Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:51:48 GMT

دفاع دوباره ترامپ از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۳۱۷

دفاع دوباره ترامپ از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای

رئیس جمهور آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران باری دیگر از خروج کشورش از توافق هسته ای دفاع کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه فاکس نیوز،  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفت‌و گو با این شبکه باری دیگر از خروج از توافق هسته ای دفاع کرد. 

او که پاسخ به سوالی درباره معاهده صلح امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی را تشریح می کرد، توافق هسته ای را یک فاجعه خواند و گفت:  با وجود(ماندن ما در) این توافق نمی شد به چنین معاهده هایی دست پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ایران ۱/۵ میلیارد دلار و ۱/۸ میلیارد دلار پول نقد دادند. آن ها توافقی بسیار بد را انجام دادند. 
ترامپ درباره جان کری وزیر امور خارجه دولت اوباما که در مذاکرت هسته ای شرکت داشت،  گفت: جان کری بسیار نا مطمئن بود و توافقی را مذاکره کرد که از همه لحاظ آن ها پیروز بودند.  گاهی نمی شود با کسی توافقی انجام داد.  خداحافظی می کنید و آن ها با شما تماس خواهند گرفت،  چراکه تمامی برگ های برنده را دارید. 
رئیس جمهور آمریکا مدعی شد با پایان دادن به مشارکت این کشور در توافق هسته ای، ایران دیگر پول کافی برای آن‌چه حمایت از گروه های تروریستی می خواند، ندارد. 

ترامپ همچنین با تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران،  گفت که ایران هیچ گاه نباید سلاح هسته ای داشته باشد. 
رئیس جمهور آمریکا باری دیگر با استناد به ادعای مطرح شده از سوی یک مقام آمریکایی در نشریه پولیتیکو مبنی بر این که ایران طرحی انتقام جویانه در پی به شهادت رسیدن سردار شهید قاسم سلیمانی توسط آمریکا برای ترور سفیر واشنگتن در آفریقای جنوبی دارد،  گفت که آن ها درباره ترور کردن سفیرهای آمریکا حرف می زنند و من گفتم اگر این کار را بکنید ضربه ای هزار برابر سخت تر از قبل به شما وارد خواهیم کرد. 

اظهارات ترامپ درباره وجود طرح ترور از سوی ایران در حالی مطرح می شود که این ادعا از سوی وزارت امور خارجه کشورمان و وزارت امنیت آفریقای جنوبی رد شد. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیاست های ترامپ در برابر ایران توافق هسته ای رئیس جمهور آمریکا توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت ایران به دنبال محو کامل رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • رئیسی: هرگونه تعرض به خاک ایران پاسخی پشیمان‌کننده دارد
  • رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران