Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@14:52:02 GMT

انتقال سفارت هندوراس به قدس

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۲۴۰

انتقال سفارت هندوراس به قدس

دولت هندوراس اعلام کرد که تا پایان سال 2020 سفارت خود را در بیت‌المقدس افتتاح خواهد کرد. ناطقان:  خبرگزاری رویترز گزارش داد که دولت هندوراس قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی سفارت خود را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کند.


پیش از این رسانه های صهیونیستی از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی هندوراس خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هندوراس کشوری در شمال آمریکای مرکزی و از کشورهای پیرو آمریکا در مسائل بین المللی است.

براساس گزارش اسپوتنیک، «خوان اورلاندو هرناندز» رئیس جمهور هندوراس طی تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این موضوع را اعلام کرده است.

اسپوتنیک افزود: رئیس جمهور هندوراس گفته سال آینده این اتفاق خواهد افتاد اما نتانیاهو می‌گوید که تا پایان سال جاری میلادی هندوراس سفارتش را به قدس منتقل خواهد کرد.
منبع: فارس برچسب ها: هندوراس ، سفارت ، قدس ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هندوراس سفارت قدس ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز به سفارت ایران از آنجا شده بود، اقدام کردیم

وزیر خارجه کشورمان گفت: ایران علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز تروریستی علیه سفارت کشورمان در دمشق از آنجا صورت گرفته بود، این رژیم را در چارچوب دفاع مشروع تنبیه کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «محمد حسن» وزیر امور خارجه مالزی بعد از ظهر امروز دوشنبه در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات در روابط دوجانبه و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن ابلاغ سلام‌ رئیس جمهور کشورمان به نخست وزیر مالزی، تاکید کرد: رژیم اسرائیل جهت رهایی خود از باتلاق جنگ غزه، با حمله به سفارت ایران در دمشق به دنبال نوعی فرافکنی و انحراف در قضیه بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اظهار تاسف از این که با مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه، شورای امنیت حتی یک بیانیه حداقلی در محکومیت رژیم صهیونیستی صادر نکرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با یک اقدام حساب شده و در یک عملیات مشخص علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی علیه سفارت کشورمان در دمشق از آنجا صورت گرفته بود، این رژیم را در چارچوب دفاع مشروع تنبیه کند.

محمد حسن وزیر خارجه مالزی نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از روند تحولات در منطقه، حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده قربانیان این حادثه ابراز داشت.

وزیر امور خارجه مالزی همچنین حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل دانست.

محمد حسن با بیان این که مالزی اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله علیه ساختمان کنسولی خود در دمشق که بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام شده را درک می‌کند، از همه طرف‌ها در منطقه خواست که نهایت دقت و احتیاط را بعمل آورده و وضعیت پیچیده فعلی را پُر تنش‌تر نکنند.

وی گفت: مالزی حملات بی‌رحمانه علیه مردم فلسطین را محکوم می‌کند.

طرفین بر ضرورت پیگیری تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها بین تهران و کوالالامپور در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی، آموزشی، علمی و فناوری، امنیت غذایی و سایر حوزه‌ها تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • تببین پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی در میزگرد اعضای شانگهای
  • امکان انتقال پایتخت؛ چرا احمدی‌نژاد موفق نشد؟
  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • ریزش بی‌سابقه شِکِل واحد پول اسرائیل
  • وزیر دفاع پاکستان: هر اقدامی از سوی اسرائیل علیه ایران به زیان جدی برای این رژیم خواهد انجامید
  • سفارت هلند فعالیت خود در تهران را از سر گرفت
  • علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز به سفارت ایران از آنجا شده بود، اقدام کردیم