Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@21:04:44 GMT

کاش این گردان دوباره ظهور کند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۵۱۹۸

کاش این گردان دوباره ظهور کند

ایسنا/مرکزی بی تردید، هشت سال دفاع مقدس در تاریخ جاودانه انقلاب ایران، تبلور عینی پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از کیان اسلامی و جغرافیای پاک سرزمین شان چنان جانفشانی کردند که تصرف حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را بر دل دشمنان قسم خورده خود گذاردند.

شرافت، عشق، ایمان، شجاعت و وحدت جهادی جوانان در سایه تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) بود که زیباترین، بی‌نظیرترین و عاشقانه‌ترین پیروزی را به جهانیان ثابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی که امام راحل بر حضور جوانمردانه جوانان در جبهه ها تاکید کرد، تنها منظره‌ای که چشمان جهانیان را در حیرت فرو برد حضور میلیونی و شتاب عاشقانه جوانان به سمت قربانگاه عشق بود، جایی که شور و نشاط کربلایی را آنچنان به تصویر کشیدند که دوران جنگ و جهاد آنان با نام ارزشمند "دفاع مقدس" در تاریخ اسلامی ایران جاودانه شد.

گردان سرافراز حضرت ولیعصر(ع) متشکل از رزمندگان چهار شهرستان استان مرکزی شامل ساوه، زرندیه، محلات و دلیجان از جمله افتخارات ماندگار و ارزشمند دوران هشت ساله دفاع مقدس است و رزمندگان این گردان صحنه های بی بدیلی از عشق، ایثار و جانفشانی را به نمایش گذاشتند.

روایت شجاعت و دلاوری های رزمندگا  گردان ولیعصر (عج) که کارنامه درخشانی را در هشت سال دفاع مقدس بر جای گذاشتند در گفتگوی ایسنا با بی‌سیم‌چی این گردان شنیدنی است.

حبیب الله حبیبی گفت: درست یکماه پس از آغاز جنگ تحمیلی جوانان شهرستان ساوه به سیل خروشان مردان دفاع مقدس پیوستند. آمادگی اولیه جهت حضور در میدان نبرد با آموزش کاربردی اسلحه "برنو" و "ام یک" در محوطه باغ‌های انار (جاده قدیم ساوه به قم بعد از رودخانه قره چای) آغاز شد. جوانان زیادی آماده نبرد بودند به طوری که به دلیل کمبود امکانات و عدم تکافوی محیط آموزشی با تقسیم بندی در گروه‌های متفاوت و زمانبندی خاص، آموزش آنها آغاز شد.

حبیبالله حبیبی افزود: بعد از آموزش اولیه خیلی از جوانان ساوه به قربانگاه پاک ترین نسل ایرانیان سرازیر شدند. شور و هیجان، پشتیبانی پدران، مادران و همه زنان و مردان فضای زیبایی از فرهنگ جهاد و شهادت به وجود آورده بود و جلوه‌های معنویت در آغاز دفاع مقدس تبلور خاصی در شهر پیدا کرده بود.

وی به هسته اولیه این تشکیلات اشاره کرد و افزود: افرادی نظیر محمد نبوتی، معماریان، مسئله گو، چاکری، نظرفخاری و ... از اعضای هسته اولیه بودند که در سازماندهی و هماهنگی نیروهای داوطلب نقش محوری داشتند. فعالیت و کوشش آنها در انجام این وظیفه خطیر و طراحی اعزام، فوق العاده خوب و مطلوب بود.

وی بیان کرد: حضور جوانان بسیجی شهرستان ساوه و زرندیه و شهرهای نوبران، غرق آباد، پرندک، زاویه، و بخش خرقان با گذشت زمان بسیار پرشورتر و بیشتر شد و موج اتحاد و همدلی آنان به نقطه‌ای رسید که می‌توان اذعان کرد در طول جنگ همواره در استعداد یک گردان از شهرستان ساوه در بخش‌های مختلف جبهه‌ها حضور داشتند. اگر معنی جهاد به معنای بکار گرفتن نهایت تلاش و توان در مقابله با دشمن باشد، من یقین دارم که جوانان بسیجی شهرستان‌های ساوه و زرندیه به معنای واقعی درخشیدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: سازماندهی کلاسیک نیروهای دفاع مقدس بعد از عملیات رمضان آغاز شد. به طوری که نیروهای چند استان در قالب یک لشکر یا تیپ درآمدند. تیپ ۱۷ حضرت علی بن ابیطالب علیه‌السلام با فرماندهی سردار شهید مهدی زین الدین بعد از عملیات رمضان بنیان ایجاد لشکری مجهز از بسیجیان استان‌های زنجان، مرکزی و سمنان در آن مقطع از  دوران دفاع مقدس شد که  در طول جنگ فتوحات فوق تصوری را به جهانیان نشان داد. غرور، دلاوری و شجاعت جوانان برومند شهرستان‌های ساوه و زرندیه در آن لشگر همواره مورد تکریم و تقدیر قرار گرفت.

وی اظهار کرد: جدیت و دلاوری نیروهای شهرستان‌های ساوه و زرندیه در آن زمان را باید در قالب گردان موسی‌بن‌جعفر (ع)، ادوات و توپخانه لشکر با فرماندهی سردار مصدقی ساوجی، پشتیبانی و لجستیک لشگر با فرماندهی شهید سردار مهدی نظر فخاری، اطلاعات و عملیات با فرماندهی شهید سردار محمد ندیری و سردار میرجانی ساوجی، گروهان ۳ گردان موسی‌بن‌جعفر(ع) با فرماندهی ماشالله تاریخی و... جستجو کرد که جانفشانی و دلاورمردی آنان واقعا ستودنی است. عملیات غرور آفرین بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، عملیات بستان، پاسگاه زید، عملیات خیبر، عملیات محرم، والفجر مقدماتی، فتح المبین و... آلبومی از شجاعت و حضور مقتدرانه بسیجیان ساوه و زرندیه هستند که هرگز در تاریخ فراموش نخواهند شد.

حبیبی به نحوه تشکیل گردان حضرت ولیعصر(عج) اشاره کرد و افزود: چند ماه بعد از عملیات خیبر و با توجه به شجاعت و حضور مقتدرانه بسیجیان ساوه، زرندیه، محلات، دلیجان و استعداد این سه شهرستان، در  شهریور یا مهرماه سال ۶۳ قرار شد بسیجیان شهرستان‌های یاد شده در قالب گردان جدیدی به نام گردان حضرت ولیعصر(عج) در لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب علیه السلام حضور داشته باشند. این تصمیم در آبان ماه ۶۳ اجرایی شد و اولین اعزام گردان سرافراز حضرت ولیعصر(عج) در استعداد سه گروهان متشکل از بسیجیان چهار شهرستان مذکور انجام شد.

وی بیان کرد: هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که اولین ماموریت گردان تحکیم مواضع لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) در خط پدافندی طلائیه بود و این مأموریت به مدت ۳۰ تا ۴۰ روز طول کشید. سردار شهید مهدی ناصری، شهید محمد ماهیاری، شهید بهرام قره شیخلو از ساوه و زرندیه، شهید حیدری و برادر قربانی از محلات و اصغر اکبری، ابراهیم شفیعی و غلامرضا منصوری از دلیجان جزو کادر گردان بودند.

بی‌سیم‌چی گردان ولیعصر(عج) افزود: بعد از اتمام ماموریت پدافندی، گردان ولیعصر(عج) به مرخصی یک هفته‌ای آمد و بعد از برگشت به جبهه، اولین و در عین حال سنگین‌ترین ماموریت عملیاتی گردان در تاریخ 23 اسفندماه سال 1363 یعنی حضور در عملیات بدر و شرق دجله به منصه ظهور رسید.

وی افزود: عملیات در شرق دجله تبلور عینی شجاعت مردان گردان ولیعصر(عج) و بسیار خیره کننده و حیرت انگیز بود. بیش از ۳۰ تن از بهترین همسنگران و دوستان من در آن عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. نبرد تن به تن و نبرد نفر با تانک‌های غول پیکر "تی ۷۲ " شوروی در این عملیات پیروزمندانه تماشایی و فوق العاده بود. شهید ماهیاری،  شهید مهدی یعقوبزاده، شهید علی قاسمی، شهید حسنی‌فرد، شهید قربانی و شهید گودرزی و... در این عملیات خوش درخشیدند.

وی افزود: در این عملیات بنده و سردار شهید ناصری فرمانده دلیر گردان حضرت ولیعصر (عج) دوشادوش هم بودیم. شهید ناصری که رزمندگان گردان او را با نام "آقامهدی" صدا می‌زدند، از ناحیه بازو و بر اثر اصابت تیر مستقیم مجروح شد. آب های خروشان دجله هرگز جوانمردی شهیدان گردان ولیعصر(عج) و لشگر ۱۷ را فراموش نخواهند کرد.

حبیبی اظهار کرد: رزم پدافندی جزیره مجنون جنوبی در کمین‌های بسیار خطرناک با فرماندهی شهید ابراهیم یعقوبی، حضور در عملیات کربلای یک با فرماندهی رضا پاشاخانلو  که منجر به آزادسازی مهران شد، عملیات کربلای ۴، کربلای ۵، و عملیات والفجر ۸ با فرماندهی آقا مهدی ناصری ، والفجر  ۱۰ و عملیات مرصاد از جمله افتخارات این گردان است.

رزمنده خستگی ناپذیر گردان ولیعصر که ۲۳ ماه با شهید ناصری همسنگر بوده و بیش از نیمی از دوران دفاع مقدس را درک کرده و اینک در مقام استاد حقوق بین الملل در دعاوی و داوری بین المللی حضور دارد، افزود: بی‌تردید به عنوان کسی که به معنی واقعی کلمه فرزند دفاع مقدس است، اظهار می‌کنم که جوانان ساوه و زرندیه نهایت تلاش خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس به منصه ظهور رساندند. یقین بدانید این سرافرازی تا ابد در تاریخ ایران اسلامی و بر تارک این مرزوبوم جاودانه خواهد بود.

بی سیم چی گردان ولیعصر آلبوم خاطرات و عکس‌هایش را با تمام دنیا عوض نمی‌کند.

یقینا روحیه انقلابی و تفکر جهادی که برگرفته از ایثار، فداکاری و عزم و اراده رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی است، امروز نجات بخش انقلاب از تهدیدات است و تاسی به فرهنگ دفاع مقدس، کشور را از بحران‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تحریم‌ها، تهدیدها و ... با اقتدار عبور خواهد داد.

 کاش این گردان دوباره ظهور کند، هزاران افسوس که "آقا مهدی" نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس رزمندگان ساوه استانی فرهنگی و هنری گردان ولیعصر عج ساوه و زرندیه حضرت ولیعصر ع دفاع مقدس هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، معاون سیاسی امنیتی فرماندار میبد، رئیس دفتر امام جمعه، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و رئیس بنیاد شهید شهرستان با حضور درمنزل سیدعلی محمد جوادیان، رضا جعفری نژاد و علی اصغر رسولی از جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس از صبر و استقامت آنها تجلیل کردند.   سیدعلیمحمد جوادیان در عملیات فتح المبین، رضا جعفری نژاد در عملیات خیبر و علی اصغر رسول در عملیات والفجر هشت به درجه والای جانبازی نائل آمدند.   رئیس دفتر امام جمعه میبد در این دیدار گفت: انقلاب اسلامی به برکت خون هزاران شهید و ایثار و فداکاری شما جانبازان سرافراز و آزادگان به پیروزی رسید.   حجت الاسلام فاضلی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت به پرچمداری ایران اسلامی در برابر دشمنان ایستاده است، افزود: جبهه مقاومت با روحیه جهادی و انقلابی شما عزیزان در برابر رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی ایستاده است و به زودی جبهه کفر را سرنگون و قدس و مردم مظلوم غزه را از زیر ظلم و ستم دشمنان آزاد خواهد کرد.   وی خاطرنشان کرد: شما جانبازان عزیز و سرافراز زخم گلوله را در تن خود به یادگار دارید و به آن افتخار می‌کنید و در چشم و دل ملت ایران عزیز هستید.

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم