Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:51:11 GMT

پروژه «همیاران آب» در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۵۶۱۶

پروژه «همیاران آب» در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دبیرخانه دائمی شورای همیاران آب استان خراسان رضوی گفت: در پروژه همیاران آب به تعادل رساندن منابع و مصارف آب در استان به عنوان هدف کلی و اساسی مورد نظر است که طی دو گام انجام خواهد شد. گام اول دست‌یابی به کسری مخزن صفر در افق 1405 و گام دوم تخصیص بهینه منابع آب تا افق 1420 است.

کامران داوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص پروژه «همیاران آب» اظهار کرد: معمولا هر سه ماه از سوی سازمان آب اطلاعاتی در مورد پیشرفت پروژه‌های مشترک به ما ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مهر ماه سال 98 این پروژه رسما آغاز و اولین اطلاعات در بهار سال جاری دریافت شده و برای 6 ماهه ابتدایی این پروژه یعنی پاییز و زمستان گزارش عملکرد تدوین شد.

وی با بیان اینکه گزارش بهار اکنون در حال تدوین است، عنوان کرد: شرکت آب منطقه‌ای، سازمان جهادکشاورزی و شرکت آبفای مشهد و استان در سال اول در برنامه قرار داشتند. بین دانشگاه فردوسی و هر یک از این شرکت‌ها برنامه‌های معینی وجود دارد که توسط این دانشگاه بررسی عملکردی می‌شوند.

رئیس دبیرخانه دائمی شورای همیاران آب استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یک ماه بعد از پایان هر فصل باید گزارش‌هایی از سازمان‌ها دریافت شود که البته این گزارش‌ها از سوی سازمان جهادکشاورزی بسیار با تاخیر ارسال شد اما در نهایت با وجود تاخیرها این گزارش‌ها توسط ما جمع‌آوری و برای راستی‌آزمایی به شهرستان‌ها ارسال شده است.

داوری با اشاره به اینکه در نهایت اطلاعات به استانداری و سایر دستگاه‌ها تقدیم می‌شود، تصریح کرد: وظیفه دانشگاه فردوسی نظارت بر عملکرد سازمان‌ها در این پروژه است و عملکرد این سازمان‌ها به ‌صورت گزارش اطلاع‌رسانی می‌شود. پروژه همیاران آب دارای دو وجه نظارت بر برنامه‌های مصوب شده و برنامه‌ریزی برای آینده است.

وی بیان کرد: 33 سازمان در شورای اصلی این پروژه عضو هستند. ما در بخش برنامه‌ریزی برای آینده کمیسیون‌ها و کمیته‌هایی داریم که در حال کار و بررسی هستند و احتمالا در سال دوم این موضوعات به برنامه‌ها اضافه خواهد شد.

رئیس دبیرخانه دائمی شورای همیاران آب استان خراسان رضوی با اشاره به اهداف کلان این طرح گفت: در این طرح به تعادل رساندن منابع و مصارف آب در استان به عنوان هدف کلی و اساسی مورد نظر است که طی دو گام انجام خواهد شد. گام اول دست‌یابی به کسری مخزن صفر در افق 1405 و گام دوم تخصیص بهینه منابع آب برای کسب حداکثر بهره‌وری و کاهش برداشت‌ها تا 75 درصد آب تجدیدپذیر تا افق 1420 پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح همیاران آب خراسان رضوی همیاران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت کشتی‌گیر کردستانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کردستان ،به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هشتمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد روزهای پنجم لغایت ۱۷ اردیبهشت ماه در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود.
با دعوت سرمربی تیم ملی «محمدمبین عظیمی» کشتی‌گیر صاحب عنوان کردستانی به این مرحله از اردوی ملی‌پوشان فراخوانده شد.

دیگر خبرها

  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • دعوت کشتی‌گیر کردستانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403