Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@19:58:51 GMT

تولید ۳.۵ گیگاوات برق در عراق با مهار ۴۰ درصد مشعل سوزی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۴۹۴۱

تولید ۳.۵ گیگاوات برق در عراق با مهار ۴۰ درصد مشعل سوزی

یک مدیر شرکت جنرال الکتریک گفت عراق که در زمینه مشعل سوزی در جهان در رتبه دوم قرار دارد، می تواند با گرفتن ۴۰ درصد از گازهایی که در حال حاضر میادین نفتی در حال سوختن هستند، بیش از ۳.۵ گیگاوات برق تولید کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، جو آنیس، مدیرعامل منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا در شرکت "جنرال الکتریک گاز پاور" در یک کنفرانس مجازی گفت: در عراق اگر ۳۰ تا ۴۰ درصدی از گازی که در حال حاضر در میادین نفتی می سوزد را جمع آوری کنیم، می توانیم بیش از ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ گیگاوات برق تولید کنیم.

طبق گزارش بانک جهانی، عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، ۱۸ میلیارد متر مکعب گاز در سال ۲۰۱۹ سوزاند که بیشترین میزان مشعل سوزی در جهان پس از روسیه بود. مشعل سوزی کشورها را از مزایای اقتصادی مربوط به گازی که به همراه نفت استخراج می شود، محروم می کند. عراق برای تأمین نیازهای داخلی از ایران گاز و برق وارد می کند اما برای کاهش وابستگی به واردات انرژی ایران، تحت فشار شدید آمریکا قرار دارد. این کشور در حال حاضر از معافیت از تحریمهای آمریکا برای واردات گاز و برق ایران برخوردار است اما آمریکا اعلام کرده که این معافیتها موقتی هستند.

فاتح بیرول، مدیرعامل آژانس بین المللی انرژی هم در این کنفرانس گفت: عراق باید اصلاحاتی را پیاده کند تا سرمایه گذاریهای مورد نیاز برای استفاده از منابع گازی خود را جذب کند. عراق منابع گاز طبیعی عظیمی دارد و این منابع گاز طبیعی میتوانند به تأمین برق کل عراق کمک کنند و کمک کنند بسیاری از صنایع این کشور شکوفا شوند که در رشد اقتصادی عراق بسیار مؤثر خواهد بود.

اما عراق با مشکلات عدیده ای برای افزایش تولید برق روبرو است. گاز در حال حاضر به همراه نفت استخراج می شود که هدف سهمیه تولید اوپک پلاس قرار دارد. عراق برای پایبندی به توافق کاهش تولید اوپک پلاس در ماههای تابستان که کمبود برق با افزایش دمای هوا تشدید می شود، به سختی تلاش کرده است.

به گفته محمود حنفی، نایب رئیس بخش انتقال نیرو در شرکت زیمنس انرژی، عراق که در حال حاضر حدود ۱۸ گیگاوات برق تولید می کند، به حدود ۳۰ گیگاوات برق در سال ۲۰۲۰ نیاز دارد. زیمنس در سال ۲۰۱۸ تفاهمنامهای را با وزارت برق امضاء و نقشه ای را برای افزودن ۱۱ گیگاوات ظرفیت تولید برق در مدت چهار سال تشریح کرد.

بر اساس گزارش پلاتس، هری استپانیان، کارشناس مستقل آب و برق می گوید تقاضا برای برق در عراق سالانه ۹ درصد رشد دارد و مستلزم افزودن ۱.۵ گیگاوات ظرفیت تولید برق در سال است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: برق نفت عراق مشعل سوزی اوپک پلاس واردات انرژی آژانس بین المللی انرژی شرکت زیمنس انرژی گیگاوات برق حال حاضر ۵ گیگاوات مشعل سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از کنترل حریف انبار کارتن شهرری خبر داد و گفت: آتش در یکی از انبارها کاملا خاموش و انبار دیگر نیز در حال اطفا است و از سرایت آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، جلال ملکی گفت: دو انبار مسقف هر یک به وسعت حدودی 500 متر در بین چندین انبار دچار حریق شده بود که شعله ور بودند و محدوده‌ای از فضای باز به وسعت هزار متری نیز شعله ور بود.

وی افزود: یکی از انبارها مملو از آسپری، افشانه و ادکلن بود که سقف انبار نیز کاملا دفرمه شده بود که در حال حاضر کاملا خاموش شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ادامه گفت: در حال حاضر بخش زیادی از حریف انبار لوازم یدکی دوچرخه نیز خاموش شده و آتش به طور کامل تحت کنترل است.

آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود

ملکی در پایان با تاکید بر اینکه از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شده خاطرنشان کرد: کانتینرهای بزرگ کالا در داخل محوطه باز این انبار نیز وجود دارد که یکی از آنها دچار حریق و سپس خاموش شد.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین