Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه از شکست آمریکا در اعمال مکانیزم ماشه گزارش داد.

گروه کار و تعاون بازارنیوز: وزیر امور خارجه در این جلسه با اشاره به عدم همراهی اعضای شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای اروپایی و اعضای گروه ۱+۴ در اقدام غیرحقوقی آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: آمریکا در اعمال قلدری و زورگویی تنها ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور این پیروزی بزرگ را به ملت ایران تبریک گفت.

مصوبه دولت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

هیات وزیران با تأدیه دیون دولت بابت تحقق متناسب سازی دریافت های بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری از طریق واگذاری سهام دولت موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، مبلغ تأدیه دیون دولت توسط سازمان خصوصی سازی و با اعلام صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور به ارزش تقریبی و تا سقف ۱۸۰ هزار میلیارد ریال است.

قیمت نهایی سهام شرکت های موضوع این تصویب نامه مطابق آیین نامه اجرایی شیوه های قیمت گذاری بنگاه ها مصوب۲۰/۱۲/۱۳۸۷ شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و تصویب هیات واگذاری تعیین می شود و سازمان خصوصی سازی موظف است ظرف شش ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، قیمت سهام شرکت های یادشده را مطابق آیین نامه مذکور جهت تصویب به هیات واگذاری ارایه نماید.

چنانچه ارزش قطعی سهام، بیش از ارزش برآوردی باشد و از عملکرد سقف مبلغ مندرج در این مصوبه بیشتر گردد، حسب مورد با پیشنهاد سازمان خصوصی سازی و تصویب هیات واگذاری تعدیل های لازم اعمال خواهد شد.

نقل و انتقال سهام موضوع این تصویب نامه از مالیات نقل و انتقال سهام معاف می باشد. سایر هزینه های مترتب بر واگذاری متناسب با سهم واگذاری بر عهده صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح است.

همچنین از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، حقوق مالکانه سهام شرکت های یادشده متناسب با سهم واگذاری به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تعلق می‌گیرد.

دولت همچنین در اجرای ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح را مکلف کرد علاوه بر افزایش امتیازات شغلی مندرج در آیین نامه اجرایی بندهای (الف) و (ب) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، از محل منابع داخلی و سایر منابع حاصل از سرمایه‌گذاری های خود و منابع حاصل از بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، نسبت به برقراری عدالت در نظام پرداخت و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش خود با ۹۰ درصد میانگین حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبقه مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت، از شش ماهه دوم ۱۳۹۹ اقدام نمایند.

افزایش حقوق بازنشستگان موضوع این تبصره، باید به نحوی انجام گیرد که حقوق بازنشستگان هر طبقه بیش از میانگین دریافتی از محل حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبقه مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت نشود.

سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری نیز مکلف شدند معادل ریالی این مصوبه را صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان نموده و به صورت ماهانه از ابتدای مهرماه سال جاری به آنان پرداخت نمایند.

 در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید.

افزایش سهام قابل واگذاری صنایع پالایش نفت به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس

دولت با افزایش سهام قابل واگذاری به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله صنایع پالایش نفت، شامل باقیمانده سهام متعلق به دولت در شرکت های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد موافقت کرد.

اصلاح اساسنامه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

هیات وزیران با هدف رفع ایرادها و تأمین نظر شورای نگهبان درخصوص اساسنامه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، اساسنامه این شرکت را اصلاح کرد.

مصوبه ساز و کار اجرایی فدراسیون های ورزشی اصلاح شد

هیات وزیران به منظور رفع ایراد هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص مصوبه مربوط به ساز و کار اجرایی فدراسیون های ورزشی، با اصلاح این مصوبه موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، فدراسیون های ورزش های همگانی، روستایی و بازی های بومی- محلی، زورخانه ای و کشتی پهلوانی و فدراسیون های چندرشته ای (به تشخیص وزارت ورزش و جوانان) از نظر ترکیب مجمع عمومی و نیز فدراسیون های پزشکی ورزشی و اسلامی ورزش زنان از نظر اهداف، وظایف و اختیارات، عضوگیری و ترکیب مجمع عمومی، تابع دستورالعملی خواهند بود که توسط وزارت ورزش وجوانان تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

 صدور مجوز واردات ۹۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی مورد نیاز جمعیت هلال احمر

با تصویب دولت، مجوز ورود و ترخیص (۳۰۰) دستگاه تویوتا هایلوکس دو دیفرانسیل بنزینی ۲۷۰۰ سی سی و بالاتر، (۳۰۰) دستگاه آمبولانس تویوتا لندکروز هاردتاپ دو دیفرانسیل بنزینی ۴۰۰۰ سی سی و بالاتر و (۳۰۰) دستگاه خودرو امداد و نجات تویوتا لندکروز هاردتاپ دودیفرانسیل بنزینی ۴۰۰۰ سی سی و بالاتر بصورت شاسی کامل (CBU) با سال ساخت (۲۰۲۰) و استاندارد آلایندگی یورو ۵ و بالاتر توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بدون رعایت ضوابط فنی واردات خودرو و منوط به تجهیز در داخل کشور با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۱۴۰۱، صادر شد.

هیات وزیران این تصمیم را با توجه به لزوم حفظ توان آمادگی و پاسخ به حوادث و سوانح احتمالی آتی و نیز تأمین نیازهای خودروهای عملیاتی و لجستیکی ضروری، به عنوان یکی از ابزارهای اصلی حضور به موقع و حمل و انتقال اقلام امدادی و تجهیزات و نیروهای عملیاتی، اتخاذ کرد.

برچسب ها: هیئت دولت ، همسان سازی حقوق بازنشستگان ، رئیس جمهور لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KC8

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: هیئت دولت همسان سازی حقوق بازنشستگان رئیس جمهور صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح سازی حقوق بازنشستگان هیات وزیران پالایش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واگذاری استقلال در آخرین روز سال!

آفتاب‌‌نیوز :

 پس از پرسپولیس، حالا نوبت به باشگاه استقلال رسید تا عملیات خصوصی‌سازی خود را به شکل رسمی آغاز کند. سازمان فرابورس اطلاعیه‌ای را روی خروجی سایت خود منتشر کرد و از واگذاری ۵۱ درصد از سهام آبی‌ها در ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۳ خبر داد.

در این اطلاعیه عنوان شده است که سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد تعداد ۵,۵۰۳,۴۸۶,۵۰۰ سهم معادل ۵۱ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) متعلق به وزارت ورزش و جوانان را به‌طور عمده، نقد و شرایطی از طریق بازار پایه فرابورس ایران به فروش برساند؛ تاریخ عرضه روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ تعیین شده است.

سازمان فرابورس اعلام کرده در صورت تشکیل کنسرسیوم خرید هر یک از اعضای کنسرسیوم متعهد می‌گردند که پس از خرید سهام موضوع این اطلاعیه در صورت مالکیت حداقل ده درصد از سهام مذکور برای عرضه هر میزان از سهام تحت مالکیت خود در هر یک از بازار‌های عادی یا بلوک نسبت به اخذ تاییدیه کمیته درج فرابورس ایران اقدام نمایند.

همچنین، کارگزار خریدار می‌بایست سپرده حضور در رقابت معادل ۱۰ درصد قیمت پایه کل را به‌صورت نقد یا ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط حداقل سه ماهه از مشتری دریافت و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز و یا به این شرکت تحویل نموده و تأییدیه شرکت مزبور را به معاونت عملیات بازار فرابورس ایران ارائه نماید.

این در شرایطی است که طبق آخرین ددلاین تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باید مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا یازدهم فروردین مشخص شود تا آن‌ها بتوانند مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز واگذاری استقلال در آخرین روز سال!
  • جزئیات زمان دقیق اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • تاریخ واگذاری باشگاه استقلال مشخص شد
  • موسوی: حقوق همه بازنشستگان تا قبل از نوروز باید پرداخت شود
  • شورای اتحادیه اروپا با اهدای کمک ۵ میلیارد یورویی به ارتش اوکراین موافقت کرد
  • خبر مهم وزیر درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • موافقت کابینه جنگ صهیونیستی با واگذاری اختیارات بیشتر به هیات مذاکره‌کننده در قطر
  • نحوه واگذاری خودروسازان چگونه خواهد بود؟
  • واگذاری خودروسازان به روش مزایده
  • بازدید معاون تولیدی سازمان بازرسی از صندوق بازنشستگی کشوری