Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد آشوری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و همه شهدای انقلاب اسلامی، عنوان داشت: یکی از ثمرات ارزنده دوران دفاع مقدس که تبلوری عینی در جامعه ما یافت، اتحاد بر سر مقاومت فراگیر در برابر دشمن متجاوزی بود که از سوی 55 کشور دنیا مورد حمایت مستقیم قرار داشت و ملت ما نمونه کم‌نظیری در دنیا در ایستادگی سلحشورانه در برابر تجاوز دشمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که ماهیت انقلاب اسلامی به گونه‌ای بود که هم بلوک شرق و هم بلوک غرب از فروپاشی نظام شاهنشاهی احساس خطر عمیقی کرده بود، خاطرنشان ساخت: جلوگیری از شکل‌گیری یک نظام موفق مبتنی بر اراده مردم و توام با استقلال سیاسی و اجتماعی از جمله دلایلی بود که انبوهی از سلاح، نیرو و پول در اختیار رژیم بعثی عراق قرار گرفت تا جنگی تمام عیار را به ملت ایران تحمیل کند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس ادامه داد: دشمن بعثی فراگیرتر از آنچه در محاسبات نظامی بتوان به آن پرداخت، به کشورمان حمله‌ور شد و برآوردهای دقیق نظامی کارشناسان مطرح غربی که حمایت مستشاری از صدام می‌کردند این بود که آنها در کمتر از یک هفته به تهران خواهند رسید و دامنه این اشتباه استراتژیک به اندازه‌ای وسیع بود که تمامی معادلات نظامی خود را بر پایه این توهم بزرگ ترتیب داده بودند.

مقاومت خرمشهر هیمنه صدام را شکست

آشوری با اشاره به مقاومت دلیرانه رزمندگان اسلام در استان خوزستان به عنوان خط مقدم ایستادگی در برابر رژیم بعثی عراق، تصریح کرد: شکل‌گیری یک رشادت عظیم در خرمشهر و باقی‌ماندن چندین هفته‌ای عراقی‌ها پشت دروازه‌های خرمشهر، هیمنه صدام را در همان اولین‌ روزهای تجاوز به ایران اسلامی در هم شکست و بعد از آن نوبت به انسجام واقعی ملت ایران و قوای مسلح کشورمان در ایستادگی در برابر این تجاوز آشکار بود که به لطف خدا دشمن را زمین‌گیر کرد.

وی حماسه عظیم فتح خرمشهر را اولین نمایش عظیم قدرت پنهان ملت ایران در ایستادگی و مقاومت بر سر تمامیت ارضی و ایمان و اعتقاد خویش برشمرد و بیان کرد: خرمشهر یک نماد عینی از یک مقاومت عظیم با پشتوانه الهی بود که ما در تمامی سال‌های دوران دفاع مقدس و پس از آن تاکنون نیز به کرات چنین مقاومت‌های عظیم اعتقادی و ایمانی را در کشورمان تجربه کرده‌ایم.

تحمیل 8 سال جنگ به ملت ایران و عراق یک توطئه طراحی شده بود

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس ادامه داد: طراحی عمیقی در پی حمایت از رژیم بعثی عراق برای حمله به ایران وجود داشت و آن به جان هم انداختن دو ملت مسلمان به عنوان دو قدرت بالقوه منطقه‌ای بود.

وی در همین زمینه توضیح داد: عراق و ایران دو کشور بزرگ با منابع عظیم نفتی و گازی و ملتی تمدن‌ساز در منطقه هستند که بسیاری از تحولات مهم تاریخی در بستر جغرافیایی این دو کشور شکل گرفته است و لذا آمریکایی‌ها با یک طراحی پیچیده و با راه‌انداختن یک جنگ تمام عیار بلند مدت در منطقه، هدف اصلی خود که زمین‌گیر کردن دو ملت ایران و عراق بود را پیگیری و دنبال می‌کردند تا سرمایه‌های انسانی آنان که همان نیروهای جوان است را گرفته و منابع، زیرساخت‌ها و توان دو ملت را به جنگیدن با هم محدود کنند.

آشوری تصریح کرد: غربی‌ها چنین جنایتی را به دستان صدامی رقم زدند که یک دهه بعد پس از حمله عراق به کویت برای نابودی آن لشکرکشی کردند و دو دهه بعد نیز با حمله‌ای تمام عیار به این کشور درصدد نابودی آن برآمدند و در یک سناریوی از پیش تعیین شده، صدام را با خفتی هرچه تمام‌تر از یک ویرانه بیرون کشیدند.

فرهنگ دفاع مقدس الهام بخش تمامی عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی است

وی یکی از ثمرات ارزنده دوران دفاع مقدس را فرهنگ برآمده از روحیه انقلابی، ایمان سرشار و باور راستین رزمندگان اسلام به راه پرافتخار خویش برشمرد و گفت: این فرهنگ بزرگ‌ترین سرمایه ایمانی ما ملت ایران برای دهه‌های بعد از دفاع مقدس نیز بشمار می‌رود و غفلت از این سرمایه بزرگ بدون شک خسرانی عظیم را بدنبال خواهد داشت.

نماینده بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر خاطرنشان کرد: این روحیه و سرمایه برآمده از دوران دفاع مقدس را باید در تمامی عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی کشور خودمان بکار ببندیم و رمز عبور سربلندانه از تمامی کارزارهای مختلف آینده نیز اتکای به روحیه برآمده از این فرهنگ است که می‌تواند گره‌گشایی کرده و ما را از بحران‌ها و فشارها رهایی بخشد.

آشوری گفت: روح بلند همه شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و همه شهدای انقلاب اسلامی از نهضت خمینی کبیر در سال 1342 تاکنون گواه آن است که حرکت باورمندانه بر سر ارزش‌ها و آرمان‌های این ملت و داشتن روحیه جهادی برای ایفای کارکردهای مختلف در کشور به پیروزی و عزتمندی می‌انجامد و این راه بلند هرگز دچار انسداد نخواهد شد.

بالندگی‌های دفاعی نباید متوقف شود

نماینده بندرعباس یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم تعرض دوباره دشمنان به کشورمان با وجود همه دسیسه‌های منطقه آنان را تجربه 8 سال جنگ با ملت ایران با دستان خالی از یک سو و از سوی دیگر رشد و بالندگی نظامی و دفاعی کشورمان و اتکای بر ظرفیت‌های درونی در این حوزه برشمرد و بیان داشت: رشد دانش موشکی کشورمان به عنوان یکی از حوزه‌های مهم علمی و تکنولوژیکی و اثبات این موضوع در دفعات مختلف و در صحنه‌های گوناگون به دشمنان قسم خورده ملت ایران موجب شده تا آنان به این درک از واقعیت برسند که به راه انداختن هر ماجراجویی جدید با ملت ایران، هزینه بسیار سنگینی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: عامل اقتدار ملت ایران را در هیچ معامله‌ای نمی‌توان در کفه ترازو قرار داد چرا که دشمنان به خوبی به اسباب قدرت ما و عوامل اقتدار ما واقفند و با هر بهانه‌ای به دنبال تضعیف این قدرت و یا زمین‌گیر ساختن آن هستند.

انتهای پیام/88055

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس انقلاب اسلامی بندرعباس عراق محمد آشوری نماینده بندرعباس بالندگی دفاع توسعه توان موشکی دوران دفاع مقدس ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش

                                                                          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ متن پیام حسن بهرام نیا به شرح زیر است:   بسم الله الرحمن الرحیم  وَ إِنَّ جُندَنَا لَهُمُ الْغَـَـلِبُونَ (سوره صافات آیه ۱۷۳)   ۲۹ فروردین‌ماه، سال‌روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی است، این روز بزرگ یادآور حماسه‌ها و رشادت‌های دلیرمردانی است که دفاع از میهن اسلامی بر سرلوحه‌ی افتخاراتشان می‌درخشد.   به یقین ملت شریف ایران اسلامی فداکاری‌ها و رشادت‌های بی‌وقفه‌ی غیور مردان ارتش سرافراز به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر نیرو‌های مسلح و مقتدر ایران اسلامی در صیانت از دستاورد‌های انقلاب شکوهمنداسلامی، سال‌های دفاع مقدس، حفاظت و تامین امنیت در مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی، عملیات‌های گوناگون امدادرسانی و مشارکت بی‌بدیل در برگزاری مراسم اربعین، حضور جهادی و متعهدانه در حوادث مختلف طبیعی، چون سیل و زلزله و ... اهتمام جدی در سازندگی مناطق محروم را در حافظه‌ی تاریخی خود ثبت کرده و هرگز این مجاهدت‌ها را فراموش نخواهد کرد.   امروز ارتش ایران اسلامی در اوج خودکفایی، توان نظامی و خودباوری و با تکیه بر تجارب گران‌سنگ دوران دفاع مقدس و در سایه‌ی منویات و فرامین فرماندهی معظم‌کل قوا؛ مقام معظم رهبری، حضرت امام‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از انقلاب اسلامی و دستاور‌های والای آن حراست می‌کند.   اینجانب با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای والامقام ایران اسلامی به‌ویژه شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی، ۲۹ فروردین را به فرماندهی معظم کل قوا و آحاد ارتشیان ایران اسلامی و خانواده‌های معظم شهدای ارتش و به مردم شهیدپرور استان ایلام تبریک می‌گویم و از درگاه خداوند قادر متعال برای ارتش سرافراز و غرورآفرین ایران اسلامی در حفظ و حراست از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان، سربلندی و توفیق بیش از پیش مسئلت می‌نمایم.   حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده کل سپاه: هرگونه تعرض به ایران با پاسخی شدیدتر مواجه می‌شود
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی