزارت خارجه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش رهبران فرانسه، آلمان و لهستان در نشست وایمار برای تمرکز بر اشتراکات در مسئله اوکراین

با وجود اینکه رهبران فرانسه، آلمان و لهستان در نشست روز گذشته در برلین موسوم به مثلث وایمار درباره تداوم حمایت ها از اوکراین به توافقاتی دست یافتند اما اختلافات درباره چگونگی این مسئله همچنان به قوت خود باقی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه دی سایت در گزارشی نوشت: اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان که روز گذشته میزبان رهبران کشورهای فرانسه و لهستان در نشست موسوم به مثلث وایمار در برلین بود اعلام کرده که این کشورها درباره اقدامات مختلف برای ارائه حمایت نظامی از اوکراین به توافق رسیده‌اند.

شولتز گفت: از جمله ما اکنون سلاح های بیشتری را برای اوکراین در کل بازار جهانی تهیه خواهیم کرد و این یک پیشرفت خوب است.

علاوه بر این، سه کشور در مورد تشکیل "ائتلاف توانمندی برای توپخانه موشکی دوربرد" توافق کردند. این به عنوان بخشی از قالب طرح موسوم به رامشتاین برنامه ریزی شده است. این گروه تماس موسوم به رامشتاین از بهار 2022 شکل گرفته و متشکل از 50 کشور است. این سازمان به طور منظم برای حمایت از اوکراین تشکیل جلسه می دهد.

به گفته شولتز، تولید تجهیزات نظامی نیز باید گسترش یابد. صدراعظم آلمان اعلام کرد که سودهای بادآورده از دارایی های روسیه که در اروپا بلوکه شده بودند در آینده برای حمایت از خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده خواهد شد. وزرای دفاع گروه تماس رامشتاین می‌خواهند روز دوشنبه درباره نحوه اجرای این تصمیمات بحث کنند.

شولتز، صدر اعظم آلمان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان در این نشست همچنین بر لزوم اتحاد خود تأکید کردند. شولز گفت: هر سه ما در مورد حمایت خود از اوکراین جدی هستیم. بیش از هر زمان دیگری، وحدت ما قدرت ماست. به ویژه سه کشور ما مسئولیت ویژه‌ای دارند.

ماکرون همچنین گفت که فرانسه، لهستان و آلمان وضعیت اوکراین را به همین ترتیب ارزیابی می کنند. ما مصمم هستیم و هر کاری را انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که روسیه در جنگ پیروز نشود. رئیس جمهور فرانسه گفت: ما خواهان تشدید تنش نیستیم و این به این معنی است که ما باید متحد بمانیم.

تاسک هم افزود که قطعنامه های نشست سه جانبه آنها نشان داد که "شایعات زننده درباره اختلافات" صحت ندارد. وی افزود: "امروز با یک صدا صحبت کردیم." هر چه اروپا قوی تر باشد، شانس پیروزی اوکراین در جنگ بیشتر است.

البته موضوع اعزام نیروی زمینی به اوکراین اخیرا باعث اختلافاتی بین آلمان و فرانسه شده است. ماکرون قبل از دیدار با شولتز در تلویزیون فرانسه موضع خود را تکرار کرده و اعلام کرد که "همه این گزینه ها ممکن است"، اما او زمان آن را اعلام نکرد. اولاف شولتز مخالف این ایده رئیس جمهور فرانسه است.

در این نشست همچنین تاکید شد که اتحادیه اروپا ماموریت کمک رسانی و آموزشی خود را گسترش خواهد داد.

این اولین نشست در سطح بالای به اصطلاح مثلث وایمار از ژوئن 2023 بود. این گفتگوها تقریباً سه هفته پس از کنفرانس بحث برانگیز اوکراین در پاریس، که در آن مکرون از حدود 20 رئیس دولت دعوت کرد و منجر به بالا گرفتن اختلافات در مسئله اعزام نیروی زمینی به اوکراین شد برگزار شد.

روز جمعه، هر دو طرف مواضع خود را قبل از نشست تکرار کردند. ماکرون اعلام کرد که می‌خواهد همچنان همه گزینه‌ها برای کمک به نیروهای مسلح اوکراین را روی میز بگذارد - از سوی دیگر، شولتز به طور قاطعانه اعزام نیرو به این کشور را رد کرد.

روزنامه ویرتشافتز ووخه آلمان در گزارشی درباره این نشست نوشت: آخرین نشست اوکراین منجر به درگیری آشکار بین شولتز و ماکرون شد. آنها البته تلاش کردند در یک نشست سه جانبه در برلین با این موضوع مقابله کنند. اما تفاوت ها و اختلافات همچنان باقی است.

این روزنامه آلمانی نوشت: این نشست سه جانبه در برلین این هدف را دنبال کرد که با تصور یک اتحادیه اروپای غیر متحد در زمینه کمک ها به اوکراین مقابله کند. با این حال اختلافات درباره اعزام نیروی زمینی به اوکراین حل نشد.

در رویداد مطبوعاتی بعد از این نشست هیچ سوالی از خبرنگاران در این باره مجاز نبود. شولتز و ماکرون در اظهارات خود به این موضوع اشاره نکردند.

با این حال، اندکی پیش از این دیدار، این دو مواضع متفاوت خود را تکرار کردند. هیچ تغییری در نگرش صدراعظم آلمان نسبت به این موضوع وجود ندارد. او این را به صراحت بیان کرد.

تنها چند دقیقه قبل از اینکه شولتز، رئیس جمهور فرانسه را با دست دادن - اما بدون در آغوش گرفتن - روی فرش قرمز مقابل ساختمان صدراعظم، بپذیرد استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان بر ماندن صدر اعظم بر این موضع خود تاکید کرد. ماکرون هم پیش از برگزاری این نشست بر موضع خود در قبال این مسئله تاکید کرد.

بهر حال تمرکز این اجلاس سه جانبه بر روی شباهت ها بود. شولز بار دیگر تاکید کرد که آنها اکنون می خواهند برای حمایت از اوکراین سلاح و مهمات در سراسر جهان خریداری کنند. آلمان می خواهد حدود 350 میلیون یورو کمک کند.

در این میان موضع تاسک، نخست وزیر لهستان در مورد مسئله نیروهای زمینی روز جمعه نامشخص بود. او در پایان فوریه در دیدار با پتر فیالا، همتای خود در پراگ گفت: لهستان قصد ندارد نیروهای خود را به اوکراین بفرستد. با این حال، او در مورد اینکه اگر سایر کشورهای ناتو نیرو به این همسایه شرقی لهستان بفرستند، دولتش چه موضعی اتخاذ خواهد کرد و اینکه آیا این به طور کلی باید یک گزینه باشد، اظهار نظر نکرد.

در عین حال کمی بعد رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه این کشور موضع بسیار واضح تری اتخاذ کرده و اعلام کرد که حضور نیروهای ناتو در اوکراین غیرقابل تصور نیست. وی تاکید کرد: من از ابتکار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه استقبال می کنم. وی این موضع گیری خود را این گونه توجیه کرد که این پیشنهاد ماکرون به این معنی است که "پوتین می ترسد، به جای اینکه ما از پوتین بترسیم."

تحولات اوکراین| شکست تلاش برای عبور از مرز روسیه و وعده پوتین برای اقدام تلافی جویانهمخالفت اعضای اتحادیه اروپا با طرح تسلیح اوکراین با پول روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افغانستان کاردار پاکستان را احضار کرد
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: شورای امنیت به مسئولیت خود در پیشگیری از تداوم جنایات رژیم اسرائیل جامه عمل بپوشانند
  • موضع‌گیری جدید اردن درباره جنگ غزه
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: رژیم صهیونیستی، آینده را برای همیشه باخت / بی‌تردید آینده از آنِ فلسطین است
  • سخنگوی وزارت خارجه: اسرائیل آینده را برای همیشه باخته است
  • آمریکا ۳۰ شهروند خود را از هائیتی خارج کرد
  • دیدار هیئتی از وزارت امور خارجه چین با اسماعیل هنیه
  • صابری: مسئله محوری پایان نامه‌ها از سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود/ تاکید بر آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه
  • صابری: مسئله محوری تمام پایان نامه‌ها از سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود/ تاکید بر آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه
  • تلاش رهبران فرانسه، آلمان و لهستان در نشست وایمار برای تمرکز بر اشتراکات در مسئله اوکراین