Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دکتر پرویز قزلباش شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به آغاز موج سوم کرونا در برخی از استان‌های کشور افزود: ارتباط تنگاتنگی  بین  میزان گردش ویروس کرونا با افزایش بیماران مبتلا به این بیماری وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود طی ۲ تا سه هفته آینده این بیماری سیر صعودی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: استان از پیک دوم بیماری کرونا گذر کرده اما هنوز هم به وضعیت قبل از شروع پیک دوم این بیماری بازنگشته‌ چرا که شاهد رفتار جدید ویروس در استان زنجان هستیم،

 به گفته این مسؤول از هفته گذشته در استان شیب صعودی ملایم بیماری کرونا با افزایش تدریجی ابتلا و بستری در بیمارستان‌های استان نمود یافته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نسبت به هفته‌های گذشته در استان کاهش یافته و از این لحاظ پایین‌تر از نرم کشوری قرار داریم اما ۲ تا سه هفته پس از اوج‌گیری بیماری کرونا بیماران بدحال و آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری افزایش خواهد یافت.

قزلباش در ارتباط با وضعیت شهرستان‌های استان زنجان به لحاظ بیماری کرونا، افزود: هم اکنون این بیماری به ویژه در بخش بستری در شهرستان ابهر نسبت به هفته گذشته روند تدریجی نزولی یافته اما در شهرستان خرمدره شاهد رفتار خاص بیماری کرونا هستیم و  وضعیت این بیماری نسبت به بقیه شهرستان‌های استان افزایشی بوده و همچنان نسبت به میانگین استان رقم بالاتری دارد.

این مسؤول با اشاره به روند پایدار بیماری کرونا در شهرستان خدابنده و وضعیت مناسب این شهرستان نسبت به میانگین استانی ادامه داد: این بیماری وضعیت پایداری در شهرستان طارم دارد و می توان گفت تنها شهرستانی است که طی چند هفته گذشته وضعیت سفید و نسبت به میانگین استانی نیز وضعیت خوبی یافته است.

قزلباش افزود: شمار این بیماری در شهرستان سلطانیه نسبت به میانگین استانی بالاتر بوده اما در حال طی کردن شیب نزولی و در  واقع به میانگین استانی نزدیک شده اما  در شهرستان ماهنشان شاهد شیب نزولی هستیم و از میانگین استانی نیز پایین‌تر است.

قزلباش در رابطه با وضعیت بیماری کرونا در شهرستان ایجرود افزود: بیشترین شیب صعودی بیماری کرونا در استان متعلق به این شهرستان است که این موضوع نیازمند توجه ویژه و مداخلات جدی در این منطقه است.

وی با بیان اینکه در هفته‌های آینده با موج جدید کرونا در زنجان مواجه خواهیم شد، افزود: تلاش می  شود با آرایش‌های بیمارستانی خدمات تا جایی که امکان دارد در باقی رشته‌ها برای مردم حفظ شود.

این مسؤول ادامه داد: طی بازدیدهای انجام شده ۹۱.۹ درصد دانش‌آموزان و معلمان در زمان حضور در مدرسه از ماسک استفاده می‌کنند اما مسائلی همچون شست‌وشوی چند باره ماسک‌های سه لایه، در برخی موارد تعویض ماسک میان دانش‌آموزان و نامناسب بودن ماسک‌های پارچه‌ای استفاده شده همچنان مشکل ساز است.

 به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در مجموع ۷۱ درصد دستورالعمل‌ها در مدارس استان رعایت شده و در این میان باید به استفاده ماسک از لحاظ کیفی توجه داشت هرچند که بحث‌های اقتصادی یکی از نکات اساسی در تهیه ماسک بوده که نیازمند حمایت ویژه در این ارتباط به ویژه در مدارس است.

برچسب‌ها کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان دانش آموزان کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان دانش آموزان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس یک مطالعه جدید که توسط گروهی از پژوهشگران آمریکایی و ژاپنی انجام شده است، احتمال مرگ و یا بستری مجدد در بیمارستان در بیمارانی که توسط یک پزشک زن تحت درمان قرار می‌گیرند، کمتر از بیمارانی است که توسط یک پزشک مرد درمان می‌شوند.

همچنین به گفته پژوهشگران، اگر بیمار هم زن باشد، این تفاوت حتی بیشتر می‌شود، به خصوص زمانی که شدت بیماری زیاد است.

در حالی که این مطالعه عمیقاً به دلایل نابرابری نمی‌پردازد، از تحقیقات قبلی که به نتایج مشابهی رسیده بودند، پشتیبانی می‌کند.

یوسوکه تسوگاوا دانشمند سیاست سلامت در دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس(UCLA) می‌گوید: آنچه که یافته‌های ما نشان می‌دهد این است که پزشکان زن و مرد به طور متفاوتی طبابت می‌کنند و این تفاوت‌ها تأثیر معناداری بر نتایج سلامتی بیماران دارد.

این تیم داده‌های پزشکی موجود در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرد که شامل اطلاعات ۴۵۸ هزار و ۱۰۸ بیمار زن و ۳۱۸ هزار و ۸۱۹ بیمار مرد بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بود که در بیمارستان بستری شده‌اند. همه بیماران بالای ۶۵ سال سن داشتند و کمتر از یک سوم بیماران زن و مرد توسط پزشکان زن ویزیت شده بودند.

سپس این اطلاعات با نرخ مرگ و میر ۳۰ روزه(از تاریخ پذیرش) و نرخ بستری مجدد ۳۰ روزه(از تاریخ ترخیص) مقایسه شد و در هر دو مورد، پزشکان زن به نتایج بهتری دست یافته بودند.

البته این تفاوت‌ها علت و معلول مستقیم را نشان نمی‌دهند و خیلی هم فاحش نبودند. مثلاً نرخ مرگ و میر تعدیل ‌شده ۸.۱۵ درصد برای بیماران زن درمان شده توسط پزشکان زن در مقابل ۸.۳۸ درصد برای بیماران زن درمان شده توسط پزشکان مرد است که یک مرگ به ازای هر ۴۱۷ بستری شدن در بیمارستان را نشان می‌دهد.

تسوگاوا می‌گوید: درک بهتر از این موضوع می‌تواند منجر به توسعه مداخلاتی شود که به طور مؤثر مراقبت از بیماران را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: توجه به این نکته حائز اهمیت است که پزشکان زن مراقبت‌های باکیفیت‌تری ارائه می‌کنند و بنابراین نفع وجود تعداد بیشتری از پزشکان زن از دیدگاه اجتماعی به بیماران می‌رسد.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند دلایل متعددی می‌تواند پشت این اختلافات آماری باشد که قبلاً در سناریوهای مختلف پزشکی مشاهده شده‌اند. به گفته آنها، ممکن است پزشکان زن بهتر با بیماران زن ارتباط برقرار می‌کنند یا اینکه پزشکان مرد بیشتر احتمال دارد که شدت شرایطی که بیماران زن تجربه می‌کنند را دست کم بگیرند.

تیم تحقیقاتی پیشنهاد می‌کند که ممکن است خجالت و ناراحتی کمتری بین پزشکان زن و بیماران زن وجود داشته باشد، به این معنی که صداقت بیشتری در مورد شرایط خاص و تشخیص و درمان وجود دارد.

پژوهشگران می‌خواهند کارهای بیشتری برای بهبود نتایج مطالعه تنوع جنسی در محیط‌های بیمارستانی انجام شود و مطمئن شوند که کیفیت مراقبت بدون توجه به زن یا مرد بودن بیماران یا پزشکان یکسان خواهد بود. به همین دلیل مطالعات بیشتری مورد نیاز است تا دریابیم که چرا این تفاوت‌ها وجود دارند.

تسوگاوا می‌گوید: تحقیقات بیشتر در مورد مکانیسم‌های زمینه‌ای که جنسیت پزشک را با پیامدهای روی داده برای بیمار مرتبط می‌کند و اینکه چرا مزایای دریافت درمان از پزشکان زن برای بیماران زن بیشتر است، پتانسیل بهبود نتایج بیماران را در کل دارد.

این پژوهش در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • ترانه علیدوستی در بیمارستان بستری شد
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان