Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌بیژن غنچه‌پور مجسمه‌ساز و عضو شورای سیاست‌گذاری هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران درباره برنامه‌های این دوسالانه به خبرنگار مهر گفت: برگزاری هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی پس از انصراف دبیر این رویداد و بعد از آن هم مواجه شدن با شرایط ناشی از کرونا، در تعلیق قرار گرفت تا اینکه شورای سیاست‌گذاری این دوسالانه با همکاری هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران، تصمیم گرفتند دبیری جدید انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلایلی قرار شد دبیر دوسالانه، یک شخص نباشد و به همین دلیل اعضای هیأت مدیره انجمن، شورای دبیران این دوسالانه را برعهده گرفتند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های دوسالانه مجسمه‌سازی از جمله تیم‌های اجرایی و پژوهشی آغاز شده و برنامه‌های آن روی غلتک افتاده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود ناشی از کرونا، خیلی از طرح‌ها و ایده‌ها مانند پرفورمنس‌هایی که متعلق به سال گذشته و قبل از کرونا بود، حذف یا به روز شدند؛ به این معنی که با توجه به شرایط برای اجرا تطبیق خواهند داشت.

غنچه‌پور درباره ظرفیت‌های محوطه بیرونی تالار وحدت برای برپایی دوسالانه مجسمه‌سازی تهران در مقایسه با فضایی که قرار بود در باغ کتاب در اختیار دوسالانه باشد، گفت: باغ کتاب با تالار وحدت شرایط متفاوتی دارند؛ باغ کتاب، فضایی عمومی و پر از ازدحام داشت که بعد از وقفه در برگزاری، امکان همکاری با ما نداشتند. از بین جایگزین‌هایی که داشتیم، تالار وحدت انتخاب شد و فضای تالار وحدت، همه مواردی را که مدنظر ما برای دوسالانه بود، در اختیارمان قرار می‌دهد و این فضا شامل، تالار، سالن، محوطه بیرونی تالار وحدت و پیاده راه است؛ پیاده‌راهی که اخیراً ساخته شده، نیز برای نمایش کارهای خیابانی دوسالانه مناسب است که مردم با این کارها در ارتباط باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا فضای جدید برای انجام فعالیت‌های دوسالانه محدودیت ایجاد می‌کند یا خیر، بیان کرد: در حقیقت، فضایی که در تالار وحدت در اختیار خواهیم داشت، محدودیتی برای فعالیت‌های دوسالانه ایجاد نکرده است؛ البته میزان فضای عمومی تغییر کرده اما به لحاظ امکانات فضایی، چیزی کمتر از باغ کتاب ندارد.

عضو شورای سیاست‌گذاری هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران همچنین در پایان گفت: نقش هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در زنده کردن دوسالانه بسیار مهم بود و در واقع به نوعی از این دوسالانه صیانت کرد و اجازه نداد که با استعفای یک شخص، دوسالانه‌ای که حاصل کار تیمی و انجمنی است، از هم بپاشد. به نظر من بهترین اتفاق ممکن در هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران، تشکیل شورای دبیران با اعضای هیأت مدیره انجمن بود و تا جایی که می‌دانم استقبال از دوسالانه از سوی مجسمه‌سازان مطرح و جوان بسیار خوب بوده است.

کد خبر 5028595

منبع: مهر

کلیدواژه: دوسالانه مجسمه سازی تهران انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران تالار وحدت مجسمه سازی تئاتر ایران شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس فیلم کوتاه جشنواره فیلم ونیز موسیقی ایرانی هنرهای تجسمی سینمای مستند رادیو نمایش شبکه یک سیما هشتمین دوسالانه مجسمه سازی دوسالانه مجسمه سازی تهران هیأت مدیره انجمن تالار وحدت باغ کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه

سرهنگ زینالی گفت: در جریان بازرسی عوامل فرماندهی انتظامی مراغه از منزلی شخصی در روستای  گل‌تپه علاوه بر یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه تاریخی چند قلم اشیای تاریخی نیز کشف شد.

وی اظهار کرد: پس از کشف اشیای تاریخی عوامل یگان حفاظت شهرستان مراغه بلافاصله در محل حاضر شده و طی تفحص یک عدد مجسمه سفالی، مجسمه فلزی تاریخی، کتیبه گچی نقوش‌دار و یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی را کشف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

سرهنگ زینالی گفت: مردم آذربایجان شرقی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • جزییات جدید از پرونده مهسا امینی
  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم
  • اعلام جزییات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه