Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:56:22 GMT

آفرود زخم های عمیقی به تن محیط زیست می زند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۱۶۵

آفرود زخم های عمیقی به تن محیط زیست می زند

ایسنا/مازندران یک فعال محیط زیست گفت: آفرودها با توجه به جثه عظیمی که دارند، به شدت به محیط زیست ضربه وارد کرده و زخم های جبران ناپذیری بر پیکره آن می زنند.

سهیلا ذاکری پاشاکلایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه برخی به دلیل ناهمواری جنگل‌ها و کوه‌ها، رانندگی پرهیجان را بیشتر می‌پسندند، گفت: درست است که رانندگی در شرایط نسبتا سخت می تواند بسیار لذت بخش تر از رانندگی در بزرگراه ها یا داخل شهر باشد اما این عوامل آثار منفی برای محیط زیست به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آفرودها بلای جان محیط زیست شده اند و در تمامی بخش‌ها مانند کوهستان، بیابان و جنگل شاهد تخریب‌هایی هستیم، تصریح کرد: متاسفانه محیط زیست درگیر غول بزرگ زباله‌ای است که گردشگران نقش بزرگی در تولید آن دارند، حال با یک هیجان نادرست، به محیط زیست بیش از پیش آسیب می‌زنیم.

این فعال زیست محیطی با بیان اینکه گذاشتن ردپا از خود در محیط زیست آسیب زننده است، خاطرنشان کرد: آفرودها با توجه به جثه عظیمی که دارند، به شدت به محیط زیست ضربه وارد می‌کنند.

ذاکری گفت: تصور کنید خودرویی با چند تن وزن چه مقدار گل و لای و خاک را در محیط کوهستانی و جنگلی جابه جا می‌کند و چه اثر مخربی روی محیط زیست دارد.

وی ادامه داد: به دلیل فشرده شدن خاک حاصل از عبور این خودروهای سنگین، نفوذی برای جابجایی هوا به لایه های زیرین خاک نمی‌ماند و اینجا است که به محیط زندگی حیوانات نیز وارد شده و موجب جا به جایی و مهاجرت آنها می‌شویم و در بسیاری از موارد مرگ آنان را نیز رقم می‌زنیم.

ذاکری در پایان تاکید کرد: بلایای استفاده از آفرود در طبیعیت به مراتب بیش از نکاتی است که مطرح شده اما مخربین محیط زیست توجه کنند که طبیعت به خوبی می تواند از خودش محافظت کند، اگر حالا کسی بخواهد با آن دست و پنجه نرم کند حتما بازنده این میدان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آفرود محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف صد هزار حلزون در شهرضا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره محیط زیست شهرضا گفت: متخلفی که در زمینه نگهداری، پرورش، خرید و فروش حلزون در شهرستان شهرضا فعالیت می‌کرد، با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.


رمضان قبادپورافزود: با استناد به بند ج ماده ۱۰ و ۷ قانون شکار و صید مواد یک و ۸ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و تبصره یک ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به مرجع قضائی معرفی و صد هزار حلزون نیز کشف شد.


حلزون نوعی نرم تن در رده شکم پایان و از خانواده بی مهرگان است.

دیگر خبرها

  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • کشف صد هزار حلزون در شهرضا
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد