Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ، برای بررسی موتور خودرو دست دوم موارد زیر را درنظر بگیرید:

۱- زمانی که خودرو روشن است کاپوت را بازکنید اگر دود مشاهده کردید نشان دهنده فرسوده بودن رینگ‌های پیستون یا سیلندر‌های خودرو است. درب محفظه روغن را بردارید و ببینید که آیا دودی از آنجا خارج می‌شود یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- خروج دود آبی از اگزوز خودرو نشان دهنده مشکل موتور خودرو است، این دود آبی رنگ معمولا هنگام استارت خودرو از اگزوز خارج می‌شود. برای مشاهده این دود خودتان عقب خودرو باشید و از فردی بخواهید که خودرو را روشن کند.

بیشتر بخوانید:

نحوه تشخیص تایر‌های نو از انبار شده‌ها

۳- اگر محفظه قرارگیری موتور خودرو کثیف باشد یعنی از خودرو به درستی مراقبت نشده است.

۴- اگر روغن به رنگ شیری یا خاکستری بود در داخل موتور احتمالا آب وجود دارد که این اتفاق اکثرا به دلیل شکستگی واشر سرسیلندر است. تعمیر این خودرو با این مشکل بزرگ، ممکن است هزینه سرسام آوری داشته باشد.

۵- اگر وضعیت روغن خودرو خوب باشد روغن نیمه شفاف و به رنگ عسلی خواهد بود. روغن مانده و قدیمی به رنگ مشکی و معمولا بوی سوختگی دارد. اگر روغن خودرو مانده و قدیمی بود نشان دهنده این است که از خودرو به خوبی مراقبت و رسیدگی نشده است.

 

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودرو خواندنی ها دانستنی های خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی پیرامون کشف روغن موتور از یک باب منزل مسکونی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: پرونده قاچاق روغن موتور به ارزش ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز دانست و متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

مظفری با اشاره به بازدید‌های نظارتی و مشترک تعزیرات با سایر دستگاه ها، گفت: در این بازدید‌ها ۱۵۰ تیم گشت مشترک در استان برای بازرسی اعزام شدند و در مجموع ۹۲۹ بازرسی انجام دادند.

وی افزود: در طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان نیز روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی زنجان به همراه ضابطان قضایی از ۹۲۹ واحد صنفی بازدید و ۶۸ واحد متخلف را پلمب کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و کم فروشی را در سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • صفر تا صد این خودروی چینی-انگلیسی کمتر از ۲ ثانیه طول می‌کشد/خودرویی شبیه به قطره اشک/عکس
  • علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن