Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@10:01:50 GMT

روایت رتبه‌های برتر از کنکور کرونایی قرن

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۲۰۰

روایت رتبه‌های برتر از کنکور کرونایی قرن

کنکور سراسری ۹۹ با فراز و نشیب‌های فراوان و پس از چند بار تعویق به دلیل شیوع ویروس کرونا سرانجام در روزهای آخر مرداد ماه امسال برگزار شد و یک میلیون و ۱۴۶ هزار داوطلب در بیش از ۳۳۰۰ حوزه امتحانی با هم به رقابت پرداختند. از ۸۴ هزار و ۴۵۸ داوطلب کنکور سراسری ۹۹ در استان اصفهان، امروز با اعلام سازمان سنجش نام ۵ دانش آموز اصفهانی در میان رتبه برترهای تک رقمی کشور می درخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرقویه سفلی یکی از مناطق محروم اصفهان با جمعیتی حدود ۱۶ هزار نفر است که امسال در پنجاه و هفتمین آزمون سراسری کشور، نام این بخش از اصفهان با درخشش یکی از دانش آموزان این منطقه در کنکور جلوه‌ای ویژه پیدا کرد، به همت دانش آموزی سخت کوش که مادری معلم و پدری کشاورز دارد. یک دانش آموز از خمینی شهر، دو نفر از دبیرستان فرزانگان و یک نفر از شهید اژه ای اصفهان دیگر سهم های استان اصفهان از رتبه های تک رقمی کنکور کرونایی امسال هستند.

رتبه ۷ علوم انسانی کنکور ۹۹: روزی ۱۵ ساعت درس می خواندم

مهدی ضیائی آذرخورانی، رتبه هفت علوم انسانی کنکور سراسری امسال که در یکی از روستاهای جرقویه سفلی و در یک دبیرستان عادی درس خوانده به ایسنا، گفت: مدرسه ما یک مدرسه عادی با معلمانی دلسوز است که برای بچه ها وقت می گذاشتند. کلاس ما ۱۸ دانش آموز داشت و همه در یک شرایط عادی درس خواندیم.

او با بیان اینکه امسال دانش آموز سال آخر رشته انسانی بود، ادامه داد: امسال در پی شیوع ویروس کرونا، همه چیز غیرحضوری شد و حتی کلاس ها و بسیاری از آزمون ها به صورت غیر حضوری برگزار شد.

رتبه برتر کنکور سراسری ۹۹ تاکید کرد: کرونا شرایطی ایجاد کرد که مجبور بودیم همه در خانه بمانیم و این فرصتی شد تا تمام وقتم را در خانه به درس خواندن صرف کنم و سعی کردم اجازه ندهم کرونا بر من تاثیری داشته باشد. روزی حدود ۱۵ ساعت درس می خواندم.

ضیائی آذرخورانی، شروع درس خواندن جدی برای کنکور را از تابستان سال گذشته عنوان کرد و گفت: نه کلاس اضافه می رفتم و نه مشاوره داشتم. خودخوان در خانه درس هایم را می خواندم و از معلم هایم کمک می گرفتم. از تابستان سال گذشته شروع به درس خواندن کردم و از همان موقع تصمیم گرفتم رتبه تک رقمی را در کنکور کسب کنم.

او آزمون امسال را به خصوص در برخی دروس مشکل توصیف کرد و گفت: برخی دروس مانند عربی، جامعه شناسی و اقتصاد را ۱۰۰ درصد زدم، اما در برخی دروس هم کمی دچار مشکل شدم. برای مثال ادبیات کمی برایم سخت بود و آن را ۶۰ درصد زدم و به طور قطع کسی که می خواهد در کنکور موفق شود باید شناخت بالا از کنکور داشته باشد و برای هدفش تلاش کند.

او که خانواده اش را مشوق اصلی خود در کسب این موفقیت دانست و افزود: مادر و برادرم معلم هستند و در این راه مشوقان اصلی من بودند. برادرم در رشته علوم تربیتی تحصیل کرده و برای این موفقیت همواره به من انگیزه می داد از سوی دیگر پدرم یک کشاورز است که در این مسیر مرا بسیار همراهی کرد.

رتبه هفت علوم انسانی کنکور ۹۹ که هنوز در مورد رشته مورد علاقه اش برای تحصیل در دانشگاه کمی مردد است، گفت: هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام، اما به مشاوره و آموزش زبان بسیار علاقه مند هستم و بین هر دو آنها تردید دارم. اگرچه بسیاری با این رتبه علاقه مند برای ورود به رشته حقوق هستند، اما فکر نکنم حقوق بخوانم و به احتمال زیاد برای ادامه تحصیل دانشگاه های استان اصفهان را انتخاب کنم.

ضیائی آذرخورانی، همچنین یادآور شد: یکی دیگر از همکلاسی هایش رتبه ۲۵ کنکور را کسب کرده است و مشوقش را مادر و برادر معلمش معرفی کرد که به همراه پدرش برای او شرایط مناسبی برای درس خواندن فراهم کردند.

رتبه ۴ علوم انسانی کنکور ۹۹: خودم بودم و کتاب‌هایم و میز مطالعه ام

محسن سیاه مرد، رتبه چهار علوم انسانی از خمینی شهر دیگر داوطلب اصفهانی است که نامش در میان رتبه های تک رقمی کنکور می درخشد. او از علاقه اش به رشته علوم قضایی در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری تهران به ایسنا، گفت: دیپلم تجربی داشتم و سال گذشته فارغ التحصیل شدم، اما به دلیل علاقه ام به این رشته، تصمیم گرفتم یک سال درس های علوم انسانی را بخوانم و به این رشته برسم.

او که یک سال به صورت خودخوان رشته علوم انسانی خوانده، معتقد است؛ دانش آموزان در هنگام انتخاب رشته باید بسیار هوشمندانه عمل کنند و انتخاب آگاهانه ای داشته باشند و صرف اینکه معدلشان در درسی ۲۰ است، آن را انتخاب نکنند. برای مثال من معدلم ۲۰ بود و رشته تجربی را انتخاب کردم، اما بعد از مدتی متوجه شدم این رشته برای من مناسب نیست و تغییر رشته دادم و توانستم به هدف خود برسم.

رتبه چهار علوم انسانی کنکور ۹۹ تاکید کرد: در این مدت، اصلا کلاس درس و مشاوره استفاده نکردم و خودم بودم و کتاب‌هایم و میز مطالعه ام.

سیاه مرد، در مورد شرایط پیش آمده امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: در شرایط کرونا، مشکلات برای همه یکسان ایجاد شد و به عقیده من برد با کسانی است که در شرایط سخت فرصت می سازند. توصیه ام به کنکوری ها این است که اجازه ندهند شرایط بر آنها غلبه کند.

او گفت: البته در برهه ای از زمان از درس خواندن خود در شرایط کرونایی ناامید و حتی احساس نارضایتی داشتم، اما سعی کردم به روزهای اوج خود بازگردم و نگذارم استرس و ناامیدی من را از هدفم دور کند.

رتبه چهار علوم انسانی کنکور ۹۹ که در مدرسه نمونه دولتی شهید مطهری خمینی شهر درس خوانده در مورد دبیرستان خود، گفت: مدرسه ما از نظر بار علمی در رده بالایی قرار دارد و هر سال رتبه های برتر کنکور دارد.

سیاه مرد که در خانواده نخستین رتبه تک رقمی است، اضافه کرد: اکنون شرایط کرونا برای همه است و افرادی موفق هستند که در تهدیدها فرصت بسازند و برد با آنهایی است که ناامید نشوند و تلاش کنند و مطمئن باشند با تلاش به آنچه در ذهن دارند، می رسند.

این داوطلب، کنکور امسال را یک سرو گردن بالاتر از سال های گذشته دانست و گفت: فلسفه، روانشانسی و جامعه شناسی را ۱۰۰ درصد زدم و با توجه به اینکه سال گذشته به صورت آزمایشی کنکور داده بودم، کنکور امسال کمی سخت تر بود، البته برخی درس ها انصافا آسان تر و برخی سخت بود.

رتبه ۴ علوم ریاضی کنکور ۹۹: علاقه ام تحصیل در رشته کامپیوتر شریف است

آرمین ثقفیان، رتبه چهارم علوم ریاضی و فنی کنکور سراسری ۹۹ از اصفهان نیز با بیان اینکه تعویق کنکور امسال برای همه بد بود و استرس به کنکوری ها وارد کرد به ایسنا گفت: شرایط کرونا به صورت ناگهانی ایجاد شد و چاره ای وجود نداشت، اما این شرایط گاهی باعث شد از تسلطم بر درس خواندن کاسته شود، اما تلاش خود را برای غلبه بر این شرایط کردم.

رتبه چهار علوم انسانی کنکور ۹۹ که در سال آخر در دبیرستان شهید اژه ای ۱ منطقه یک اصفهان تحصیل کرده است، در مورد رشته مورد علاقه اش در دانشگاه، گفت: به احتمال زیاد کامپیوتر شریف را به دلیل علاقه انتخاب کنم.

ثقفیان به داوطلبان کنکور توصیه کرد: سعی کنند درگیر حاشیه های کنکور نشوند، خصوصا این فکر را نکنند که دیگر داوطلبان کلاس های مختلف می روند و معلم دارند، بلکه تنها به هدفشان فکر کنند و با قدرت ادامه دهند. 

او تاکید کرد: به جز کلاس های مدرسه از هیچ کلاس اضافه ای برای موفقیت در کنکور استفاده نکردم و تنها در سال دوازدهم به کلاس ریاضی رفتم. اعتقادم این است که کلاس اضافه بر مدرسه، نیاز نیست البته به شخص نیز بستگی دارد و در شرایط کرونا کلاس اضافه بیشتر احساس می شود.

رتبه ۳ زبان کنکور ۹۹: برای کنکور کلاس اضافه نرفتم

آنیتا محمدی، رتبه سه گروه آزمایشی زبان در کنکور سراسری ۹۹ از اصفهان نیز با بیان اینکه رشته اصلی تحصیل اش تجربی است به ایسنا، گفت: به دلیل اینکه در سال های دهم و یازدهم درگیر المپیاد زیست شناسی بودم، زیاد نتوانستم برای کنکور وقت بگذارم و از اسفند امسال شروع به خواندن کنکور کردم.

او ادامه داد: تعویق کنکور به دلیل کرونا کمی به نفعم تمام شد و موجب شد، بیشتر درس بخوانم. در رشته خودم (علوم تجربی) رتبه ۱۵۹ منطقه یک و ۴۷۰ کشور شدم و برای ادامه تحصیل، به رشته بیوتکنولوژی علاقه مند هستم، البته خانواده ام رشته پزشکی را به من پیشنهاد می کنند.

رتبه سه گروه آزمایشی زبان در کنکور سراسری ۹۹ که در دبیرستان فرزانگان اصفهان تحصیل کرده و هر سال رتبه های تک رقمی کنکور از این مدرسه هستند، در مورد شیوه درس خواندنش، گفت: ابتدا از روزی ۵ ساعت شروع کردم و در نهایت به روزی ۱۰ ساعت رسیدم، البته کرونا زیاد تفاوتی در درس خواندنم ایجاد نکرد و به جز مدرسه کلاس اضافه نرفتم و معتقدم کلاس رفتن وقت تلف کردن است.

او معتقد است دانش آموزان برای موفقیت باید خودشان تلاش کنند و بهترین کار این است که از کتاب درسی مطالب را به خوبی بخوانند و برای درس ها تست بزنند و اشکالات را از معلم خود بپرسند.

محمدی، زبان انگلیسی را گرچه بسیار دوست دارد و همیشه در کلاس های فوق برنامه زبان انگلیسی شرکت کرده است، اما برای تحصیلات آکادمیک دانشگاه، تمایلی به تحصیل در این رشته ندارد و تصمیم دارد در آینده یک زبان دیگر را فرا گیرد.

رتبه ۲ هنر کنکور ۹۹: به دلیل علاقه ام به نمایش گروه هنر را انتخاب کردم

حانیه منصوری، رتبه دوم گروه آزمایشی هنر در کنکور سراسری ۹۹ نیز به ایسنا گفت: رشته اصلی من ریاضی فیزیک بود و هنر را به عنوان رشته شناور امتحان ندادم و صرفا برای هنر درس می خواندم.

او ادامه داد: سال ۱۲ اختصاصا برای کنکور هنر درس می خواندم و از روزی ۳ تا ۹ ساعت درس خواندن را تجربه کردم و هفته های آخر به روزی ۱۲ ساعت هم رسیدم.

رتبه ۲ هنر کنکور سراسری ۹۹ با اشاره به شیوع کرونا و پیامدهای آن برای کنکوری ها اظهار کرد: کرونا کمی وضعیت را سخت تر کرد و کلاس های فوق برنامه ما را دچار اختلال کرد. اما از سویی یک ماه که به زمان کنکور اضافه شد، فرصتی برای درس خواندن ایجاد کرد.

منصوری با تاکید بر اینکه شرایط پیش آمده و تعویق های کنکور از لحاظ روانی مشکلاتی هم داشت، گفت: اینکه یک هفته قبل از کنکور خبر لغو آن آمد و پس از آن گفتند که کنکور برگزار می شود، کمی ما را دچار مشکل کرد.

او با بیان اینکه برای کنکور کلاس خاصی نمی رفته، افزود: در مدرسه فرزانگان ۱ و رشته ریاضی درس می خواندم. از کلاس هنر مخصوص کسانی که هنرهای زیبا نبودند استفاده کردم و تصمیم دارم در دانشگاه هنرهای زیبای تهران زیرگروه نمایش (بازیگری، کارگردانی و یا سینما) تحصیل کنم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رتبه برتر کنکور کنکور کنکور سراسری کنکور 99 پارسی خبر علوم انسانی کنکور ۹۹ کنکور سراسری ۹۹ درس می خواندم شرایط کرونا تک رقمی برای کنکور کلاس اضافه درس خواندن سال گذشته دانش آموز کلاس ها درس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت استان فارس در کسب رتبه نخست گواهینامه آثار فاخر در کشور

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه گواهینامه آثار فاخر بهترین رتبه یک هنری صنایع‌دستی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: ۴ استادکار صنایع‌دستی استان فارس در رشته‌های خاتم، منبت و گلیم‌بافی این گواهینامه را دریافت کردند. 

او ادامه داد: استادکاران جلال غلامی در رشته خاتم‌کاری، ماجد شهریاری در رشته منبت، فریبا محمدی در شته گلیم بافی و آرش گلریز خاتمی در رشته خاتم سازی گواهینامه آثار فاخر صنایع دستی را از آن خود کردند. 

ثابت اقلیدی افزود: از بین ۱۰ اثر شاخص صنایع‌دستی استان فارس که به وزارت میراث فرهنگی ارسال شد ۴ اثر این گواهینامه را دریافت کردند که در این زمینه هم استان فارس رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آمار رتبه‌های برتر کنکور که کشور را ترک کرده‌اند
  • موفقیت استان فارس در کسب رتبه نخست گواهینامه آثار فاخر در کشور
  • رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های ۳ رقمی توسط دانش‌آموزان کرمانی
  • رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های سه رقمی توسط دانش‌آموزان کرمانی
  • رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های سه رقمی کنکور کرمانی ها
  • جزییات ثبت‌نام‌ در نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳
  • جزییات ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات ثبت‌نام‌ در نوبت دوم کنکور سال‌ ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات ثبت‌نام‌ در نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ اعلام شد