Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی از ورود مستمر شناورهای حامل کالا و پهلوگیری و تخلیه و بارگیری ۲ کشتی ترانزیت طی سه روز در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: 2 کشتی ترانزیتی طی سه روز از بنادر هند و جبل علی امارات به صورت مستقیم وارد بندر چابهار شده که عملیات تخلیه و بارگیری آن با تجهیزات مدرن این بندر استراتژیک در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این مهم نشان دهنده رونق ترانزیت در بندر شهید بهشتی است که به واسطه اقدام های انجام شده از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته با رشد چشمگیری همراه شده که در واقع می توان گفت انقلاب توسعه در این بندر بزرگ اقیانوسی رقم خورده است.

این مقام مسئول با اشاره به کالاهایی که طی روزهای اخیر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار وارد و عازم مقصد شده است، گفت: گندم، ظروف آشپزخانه، مواد شوینده و کالاهای مورد نیاز مردم افغانستان از طریق بندر چابهار وارد و پس از تخلیه به شهرستان های هدف در ایران و همچنین مقصد کشور دوست و همسایه مان افغانستان ارسال شده است.

وی با اشاره به وزن این کالاها اذعان کرد: کشتی اول حامل 401 TEU و کشتی دوم نیز حامل 265 TEU کالا بود که در مجموع می توان گفت 666 TEU کالا طی سه روز از طریق دروازه ملل وارد شده است.

وی تصریح کرد: این مهم به واسطه سیاست گذاری های این اداره کل و ارائه تخفیف های بی نظیر در این بندر استراتژیک برای صاحبان کالا و تجار محقق شده که البته جایگاه ویژه، ظرفیت ها و تجهیزات مدرن این بندر نیز تاثیر بسزایی در رشد ترانزیت و صادرات و واردات کالا داشته است.

آقایی خاطرنشان کرد: علاوه بر این به واسطه عملکرد مناسب تیم بازاریابی این اداره کل، مدت هاست کالاهای ترانزیتی و مورد نیاز مردم افغانستان و هند از طریق بندر شهید بهشتی جذب و جابه جا می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان

معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان و هیأت همراه که به منظور بررسی همکاری های لجستیکی جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت به تهران سفر کرده است از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند.

در این سفر هیات تاجیک ضمن بازدید و آشنایی با امکانات و زیر ساخت های بندر چابهار، با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و مسئولان منطقه آزاد و حمل و نقل جاده‌ای دیدار و در خصوص مراودات تجاری و توسعه ترانزیت کشور جمهوری تاجیکستان از طریق بندر شهید بهشتی مذاکره کردند.

در این نشست مشترک، عسکری نسب مدیرکل بنادرو دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های بالای چابهار که می تواند پل ارتباطی کشور تاجیکستان برای دسترسی به اقیانوس هند باشد بر آمادگی این بندر برای تسهیل تجارت فعالین اقتصادی کشور تاجیکستان در این بندر و همچنین واگذاری محوطه های پسکرانه جهت سرمایه‌گذاری آن کشور تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال