Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 یک مقام ارشد آمریکایی یکشنبه  اعلام کرد ایالات متحده در روز دوشنبه ده ها فرد و نهاد ایرانی مرتبط با برنامه هسته ای  برنامه موشکی و تسلیحات متعارف را تحت تحریم قرار خواهد داد.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده مدعی شده ممکن است ایران به اندازه کافی مواد شکافت پذیر برای ساختن یک سلاح هسته ای تا پایان سال 2020 داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین مدعی همکاری موشکی ایران و کره شمالی شده اما به نوشته رویترز این مقام آمریکایی هیچ مدرکی برای اثبات دو ادعای خود ارائه نکرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که آمریکا طی یک ماه گذشته متحمل سه شکست دیپلماتیک در خصوص بازگرداندن تحریم های ایران شده و حتی متحدان نزدیک آن هم در مقابل زورگویی ایالات متحده برای راه اندازی مجدد تحریم های سازمان ملل مخالفت کرده اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: برنامه موشکی ایران سلاح هسته ای تحریم آمریکا برنامه موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) برای بحث درباره تقویت پدافند هوایی اوکراین و موضوع ایران در «لوکزامبورگ» گردهم می‌آیند.   به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، در حالیکه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در خصوص جنگ در سودان نیز بحث‌هایی خواهند داشت، اما بخش مهمی از تمرکز آن‌ها در خصوص اوکراین و منطقه غرب آسیا خواهد بود.   در پی شکست‌های پی در پی اوکراین در میدان نبرد، در هفته‌های اخیر، متحدان غربی کی‌یف از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی بر آن شده‌اند که سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری همچون پاتریوت در اختیار کی‌یف قرار دهند.   در پی اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی، کشورهای اروپایی تحرکات ضدایرانی خود را تشدید کردند و در صورتیکه جمهوری اسلامی به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولی ایران در دمشق پاسخ داده بود، از پاسخ ایران به اسرائیل بعنوان بهانه‌ای برای وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی سوء استفاده کردند.   رویترز گزارش داده است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود به دنبال توافق در خصوص این موضوع هستند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند.   این اولین بار نیست که اتحادیه اروپا در صدد تحریم ایران برآمده است و پیش از این نیز تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف از جمله مسائل حقوق بشری و اتهام بدون سند عرضه موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.   طبق گفته دیپلمات‌های اروپایی،‌ کشورهای اتحادیه اروپا همچنین در صدد هستند که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل تولید موشک وضع کنند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند

دیگر خبرها

  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • قصد آمریکا برای اعزام مشاورین نظامی بیشتر به اوکراین
  • جنگ داخلی و پیش‌بینی احتمال فروپاشی آمریکا