Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- یکی از شگفتی‌های فوتبال گیلان این است مالکی که پروانه‌اش باطل شده و چندین بار استعفا داده در آستانه انتخاب مالک جدید، شبانه مدیرعامل برکنار می‌کند و وعده انتخاب مدیرعامل جدید می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کیومرث بیات مالک مستعفی باشگاه سپیدرود رشت در اقدامی تعجب‌برانگیز شامگاه شنبه در صفحه شخصی خود با انتشار نامه‌ای حکم برکناری افشین ناظمی مدیرعامل این باشگاه را صادر کرد تا یکبار دیگر جامعه فوتبال گیلان را با حرکات محیر‌العقولش به شگفتی وادارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق در حالی روی داد که درست در همان ساعت جمعی از مسئولان عالی رتبه قضایی، سیاسی، امنیتی و ورزشی کلانشهر رشت در دفتر فرمانداری این شهر مشغول بررسی وضعیت متقاضیان خرید این باشگاه بودند و این تضاد تصمیم‌گیری همان چشم اسفندیاری است که در تمامی این سال‌ها به سپیدرود ضربه زده است.

این نخستین بار نیست که بیات در نیمه‌های شب و در فضای مجازی با انتشار پست‌های عجیب و غریب جامعه ورزشی کشور را شگفت‌زده کرده و البته گاهی هم پیش آمده که چند ساعت و یا حتی چند دقیقه بعد آن را پاک می‌کند و از این رو هواداران به او لقب «مالک اینستاگرامی» داده‌اند.

«سوءمدیریت» عامل سقوط باشگاه سپیدرود رشت؛ دست مسببان این فاجعه کوتاه می‌شود؟لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های ایران| "سپیدرود رشت" با شکست در مقابل "فجر سپاسی شیراز" به لیگ دسته 2 سقوط کردلیگ دسته یک فوتبال|سپیدرود رشت مقابل خوشه طلایی ساوه شکست خورد

مالک مستعفی سپیدرود رشت که با یک قرارداد پر حرف و حدیث جانشین علی کریمی شده بود درست چند روز پس از سقوط سپیدرود از لیگ برتر در بهار سال 98 با انتشار نامه‌ای کتبی به مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از مالکیت استعفا داد و چند ماه بعد هم نامه‌ای با همان مضمون به رئیس سازمان لیگ فرستاد و آنجا هم از تمام مسئولیت‌های مالکیت شانه خالی کرد.

حالا همان مالک مستعفی در نهایت شگفتی پس از پایان لیگ و در حالی که به‌شدت بابت سقوط این تیم و کوتاهی‌های انجام شده زیر انتقاد تند هواداران است و مسئولان شهری به‌سبب همین انتقادات اقدام به فراخوان برای انتخاب مالک جدید کرده‌اند، مدیرعامل سپیدرود رشت را برکنار کرد.

این نامه از آن جهت شگفت‌انگیز است که در انتهای آن و در کمال تعجب از سوی بیات وعده انتخاب مدیرعامل جدید داده شده و به‌نوعی دهن‌کجی به مسئولانی است که در همان لحظات با وسواس مشغول بررسی مدارک و شنیدن صحبت‌های متقاضیان خرید سپیدرود بودند.

این در حالی است که علاوه بر استعفاهای پی‌در‌پی ایشان، پروانه مالکیتی که برایش صادر شده از اسفند سال گذشته پایان یافته و خود او صلاحیت صدور چنین حکمی را ندارد و از سوی دیگر با اتمام فصل فوتبال قرارداد مدیرعامل هم مانند سایر اعضای باشگاه تمام شده است و نیازی به انجام چنین شوآف‌هایی نخواهد بود.

نکته تاسف‌آور آن است که چنین فردی با عملکرد مدیریتی تا این حد ضعیف در 3 سال گذشته یکی از بازیگردان‌های اصلی مسائل سپیدرود بوده و با مصاحبه‌های پرغلط و وعده‌های غیرقابل اجرا که نتیجه‌ای جز ضربه زدن به برند سپیدرود نداشت و با ثبت دو سقوط پیاپی از لیگ برتر به دسته دوم به عنوان مالک، بدون تردید تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین دشمنان تاریخ 51 ساله سپیدرود شده است.

مالکی که هرگز ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین اصول مدیریتی را رعایت نکرد و با سخره گرفتن پیشینه قدیمی‌ترین باشگاه گیلان زمین در مصاحبه‌ای حضور این تیم را در لیگ برتر اشتباه دانست و این در حالی است که در لیگ برتر با انتخاب اشتباه دست‌نشان خود او بزرگترین عامل سقوط سپیدرود از لیگ برتر بود.

بیات به‌جای حل مشکلات تیم، مانند یک مدیر برنامه تمام فصل گذشته را به‌دنبال گرفتن حق انتقال محمد بلبلی بود و برای فهمیدن اوج فاجعه کافی است بدانید که تمام هزینه‌ای که فصل تازه تمام شده ایشان برای سپیدرود کردند حدود 9 میلیون تومان بود که بخش اعظم این رقم را در راه شکایت از بلبلی هزینه کرده است.

خبر خوب برای هواداران سپیدرود این است که تا چند روز آینده از میان چندین متقاضی خرید باشگاه سپیدرود، گروهی متشکل از دادستان، فرماندار، مدیرکل ورزش و جوان و هیئت فوتبال یک گزینه را انتخاب و معرفی خواهند کرد تا پس از هیئت شطرنج، سپیدرود هم از دست جناب مالک مستعفی و اینستاگرامی رهایی یابد و شاید سپیدرود و ورزش گیلان پس از آن نفس راحتی بکشند.

انتهای پیام/615/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سپیدرود رشت لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ضعیف را استاندار نکنید 

عصرایران ؛ رضا غبیشاوی - وزیری که به دلیل ضعف و ناکارآمدی از سمت خود برکنار شده / کنار گذاشته شده نباید در سمت مهم دیگری منصوب شود و پاداش بگیرد. چنین فردی را از دایره مدیریت های مهم کنار می گذارند تا جلوی تکرار اشتباه گرفته شود.

به تازگی، دولت، یوسف نوری را به عنوان استاندار جدید مازندران تعیین کرد. این در حالی است که او دقیقا یک سال قبل (فروردین 1402) به دلیل تقصیر وزارت آموزش و پرورش در ماجرای تاخیر پرداخت حقوق معلمان،‌ در قالب استعفا، از سمت وزیر آموزش و پرورش برکنار شد. 

تنها چند روز قبل از برکناری،‌ مخبر معاون اول رئیس جمهوری ، وزارت آموزش و پرورش را مقصر اعلام کرد تا شمارش معکوس برای پایان حضور یوسف نوری در ساختمان خیابان قرنی شروع شود و 5 روز بعد هم خبر استعفای برکنارگونه منتشر شد. البته هیچ کدام از متن های استعفای یوسف نوری و موافقت رئیسی با استعفا منتشر نشدند.

تاخیر پرداخت حقوق معلمان در آخرین روز اسفند 1401، فاجعه تمام عیاری را رقم زد. وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه یکدیگر را متهم کردند و اختلاف به وجود آمد. در نهایت با بررسی معاون اول رئیس جمهوری به دستور رئیس جمهوری، وزارتخانه یوسف نوری، به عنوان مقصر معرفی و چند روز بعد هم  طبق انتظارات از سمت خود کناره گیری کرد / کنار گذاشته شد.

ضمن اینکه سوابق یوسف نوری قبل و هنگام وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد او نه در کلام و واکنش و نه در عملکرد، فرد اجرایی موفقی نیست. سپردن مسوولیت استانداری به این وزیر سابق، تنها زمینه ای را برای بروز اشتباهات بزرگتر فراهم می کند. آن هم در مازندانی که همسایه تهران است.

پس قابل پیش بینی است: یوسف نوری در مقام استاندار مازندران، با بروز سلسله اشتباهاتی، مجبور به کناره گیری یا برکنار می شود و دوره ماموریت خود را در ساری تکمیل نخواهد کرد.

وزیران یا براساس اختلاف نظر با رئیس جمهور یا دیگر مقامات یا فشار مجلس، برکنار یا استعفا می کنند یا به دلیل استیضاح موفق مجلس، مجبور به کناره گیری می شوند و در همه این موارد انتصاب آنها به دیگر سمت ها از جمله مشاور و سفیر، قابل توجیه و معمول است. اما اینکه وزیری به دلیل ناتوانی عیان در اداره بدیهیات وزارتخانه تحت اداره خود، برکنار شود / استعفا دهد و سپس یک سال بعد به سمت استاندار معرفی شود از عجایب و غرایب روزگار ماست. آن هم وزارتخانه ای که یوسف نوری کارمند رسمی آن است و 30 سال درآن سابقه دارد.

 قابل توجه اینکه 2 وزیر سابق که در دولت رئیسی به سمت استاندار منصوب شدند نتوانستند دوره خود را تکمیل کنند و به شکلی، برکنار یا کنار گذاشته شدند. صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد ، در دولت رئیسی، استاندار خوزستان معرفی شد و بعد از گذشت یک سال و چند ماه کنار گذاشته شد.

حسین مدرس خیابانی قائم مقام و سرپرست وزارت صمت دولت حسن روحانی نیز در این دولت به عنوان اولین استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد اما بعد از 16 ماه ، تغییر داده شد. او البته هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران منصوب شده است.

استاندار، مسوولیت مهم و حساسی است. استاندار استانی چون مازندران در کشوری چون ایران، نیروی قدرتمند و شجاعی می طلبد که سابقه ارزشمندی از کارآمدی داشته باشد نه اینکه در نگارش رزومه شخصی خود، اسباب انبساط خاطر دیگران را فراهم کرده باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توضیح مدیرعامل تراکتورسازی درباره جذب گل‌محمدی
  • صحبت‌های مدیرعامل تراکتور درباره حضور گل‌محمدی در تبریز
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود
  • نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود؛ مخالفت بازیکنان؟ این هم مثل کلینزمن دروغ است
  • درویش برکنار خواهد شد؟؛ قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • جلسه جدید دادگاه پسران معاون مستعفی قوه قضائیه / مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • با واگذاری پرسپولیس، درویش برکنار خواهد شد؟ | قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • مقام مستعفی ارتش اسرائیل: ۷ اکتبر روز سیاهی برای من است
  • ۲ استاندار جدید دولت رئیسی /وزیر مستعفی سمت گرفت