Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، میزان گندم خرید تضمینی سال گذشته گندمکاران مناطق روستایی استان را تنها ۶هزار و ۱۳۴ تن اعلام کرد و افزود: به دلیل پایین بودن قیمت تعیین شده، استقبالی خوبی از این حمایت دولتی نشد. 

وی متناسب شدن و افزایش حدود ۲ برابری قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم از ۱۳ هزار ریال به ۲۵ هزار ریال نسبت به سال زراعی گذشته را باعث ترغیب گندمکاران برای فروش محصول مازاد بر نیاز خود در سال زراعی جاری عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری، از ذخیره‌سازی محصول گندم خریداری شده از کشاورزان در هشت انبار مناسب و استاندارد در شهرستانهای فارسان، اردل، خانمیرزا، شهرکرد و کیار خبر داد و تصریح کرد: در طول سال با ابلاغ و دستورالعمل اداره کل غله استان این میزان محصول گندم انبارشده تحویل کارخانه‌های آرد استان خواهد شد.  

حیدری، از بهبود کیفیت گندم تولیدی امسال خبر داد و گفت: ارائه آموزش و حمایت مستقیم دولت از بهره‌برداران و استفاده از بذر اصلاح شده باعث افزایش مرغوبیت گندم امسال استان بوده است.  

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تجهیز مراکز خرید محصول گندم استان به وسایل روز از جمله ترازوی دیجیتال و رطوبت‌سنج تصریح کرد: خرید محصولات تضمینی با کمترین خطا خریداری می‌شود.
وی، از واریز وجه گندم خریداری شده توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی در کمتر از یک ماه خبر داد و گفت:طلب حساب گندمکاران به صورت آنلاین و بدون وقفه در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری بیش از ۵۹ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گندم اختصاص دارد که ۲۳ هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

برچسب‌ها گندم تعاون روستایی شهرکرد چهارمحال وبختیاری خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم تعاون روستایی شهرکرد چهارمحال وبختیاری خرید تضمینی گندم تعاون روستایی شهرکرد چهارمحال وبختیاری خرید تضمینی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش کشاورزی با استفاده از فناوری متحول می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان زنجان با بیان اینکه در حوزه گندم دولت فداکاری کرد تا برنامه‌ها به درستی پیش برود، افزود: طی دو سال گذشته به لحاظ ذخایر گندم در سیلوها خیال راحتی داشتیم و ضریب جینی استان نیز افزایش یافت.

وی یادآور شد: پارسال ۷۰ هزار میلیارد تومان پول خرید تضمینی گندم از سوی دولت کنار گذاشته بود که این میزان پرداختی دو و نیم برابر افزایش یافت.

استاندار زنجان اظهار داشت: سال گذشته در این استان نیز هفت هزار میلیارد تومان (همت) مبلغ خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شد.

افشارچی با بیان اینکه کشاورزی ما انرژی و هزینه بالایی دارد، گفت: برای بهره‌وری در کشاورزی یکسری کارها را شروع کرده ایم که ترویج کشت‌های گلخانه‌ای از جمله آنهاست.

وی افزود: با تغییر الگوی کشت نیز روشی را پیش می بریم که صرفاً ترویجی نیست.

افشارچی تصریح کرد: از مهمترین دغدغه‌های بخش کشاورزی مسأله بهره‌وری آب است که مجموعه استان باید برای آن تدبیر می‌کرد و در این خصوص نیز پیگیری‌های ویژه‌ای انجام می‌شود. در این مراسم از ۶ کشاورز نمونه ملی و ۴۲ کشاورز نمونه استانی قدردانی شد.
.

کد خبر 6084377

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • بخش کشاورزی با استفاده از فناوری متحول می‌شود
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید