Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان از مشارکت این سازمان در رزمایش مواسات خبر داد و گفت: ۱۸ تن برنج تاکنون بین اقشار نیازمند توزیع شد. - اخبار استانها -

مرتضی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت ، از برگزاری چند مرحله از رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در کشور و استان گیلان در راستای کمک به اقشار آسیب‌دیده از شیوع کرونا و نیازمندان سخن گفت و اظهار داشت: بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان 18 تن برنج را در استان جمع‌آوری و بین اقشار نیازمند توزیع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در باب کمک به مردم و نیازمندان به ویژه در شرایط حال حاضر را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: اقشار مختلف بسیج و سپاه همواره در امور اینچنین پیشتاز بوده و هستند و رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه هم در همین راستا طرح‌ریزی شد.

مرادی با بیان اینکه "سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان با کمک کشاورزان استان و شالی‌کوبی‌ها در برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه مشارکت فعالی دارد" عنوان کرد: در همین راستا حدود 18 تن برنج در استان با مشارکت بخش‌های مورد اشاره جمع‌آوری و بین اقشار محروم و نیازمند استان گیلان توزیع شد.

بسیج مهندسین سپاه قدس گیلان 10 تن برنج بین نیازمندان توزیع کرد رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی: طرح "بسیج همگام با کشاورز" در 30 هزار روستا اجرا می‎‌شود پیش‌بینی افزایش تولید برنج در گیلان؛ بسیج مهندسین کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی وارد عمل شد

وی اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز از سال 93 در گیلان را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه ضمن اجرای این طرح در استان شاهد افزایش تولیدات کیفی و کمی برنج در استان بودیم افزود: در این طرح قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه ‌و مؤسسه تحقیقات برنج کشور به‌عنوان معین و حامی اجرای این طرح با هم مشارکت و همکاری دارند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان این موضوع که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال به مبحث تولید و اقتصاد اشاره و تأکیدات بسیار فراوانی دارند را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: مسئولان ذیربط هم باید به این مهم توجه ویژه‌تری داشته باشند و زمینه حمایت از تولیدکنندگان داخلی را در عمل فراهم کنند.‌

مرادی از اجرایی‌شدن طرح موسوم به هوشمندسازی کشاورزی در استان گیلان سخن گفت و با بیان اینکه "این طرح برای نخستین بار در گیلان اجرایی می‌شود" تصریح کرد: بررسی وضعیت خاک، بررسی وضعیت آب و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای به‌صورت طیف سنجی از جمله اهداف مهم طرح هوشمندسازی کشاورزی در گیلان است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان آموزش مربیان و کشاورزان تحت پوشش طرح جهت استفاده از سامانه‌های مجازی هواشناسی و نرم‌افزارهای کمکی را نیز متذکر شد و گفت: استفاده از پیش‌بینی‌های هواشناسی و احتمال‌سنجی بروز آفات، بیماری‌های گیاهان و مزارع از دیگر اهداف هوشمندسازی کشاورزی محسوب می‌شود.

وی بارش‌ باران در فصل برداشت برنج را که مشکلات و خسارات زیادی را برای شالیکاران استان گیلان به وجود آورد را نیز مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در مزارعی که طرح همگام با کشاورزی در آن‌ها اجرایی شده بود محصول برداشت شده برنج امسال در مجموع رضایت‌بخش بود و بر روی کمیت تولید اثر کمی گذاشت. 

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه بارش‌های باران مرداد ماه امسال بر کیفیت برنج آسیب‌هایی وارد کرده است تصریح کرد: بخشی از مزارع طرح همگام با کشاورز استان گیلان به دلیل بارندگی هم از حیث کمی و هم از لحاظ کیفی آسیب دیده‌اند که مقدار آن در حال بررسی و برآورد است.

مرادی با بیان اینکه غالب مزارع طرح بسیج همگام با کشاورز به جهت خدمات و مشاوره‌هایی که بابت زمانبندی کاشت، کوددهی و زمانبندی برداشت به بهره‌برداران داده شد قبل از شروع بارندگی‌ها محصول برنج آن‌ها برداشت شد ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز جلوگیری از وارد آمدن خسارت به محصول است.

انتهای پیام/614/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج همگام با کشاورز رزمایش مواسات استان گیلان تن برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • گرامیداشت روز معلم
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان