Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهترین راهکارها و راه حل های ممکن در دوران قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا برای ورزشکاران رشته های تیمی تشریح شد.

به گزارش ایسنا، پس از شیوع ویروس کرونا در کشور چین و سرایت آن به سایر نقاط دنیا، دولت ها تن به قبول شرایط هشدار دادند و مجبور شدند محدودیت هایی از جمله تعطیلی باشگاه ها و فعالیت های ورزشی تیمی و حتی انفرادی را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت نیز قرنطینه موجب شد تا رقابت های سازمان یافته تعطیل شوند، امکان پرورش حضوری ورزشکاران نباشد، ارتباط حضوری بین ورزشکاران و مربیان قطع شود، شرایط مناسب آموزشی وجود نداشته باشد، امکانات تحرک آزادانه در دسترس نباشد و ورزشکاران به اندازه کافی در معرض نور قرار نگیرند.

بر اساس این مطلب که از سوی محمد خرمی مقدم تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: بر اساس منابع علمی موجود نیز توصیه می شود تا تشویق ورزشکار برای درک قرنطینه به عنوان یک فرصت جهت توسعه ویژگی های آمادگی جسمی و روانی مدنظر قرار گیرد و فضای زندگی ورزشکاران دارای تجهیزات هوازی و مقاومتی باشد.

همچنین استفاده از تمرینات دایره ای بر پایه وزن بدن می تواند به بهبود آمادگی قلبی تنفسی منجر و تمرین مهارت های ورزشی بر پایه نیاز ورزشکاران طراحی شود. در عین حال باید تمرینات آماده سازی ورزشی باید بر پایه عملکرد عصبی-عضلانی تاکید داشته باشد و ورزشکاران نیز آموزش های لازم را در مورد تغذیه پروتئین، ویتامین دی و آبرسانی ببینند.

مسئله مهم دیگر نیز اینکه راهبردهای کنترل بدنی باید به کار گرفته شوند و خستگی ذهنی پیش بینی شود و از نظر ذهنی کنترل صورت گیرد، همچنین باید راهکارهای ریکاوری در نظر گرفته شوند و نظارت روزانه بر تمرینات و شرایط ورزشکار انجام پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رشته های تیمی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر از اجرایی شدن بزرگترین طرح برای تجهیز مکان‌ها و هیئت‌های ورزشی استان خبر داد و گفت: برای این مهم ۲۰ میلیارد تومان از سوی وزارت ورزش و جوانان اختصاص یافته است. - اخبار استانها -

یاسر جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه در یکسال گذشته تمرکز بر روی حل مشکلات ورزشکاران، هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی استان بوشهر بوده است اظهار داشت: حرکت‌های حمایتی و کمک به ورزشکاران و هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی استان بوشهر در یکسال گذشته در طول 40 سال گذشته بی‌نظیر بود.

وی با تأکید بر حمایت ویژه از ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی گفت: استان بوشهر در ورزش فوتبال یکی از 2 استان بااستعداد کشور است و اکنون 4 ملی‌پوش فوتبال ایران از ورزشکاران استان بوشهر هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با بیان اینکه تیم‌ها و هیئت‌های ورزشی استان در طول سالیان گذشته همواره با مشکلات مالی مواجه بوده‌اند، اضافه کرد: اکنون با حمایت ویژه از ورزشکاران، تیم‌ها و هیئت‌های ورزشی هزینه شرکت در مسابقات تأمین و پرداخت می‌شود.

جمالی از پرداخت هزینه کامل شرکت تیم‌های پایه استان از نونهالان تا تیم‌های امید در مسابقات مختلف قهرمانی خبر داد و بیان کرد: اعزام و شرکت تیم‌های پایه از نونهالان تا امید استان بوشهر در رقابت‌های قهرمانی ملی رایگان است.

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه شرکت تیم‌های استان بوشهر در  رقابت‌های قهرمانی سبب خوشحالی و رضایت‌مندی ورزشکاران شده است افزود: این نوع حمایت‌ها از ورزشکاران، تیم‌ها، باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی در استان بوشهر در تاریخ این استان بی‌نظیر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با بیان اینکه اعتبارات این نوع حمایت‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان تأمین شده است، تصریح کرد: اعتبارات لازم در این زمینه تا نیمه نخست امسال تأمین و برای نیمه دوم سال هم برنامه‌ریزی شده است.

جمالی از اجرایی شدن بزرگترین طرح برای تجهیز مکان‌ها و هیئت‌های ورزشی استان خبر داد و گفت: برای این مهم 20 میلیارد تومان از سوی وزارت ورزش و جوانان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه طرح تجهیز مکان‌ها، باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی استان بوشهر در پایان اردیبهشت ماه امسال تا اوایل خرداد اجرایی می‌شود تصریح کرد: براساس آمایش سرزمینی مصوبه شورای عالی ورزش کشور همه تیم‌ها و هیئت‌های ورزشی مورد حمایت ویژه قرار گرفته می‌شود و در این راستا استان بوشهر در بخش ورزش از ظرفیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر فعالیت 33 مدرسه فوتبال در استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در شهر بوشهر 3 زمین چمن ورزشی فعال است که برای توسعه زیرساخت‌ها در این عرصه با هماهنگی نمایندگان استان بوشهر در مجلس بر اساس سند آمایش طرح‌های مهمی اجرا می‌شود.

جمالی در ادامه پرداخت حقوق ماهانه به قهرمانان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون 15 ورزشکار استان بوشهر که در رقابت‌های جهانی و آسیایی مدال کسب کرده‌اند ماهانه به آنان حقوق پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • سردار آزمون در بغل قهرمان جهان (عکس)
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • رقابت‌ ۱۰ هزار نفری ورزشکاران در جام مولای عرشیان
  • چالش پاسکاری توماس مولر و یوسوا کیمیش در تمرینات بایرن مونیخ / فیلم
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • جایزه نقدی المپیک زیر سوال رفت!
  • رئیسی به تیم ملی کشتی فرنگی تبریک گفت
  • آموزش راهکارهای بیماری پارکینسون در برنامه نفس دوم
  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است