Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@03:23:57 GMT

کمبود منابع مالی مهم‌ترین چالش ورزش کبدی در کردستان است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۰۳۰

کمبود منابع مالی مهم‌ترین چالش ورزش کبدی در کردستان است

رفیق رضاقلی رییس هیات ورزش کبدی استان کردستان کمبود منابع مالی و نبود زیرساخت‌های ورزشی و نبود اسپانسر را بزرگ‌ترین چالش در حوزه ورزش در استان عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رفیق رضاقلی در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی، اظهار کرد: رشته کبدی ریشه در بازی‌های بومی محلی دارد و جایگاه ورزش کبدی در استان کردستان را مطلوب ارزیابی کرد و شهرستان‌های دیواندره ، سقز، سروآباد و موچش  رامستعد در رشته کبدی  دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضاقلی شهرستان‌های سنندج، سقز، بیجار و دیواندره را شهرهای فعال در حوزه کبدی دانست و گفت: هم اکنون هیات مریوان نیز فعال شده است امید است بزودی با تعیین سرپرست هیات‌های دهگلان و سروآباد این ورزش را در این شهرستان‌ها فعال کنیم.   وی با اشاره به اینکه ورزش کبدی ورزشی فکری است و ورزشکاران با هوش می‌توانند در این رشته موفق شوند افزود: ورزش کبدی نیازمند ورزشکار چابک و توانمند است.   رضاقلی رشد و پیشرفت ورزش کبدی را نیازمند توجه ویژه دانست و گفت: پیشرفت هر ورزشکار  منوط به داشتن مربی خوب است در این راستا ارتقا سطح دانش مربیان ضروری است و مربی خوب می تواند ورزشکار توانمند تحویل جامعه ورزشی دهد.   وی با اشاره به وجود سالن اختصاصی رشته کبدی در سنندج گفت: در سایر شهرستان ها سالن اختصاصی نداریم و ورزشکاران از سالن های تمرینی رشته های دیگر و در سالن های اجاره ای ورزش می‌کنند.   رضاقلی  کمبود منابع مالی، نبود زیرساخت های ورزشی و نبود اسپانسر را بزرگ ترین چالش ورزش عنوان کرد و افزود:  کمبود منابع مالی سبب پس رفت و عدم پیشرفت ورزش شده است.   وی استعدادیابی رده‌های سنی پایه نوجوانان و جوانان را اولویت برنامه های هیات بیان کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های مربی‌گری، ارتقا سطح دانش مربیان و توجه ویژه به بخش کمی و کیفی داوری یکی از اهداف هیات کبدی استان است.   رضاقلی با اشاره به استعدادیابی در بخش بانوان و موفقیت بانوان در این رشته گفت: سال ۹۷ اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر بانوان در کشور برگزار شد.   وی افزود :نبود سالن ویژه بانوان در مرکز شهر سبب کاهش تعداد بانوان ورزشکار شده است و به دلیل دوری سالن ورزشی و نارضایتی خانواده‌ها بسیاری از بانوان ورزشکار در این رشته از ادامه فعالیت کناره‌گیری کرده‌اند.   رضاقلی همچنین منابع مالی ورزش و جوانان را محدود دانست و گفت: رشته کبدی جزو رشته‌های جدید است در از این راستا با ایجاد انگیزش در جوانان باید از ورزشکاران حمایت کرد.   وی رشد و توسعه ورزش در استان را نیازمند حمایت همه جانبه و همبستگی ادارات دانست و گفت:  رشد ورزش نیازمند برنامه‌ریزی، همدلی و دور شدن از حاشیه است.   رضاقلی معرفی همه رشته‌های ورزشی را نیازمند اطلاع‌رسانی رسانه‌های جمعی بویژه صدا و سیما دانست و گفت: رسانه‌ها باید ورزش‌های نا آشنا را به جامعه معرفی کنند.   وی اظهار کرد: صدا و سیمای کردستان پوشش خبری مسابقات قهرمانی کشوری استان در سال ۹۶ حدود ۱۱ میلیون تومان پول از ورزش و جوانان دریافت کرد.   رضاقلی کسب مقام دوم قهرمانی توسط نوجوانان در سال ۹۶، کسب مقام پنجم جوانان ، کسب مقام دوم مسابقات آسیایی و راه یابی به اردوهای تیم ملی را از افتخارات ورزشکاران استان عنوان کرد.   وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در اواخر اسفند ۹۸ گفت: فعالیت های ورزش کبدی متوقف شد اما در کنار تعطیلی و لغو برنامه ها هیات را ساماندهی و کلاس های آموزشی برای مربیان و داوران برگزار کردیم.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کمبود منابع مالی دانست و گفت شهرستان ها رشته کبدی ورزش کبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری، شروین اسبقیان بعد از پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون سه گانه در خصوص وضعیت مالکیت دو باشگاه مطرح پایتخت اظهار کرد: واگذاری این دو باشگاه مردمی که جزو مفاخر ورزش هستند در اختیار سازمان خصوصی سازی است. اما روز واگذاری سوم اردیبهشت ماه است.

وی افزود: یکی از آرزوهای دیرینه هواداران دو باشگاه این بود که واگذاری صورت بگیرد و حتی در دولت های قبل هم این اتفاق رخ نداد ولی در دوره ای که هاشمی بسیار جدی پیگیر شد و با حمایت رئیس جمهور که به این موضوع ورود کردند، در روز سوم اردیبهشت مساله حل می شود.

معاون وزیر ورزش در خصوص اینکه گفته می شود پرسپولیس به چند بانک واگذار می شود و استقلال یک هولدینگ گفت: این صحبت ها در فضای مجازی وجود دارد اما روز واگذاری مشخص می شود کدام باشگاه به کدام مجموعه واگذار خواهد شد.

اسبقیان در خصوص تکمیل ورزشگاه آزادی و اینکه ظاهرا این استادیوم هنوز مشکلاتی دارد گفت: چیزی که برای صدور مجور حرفه ای لازم است توسط وزیر ورزش دنبال شده است. این مساله مشکل خاصی ندارد.

وی در خصوص اینکه در صورت واگذاری دو باشگاه، وزارت ورزش حق ورود به هیات مدیره را دارد گفت: اجازه بدهید ابتدا واگذاری صورت بگیرد. همانطور که وزیر گفته وزارت ورزش به دنبال باشگاهداری نیست. حتی همین امروز من در رای گیری شرکت نکردم چون دوست داشتم ورزشکاران خودشان انتخابات را برگزار کنند. ما فقط ناظر هستیم و این تاکید وزیر ورزش است.

معاون وزیر ورزش در خصوص اینکه یکی از معاونان وزیر اقتصاد مدعی شده در این زمینه به زودی به سراغ فدراسیون فوتبال خواهیم رفت گفت:هم وزیر اقتصاد و هم هیات دولت همه به دنبال کمک به ورزش هستند. تا امروز فقط کمک وزیر اقتصاد را دیدم. در رای دولت آقای رئیسی عنایت ویژه ای به ورزش دارند. حضور شخص آقای رئیس جمهور در وزارت ورزش برای اولین بار در تاریخ صورت گرفت. مصوبه های خوبی هم داشتیم، از تعیین تکلیف پروژه های زیر 70 در صد گرفته تا 4328 پروژه ورزشی که مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان میانه در ۲۱ اردیبهشت
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد
  • ۱۰ هزار مگاوات از مصرف برق در تابستان گذشته با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • ورود اسپانسرها به اسنوکر پس از حرفه‌ای شدن وفایی و سرخوش
  • کمبود مربی و زمین نقطه ضعف بزرگ رشته نوپا است/ در آسیا می‌درخشیم