Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:39:54 GMT

ظرفیت اسمی مرغداری های استان سمنان ۴۰ میلیون قطعه است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۵۸۳۲

ظرفیت اسمی مرغداری های استان سمنان ۴۰ میلیون قطعه است

حمید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ظرفیت اسمی مرغداری‌های استان سمنان ۴۰ میلیون قطعه است، بیان کرد: جوجه‌ریزی چهار بار در سال و هر بار تقریباً دو ماه یا هشت هفته به طول می‌انجامد که خوشبختانه با همکاری خوب مرغداران مشکلی از بابت جوجه‌ریزی تا کنون وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه علی رغم تمام مشکلات اقتصادی مرغداران شامل نهاده‌های دامی و نوسانات قیمت همچنان تولید استان مازاد بر مصرف منطقه است، بیان کرد: هر مرغداری ۲۵ درصد از تولید خود را برای مصرف درون استان اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقق اشتغال در استان سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: هنوز شهریورماه تمام نشده تا پایان پنج ماهه نخست سال جاری ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در سطح مرغداری‌های استان انجام شده که نسبت به سنوات قبل با کاهش محسوس در این شاخص روبرو بوده‌ایم.

حسینی همچنین درباره اشتغال ایجاد شده توسط دامپزشکی استان سمنان در زمینه‌های مختلف نظارتی، واکسیناسیون، درمانگاه‌ها، مایه‌کوبی و… بیان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری دامپزشکی استان سمنان ۸۱ شغل ایجاد کرده در حالی که تعهد این اداره کل ۸۰ شغل بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ نفر در مراکز درمانی، آزمایشگاهی، خدماتی و… دامپزشکی استان سمنان مشغول به کار هستند، افزود: بیش از ۱۳۰ مرکز درمانگاهی، آزمایشگاهی و مایه‌کوبی و… در سطح استان وجود دارد.

کد خبر 5028874

منبع: مهر

کلیدواژه: حمیدرضا حسینی دامپزشکی استان سمنان سمنان دام و طیور ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا توهین به پیامبر کرمانشاه گرگان انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی اردبیل خطبه های نماز جمعه دامپزشکی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در نشست دکتر خلیل راده مدیرکل دامپزشکی استان و هیئت همراه با ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه که در محل دانشکده دامپزشکی برگزار شد ضمن بررسی توانمندی‌های طرفین به اجرای هر چه بهتر امور آموزشی و پژوهشی دامپزشکی با بهره گیری از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین با هدف ایفای هر چه موثرتر نقش دامپزشکی در برخورد با چالش‌های پیش رو و ارتقای جایگاه دامپزشکان در جامعه و بهره وری هر چه بیشتر تولیدات دامی تاکید گردید.  در این جلسه موضوع کارآموزی و کارورزی دانشجویان دامپزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی تحت نظارت سازمان جهت آشنایی بیشتر با وظایف سازمان دامپزشکی کشور مطرح گردید.  دکتر مهام رئیس دانشکده دامپزشکی نیز در این نشست ضمن تاکید به ارتقا همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های بالای موجود، به اولویت بخشیدن در تعیین موضوع پایان نامه‌های دکتری عمومی و تخصصی دامپزشکی و نیز پروژه‌های تحقیقاتی به نیاز‌های تحقیقاتی سازمان دامپزشکی تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • جوجه یک روزه
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه