Web Analytics Made Easy - Statcounter

پالایشگاه‌های کشورهای پرمصرفی مانند آمریکا طی چند هفته گذشته تولید خود را در پاسخ به افزایش ذخایر، ادامه کاهش تقاضا و بلایای طبیعی پایین آورده‌اند. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پالایشگاه های سراسر جهان که از ماهها کاهش تقاضا و مازاد ذخایر نفتی رنج می‌برند، تولید سوخت خود را در پاییز پایین می آورند چون بهبود تقاضای نفت تحت تاثیر همه گیری ویروس کرونا متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پالایشگاه ها 35 درصد تولید خود را در بهار پایین آوردند چون تعطیلی های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا نیاز به سفر را از بین برده بود. تولید پالایشگاهی با برداشته شدن این تعطیلی ها تا اواخر ماه اوت رو به افزایش بود ولی پالایشگاه‌های کشورهای پرمصرفی مانند آمریکا طی چند هفته گذشته تولید خود را در پاسخ به افزایش ذخایر، ادامه کاهش تقاضا و بلایای طبیعی پایین آورده‌اند.

 ظرفیت پالایشگاهی چین بیش از همه کاهش یافته است. چین دومین مصرف کننده بزرگ سوخت در جهان است که پس از مهار ویروس کرونا باعث بهبود تقاضای نفت در جهان شد ولی پالایشگاه های این کشور که سوخت هم صادر می کنند تولید خود را به خاطر کاهش تقاضا در سایر کشورهای آسیایی پایین آورده اند.

 طبق گفته تحلیلگران، انتظار می رود پالایشگاههای چین فعالیت خود را در ماه سپتامبر کاهش دهند. پتروچاینا 5 تا 10 درصد از تولید خود را نسبت به ماه اوت پایین آورده است. پالایشگاههای چین درگیر افزایش ذخایر سوخت و کاهش صادرات هستند.

 ذخایر سوخت هایی مثل دیزل، سوخت هواپیما و نفت گرمایشی که معمولاً قبل از فصل زمستان رو به افزایش می رود تا حد زیادی بالا رفته که باعث ضعف دورنمای حاشیه های سود پالایشگاهی در ماه‌های آتی شده است.

بهبود تقاضای نفت وابسته به بازگشت پروازهای بین‌المللی استافزایش تقاضا برای محصولات نفتی در هند

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد تقاضای سوخت در این کشور 13 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. مصرف نفت گرمایشی و دیزل معمولاً در پاییز افزایش می یابد ولی با وجود 179 میلیون بشکه ذخایر سوختی، پالایشگاه ها هیچ انگیزه‌ای برای ادامه تولید ندارند.

 آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود از تقاضای نفت در 2020 را برای دومین بار در دو ماه گذشته به خاطر کاهش تقاضا پایین آورده است. این آژانس پیش‌بینی می‌کند مصرف جهانی نفت و سوخت های مایع در سال جاری میلادی به طور متوسط 91.7 میلیون بشکه در روز باشد یعنی 200 هزار بشکه در روز کمتر از پیش بینی قبلی و 8.4 میلیون بشکه در روز پایین‌تر از سطح تقاضا در 2019.  تقاضای نفت  در 2019 برابر با 100.1 میلیون بشکه در روز بود.

 پالایشگاه های آمریکا 20 درصد کمتر از قبل از بحران کرونا سوخت تولید می کنند. پالایشگاههای چین، هند، ژاپن و کره جنوبی هم نرخ تولید خود را پایین آورده اند.

 انتهای پیام/105

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایین آورده اند افزایش ذخایر تولید خود میلیون بشکه بشکه در روز کاهش تقاضا تقاضای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل کل جدید استقلال و پرسپولیس؛ پالایشگاه و بانک!

همشهری آنلاین: اخیرا، مالکیت پرسپولیس در اختیار مجموعه‌ای از بانک‌ها قرار گرفته و استقلال هم به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس واگذار شده است. هواداران، موشکافانه این تغییر و تحولات را درنظر داشتند و حالا، با تغییر مالکیت، کری‌خوانی‌های مرسوم هم عوض شده است. این کری‌خوانی‌های بامزه به‌خصوص در فضای مجازی نمود داشته است؛ از یک سو هواداران پرسپولیس که تیمشان به بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین واگذار شده، مدعی‌اند هر کسی که در کشور کارت بکشد، بخشی از سود تراکنش‌ها به‌حساب باشگاه می‌رود.

برخی هواداران استقلال این مسئله را جدی گرفته و حتی عکسی دست‌به‌دست می‌شود که نشان می‌دهد یک نفر با خط خود نوشته، کار این بانک‌ها را قبول نمی‌کند. دیگر شوخی بامزه هم این بوده که برخی هواداران پرسپولیس گفته‌اند از آنجا که استقلال متعلق به یک شرکت بزرگ پتروشیمی است، دیگر بنزین نمی‎زنند تا تیم رقیب را از نظر مالی منتفع نکنند. فارغ از این شوخی‌ها، هواداران هر دو تیم نگران وضعیت تیمشان هستند و امیدوارند این تغییر و تحول، به نفع تیمشان تمام شود.

tags # استقلال ، پرسپولیس سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • کل کل جدید استقلال و پرسپولیس؛ پالایشگاه و بانک!
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تقاضای مرگ خودخواسته زن ۲۸ ساله هلندی
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش