Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@02:10:05 GMT

واکسن کرونای فایزر عوارض جانبی خفیفی دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۵۱۱۱

واکسن کرونای فایزر عوارض جانبی خفیفی دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از  دیلی‌میل، شرکت داروسازی فایزر (Pfizer) که بزرگترین شرکت داروسازی جهان است ادعا می‌کند، واکسن توسعه داده شده این شرکت برای کرونا اثر عوارض جانبی خفیف‌تری نسبت به واکسن آکسفورد دارد.

این شرکت می‌گوید داوطلبان در آزمایشات بالینی واکسن فقط علائم متوسطی مانند لرز و درد نشان داده‌اند؛ فایزر با شرکت آلمانی  «BioNTech» برای توسعه واکسن کرونا همکاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، خستگی شایع‌ترین عارضه تزریق واکسن مذکور بوده است و پس از آن درد عضلانی، لرز و درد مفصل به عنوان عوارض جانبی در آزمایشات بالینی گزارش شده است.

بزرگترین شرکت داروسازی جهان یادآور شد: هیچ عارضه جانبی عمده‌ای مانند واکنش‌های جانبی که به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارند، گزارش نشده است. 

فایزر تنها شرکتی است، که بیش از ۵ دارو با فروش بیش از یک میلیارد دلار در بازار دارد. این شرکت با داشتن بیش از ۹۱ هزار کارمند در سراسر جهان، در سال ۲۰۱۲ میلادی درآمدی بالغ بر ۵۸ میلیارد دلار داشته‌است.

شرکت داروسازی فایزر تأکید کرده پس از جمع آوری اطلاعات در ماه اکتبر در صورتی که واکسن ایمن و موثر باشد ، شرکت بلافاصله درخواست تأیید آن را می‌کند و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، صدها هزار دوز واکسن برای توزیع آماده خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا واکسن عوارض درد فایزر آکسفورد شرکت داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مسئول گروه واکسیناسیون دام‌های استان همدان گفت: واکسیناسیون آبله برای دام‌های سبک و تب مالت برای بره‌ها و بزغاله‌های ماده انجام می‌شود.

آقای روحانی افزود: ۱۰۶ واحد دامپروری و ۱۶ منطقه عشایری داریم که در کنار دامداری‌های صنعتی حدود ۳۰۰ هزار راس دام واکسن آبله دریافت می‌کنند و ۴۸ هزار راس بره و بزغاله ماده هم واکسن تب مالت دریافت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی