Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:38:28 GMT

فرهنگ استفاده از ماسک باید در جامعه نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۵۰۹۲

فرهنگ استفاده از ماسک باید در جامعه نهادینه شود

قدرت‌الله مهدیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه شهروندان فکر می‌کنند این بیماری تمام شده در حالی که باید در انتظار همنشینی با این ویروس طی ماه‌های آینده را همچنان داشت.

وی، تنها ابزار دفاعی در برابر این ویروس کشنده را استفاده از ماسک دانست و تصریح کرد: متاسفانه با سهل انگاری‌های صورت گرفته در برابر این ویروس، درصد رعایت و استفاده از دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم قزوین طی چند هفته گذشته از ۸۰ به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدیخانی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین، از سه‌شنبه هفته جاری و با تشکیل تیم‌های نظارتی با مشارکت نمایندگانی از فرمانداری‌ها، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با متخلفان صنفی که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به عمل نمی‌آورند برخورد و واحد صنفی آنان نیز با صدور حکم قضایی پلمپ خواهد شد.

این مسوول بحران با بیان اینکه در حوزه سلامت هیچ تعارفی با اشخاص و گروه‌های جامع هدف نداریم، خاطرنشان کرد: سلامت مردم مهمترین اصل در حوزه مدیریتی نظام و مسوولان حکومت قرار دارد و به همین جهت از شهروندان درخواست داریم به عنوان پیشگامان نخست عرصه مقابله با این ویروس، نسبت به رعایت قوانین و مقررات مربوط به این حوزه توجه خاص داشته باشند.

مهدیخانی، نانوایی‌ها، واحدهای درمانی، مطب‌های پزشکی، مراکز تجاری و خرید را بزرگترین مناطق پرخطر و آلوده به بیماری کرونا دانست و افزود: با توجه به بیشترین موارد شکایتی از این مراکز، به شهروندان توصیه می‌شود تا در صورت مراجعه به هر یک از مراکز یاد شده، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را  به عمل آورده و استفاده از ماسک را نیز فراموش نکنند.

طرح نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در قزوین تشدید می‌شود

مهدیخانی ادامه داد: از ۶ اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون پنج هزار و ۴۶۴ مورد بازرسی با ۱۹۸ گشت مشترک در سطح استان صورت گرفته که در این رابطه ۲۳۶ پرونده قضایی به ارزش سه میلیارد و ۸۵۳ میلیون و ۷۳۹ هزار ریال نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در حوزه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی، گران فروشی و عدم نصب نرخنامه ۲۷ واحد پلمپ و ۶۵ واحد نیز اخطار پلمپ دریافت کرده‌اند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، براساس مصوبه ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا قزوین، از این پس برگزاری جلسات در دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر با ۱۰ شرکت کننده قابل برگزاری بوده و در غیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت استان قزوین ویروس کرونا سلامت استان قزوین اخبار کنکور دستورالعمل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

استاندار مازندران گفت: سرعت تغییرات در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و غیره به حدی است که باید آینده نگر نسبت به تغییرات باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی که ظهر امروز در ساری برگزار شد با تاکید بر مشارکت  در اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: انقلاب امام راحل یک انقلاب فرهنگی است و امروز اگر مشکلاتی را در همه حوزه‌ها می‌بینیم بی توجهی به مقوله فرهنگ است.

وی افزود: با الگوگیری‌های نامناسب دوگانگی‌هایی ایجاد شده و صاحب نظران فرهنگ اعتقاد دارند باور هرگونه شکل بگیرد ارزش‌هایی نمود پیدا می‌کند.

استاندار مازندران، تصریح کرد: امروز کسانی که باورمندی قوی دارند در جامعه منشا تحول بوده‌اند و بزرگان زیادی از استان مازندران با باورهای قوی هستند که الگوگیری از آنان می‌تواند در تقویت باورها اثرگذار باشد.

نوری با بیان اینکه تغییرات در فرهنگ زیاد است عنوان کرد: سرعت تغییرات در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و ‌...به حدی است که باید آینده نگر نسبت به تغییرات باشیم چرا که شاهد تغییر نسل‌ها هستیم.

استاندار مازندران برنامه‌ریزی از منظر روش و ابزار برای دو نسل آینده را ضروری دانست و گفت: برنامه شورای فرهنگی استان‌ها مبتنی بر تغییرات باید پیگیری شود.

وی به پیشگامی مازندران در کسل رتبه‌ها در المپیادها و فعالیت‌های قرآنی و برپایی یادواره‌‌های شهدا اشاره کرد و افزود: باید اقتصاد را هم در کشاورزی و صنعت و خدمات تعریف کرده و ببینیم.

نوری با بیان اینکه نیازمند برنامه‌ریزی برای اقشار بیکار هستیم تصریح کرد: درد دل فارغ التحصیلان را باید بشنویم و مسئولین مسئولیت در قبال جوانان دارند.

نوری یادآور شد: در دانشگاه، حوزه، مدارس با ورود مشارکت‌های مردمی باید در باورمندی‌ها تلاش و کوشش کنیم.

وی تحقق شعار سال با تعریف بسته کاری مشخص با پیوست اطلاع رسانی را مهم دانست.

آیت‌الله لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران نیز در جلسه فرهنگ عمومی گفت: لایه اول فرهنگ باورمندی است و باید در این زمینه اقدامات پایدار و مانایی انجام شود.

وی افزود: باید ایمان و باورهای خود را قوی کنیم و ضعف معرفت و باور دینی وجود دارد و اطلاعات دینی بسیار ضعیف است که باید در این زمینه اقدامات موثر انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: امیدواریم جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی‌های اثرگذار دست یابد.

وی ورود به مسئله ازدواج، زاد و ولد و جمعیت را خواستار شد و پایبندی به اصول فرهنگ حجاب و عفاف را ضروری دانست.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر رفع موانع تولید تاکید کرد و ادامه داد: باید گره‌های ماشین اقتصاد و تولید طرح، بررسی و حل و فصل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود