Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@08:41:20 GMT

ترامپ: بایدن باید تست اعتیاد بدهد!

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۵۱۶۳

ترامپ: بایدن باید تست اعتیاد بدهد!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از مجله فوربس، دونالد ترامپ در جمع هواداران انتخاباتی خود در کارولینا شمالی دوباره بر رقیب اصلی خود حمله کرد و بایدن را "لال ترین" نامزد انتخابات خواند و اعلام کرد که وی ممکن است با امضای یک فرمان اجرایی اجازه ندهد که بایدن در انتخابات به عنوان نامزد شرکت کند.

ترامپ با نامیدن بایدن به عنوان بدترین نامزد تاریخ سیاست های ریاست جمهوری مدعی شد که وی مواد مخدر استعمال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که اولین دور از مناظرات میان بایدن و ترامپ در شبکه فاکس نیوز در تاریخ ۲۹ سپتامبر (هشت مهرماه) آغاز می شود، ترامپ افزود: ما از وی می خواهیم تا آزمایش استعمال مواد مخدر بدهد.

ترامپ در حالی به دنبال حذف رقیب اصلی خود از عرصه انتخابات است که تا کنون اکثر نظرسنجی ها نشان دهنده شانس بیشتر بایدن در پیروزی انتخابات است.

ترامپ همچنین با رد نتایج نظرسنجی ها طی ماههای اخیر با دستاویز قرار دادن انتخابات پستی بارها از احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ سخن گفته است.

در مقابل دموکرات‌ها ترامپ و حزبش را به تلاش برای سخت‌تر کردن رای‌گیری برای آمریکایی‌ها متهم می‌کنند. به گفته آن‌ها، ترامپ در حال تلاش برای ضربه زدن به سرویس پستی است تا بتواند از این طریق شانس خود را برای انتخاب دوباره را بالا ببرد، زیرا او در نظرسنجی‌های انتخاباتی از «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات عقب است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قرارداد الجزایر سم رایسین قتل عام صبرا و شتیلا مکانیسم ماشه حیران هفته دفاع مقدس ترامپ رئیس جمهور آمریکا بایدن نامزد انتخابات رقیب ترامپ مواد مخدر قرارداد الجزایر سم رایسین قتل عام صبرا و شتیلا مکانیسم ماشه حیران هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفس‌گیرترین انتخابات جهان در گروه تنها چند هزار رای؛ به نفع بایدن یا ترامپ؟

حدود ۸ ماه تا مرحله نهایی انتخابات آمریکا باقی‌مانده و مطابق پیش‌بینی‌ها، دونالد ترامپ، نامزد نهایی جمهوری‌خواهان و جو بایدن، کاندیدای نهایی دموکرات‌ها شده‌اند.

رقابت رئیس‌جمهور فعلی و پیشین، تکرار انتخابات چهار سال پیش است که از دهه پنجاه میلادی تاکنون بی‌سابقه بوده است.

روزنامه هم میهن نوشت:نتیجه انتخابات ۲۰۲۴ هرچه باشد، در دور بعد، از این دو نفر دیگر خبری نخواهد بود زیرا هریک که پیروز شود، دو دوره ریاست‌جمهوری‌اش کامل خواهد شد و بازنده اگر بایدن باشد در دور بعد بسیار سالخورده‌تر(۸۶ سال) و اگر ترامپ باشد در دور بعد به‌رغم سن بالایش(۸۳)،حزب جمهوری‌خواه و هواداران به کسی که دوبار شکست خورده، اجازه امتحان بار سوم را نخواهند داد.

در این میان کاندیدای معاونت بایدن کماکان کامالا هریس خواهد بود اما ترامپ باید معاون جدیدش را در ماه‌های آینده انتخاب کند.

در انتخابات سال ۲۰۲۰ جو بایدن با کسب ۳۰۵ رای الکترال و اخذ ۸۱ میلیون رای برنده و دونالد ترامپ با کسب ۲۳۲ رای الکترال(حد نصاب پیروزی عدد ۲۷۰ است) و ۷۴ میلیون رای بازنده شد. فی‌الواقع بایدن، تمام ایالاتی که هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ برنده شده بود، مجدداً پیروز و پنج ایالت دیگر ویسکانسین، پنسیلوانیا، میشیگان(ایالات بینابین) و جورجیا و آریزونا (ایالات جمهوری‌خواه) را هم برنده شد و از عدد جادویی ۲۷۰ حدود ۳۲ رای بیشتر آورد (شهر واشنگتن دی‌سی ۳ رای الکترال دارد که همواره به فرد پیروز اضافه شده و تشریفاتی است).

 

تحلیل انتخابات پیش رو (۲۰۲۴)

۵۰ ایالت آمریکا در انتخابات سراسری به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول ایالاتی هستند که همواره به یک حزب رای می‌دهند نظیر کالیفرنیا برای دموکرات‌ها و تگزاس برای جمهوری‌خواهان و دسته دوم ایالات بینابین که هر دوره به کاندیدای یکی از دو حزب اصلی رای می‌دهند که شامل یازده ایالت هم می‌شوند اما برخی از آنها در چند دوره اخیر رفتاری واحد نشان داده‌اند؛ نظیر کارولینای شمالی و اوهایو و فلوریدا به جمهوری‌خواهان و ویرجینیا و نیومکزیکو و نیوهمپشایر و نوادا به دموکرات‌ها رای داده‌اند.

اما سرنوشت دو انتخابات قبلی را سه ایالت ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان مجموعاً با ۴۶ رای الکترال تعیین کردند که در سال ۲۰۱۶ به ترامپ و در ۲۰۲۰ به بایدن رای دادند.

در انتخابات آتی، چند سناریو محتمل است:

۱-تعیین‌کننده بودن ایالت میشیگان با ۱۶ رای الکترال: با توجه به نظرسنجی‌های فعلی، اگر جو بایدن تمام ایالاتی که هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ پیروز شد از آنِ خود کند و ویسکانسین و پنسیلوانیا را هم ببرد، به عدد۲۶۳ رای می‌رسد و ترامپ اگر ایالاتی که در سال ۲۰۲۰ برد را دوباره پیروز و ایالات جورجیا و آریزونا را هم پس بگیرد، به عدد ۲۵۹ رای می‌رسد که هر دو کمتر از عدد تعیین‌کننده ۲۷۰ رای الکترال است و این ایالت میشیگان است که سرنوشت این انتخابات را روشن خواهد کرد. میشیگان یک جمعیت حدود ۲۰۰ هزار نفری مسلمان (بالای ۱۸ سال) دارد که عمدتاً به دموکرات‌ها رای می‌دهند اما امسال آنها از دولت بایدن به علت جنگ فلسطین ناراضی هستند و اگر دولت بایدن نتواند رضایت آنها را تا هشت ماه آتی جلب کند، این مسلمانان یا در انتخابات شرکت نمی‌کنند و یا به کاندیدای مستقل حزب سوم رای می‌دهند که در این صورت بایدن میشیگان و در نتیجه انتخابات سراسری را واگذار خواهد کرد.

۲-طبق حالت اول اگر بایدن در میشیگان به ترامپ ببازد، برای پیروزی نهایی قطعاً از بین ۴ ایالت (فلوریدا، جورجیا، آریزونا و اوهایو) یکی را باید از آنِ خود کند در غیر این صورت بازنده انتخابات خواهد بود.

۳-بایدن برای برنده شدن در انتخابات درصورتی‌که حالات اول و دوم را هم لحاظ کنیم، باید حتماً دو ایالت ویسکانسین با ۱۰ رای و پنسیلوانیا با ۲۰ رای الکترال را برنده شود اما و اگر هم ندارد و اگر این دو را واگذار کند، قطعاً بازنده نهایی انتخابات خواهد بود.

۴-دونالد ترامپ هم راه آسانی برای پیروزی در انتخابات پیش رو ندارد. وی برای پیروزی باید ایالاتی که در سال ۲۰۲۰ برنده شده بود را دوباره از آنِ خود کرده (از جمله دو ایالت مهم فلوریدا و اوهایو با ۳۷ رای الکترال) و آریزونا و جورجیا را با ۲۷ رای الکترال بازپس بگیرد و از بین پنسیلوانیا و میشیگان هم یکی را پیروز شود وگرنه شکست خواهد خورد.

با توجه به احتمالات فوق و با فاصله ۸ماهه‌ای که تا انتخابات ۲۰۲۴(آبان ۱۴۰۳) داریم،انتخاباتی بسیار نزدیک و دوقطبی هست و حتی چند هزار رای هم ممکن است سرنوشت ایالات متحده را تغییر دهد.

دیگر خبرها

  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز خواهد شد؟
  • بایدن: ترامپ خیلی پیر است و برای ریاست جمهوری صلاحیت ندارد
  • بایدن: دو ناتوان ذهنی کاندیدای ریاست جمهوری‌اند، یکی ترامپ است و دیگری خودم
  • بایدن: ترامپ از نظر ذهنی کفایت ریاست جمهوری ندارد
  • ترامپ: بایدن اسرائیل را کنار گذاشته است
  • ترامپ : اگر من در انتخابات پیروز نشوم حمام خون راه خواهد افتاد
  • استقبال اندک سیاه پوستان دموکرات از پیام انتخاباتی کمپین بایدن درباره ترامپ
  • نفس‌گیرترین انتخابات جهان در گروه تنها چند هزار رای؛ به نفع بایدن یا ترامپ؟