Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و درمان درباره وضعیت ابتلا به کرونا با توجه به ورود به موج سوم بیماری گفت: با توجه به تعطیلی‌ها و سفرهای انجام‌شده و کاهش میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های گذشته، متاسفانه شاهد افزایش روند ابتلا و بستری بیماران به علت ویروس کرونا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی اصول تاییدشده و مورد تاکید سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با ویروس کروناست و در شرایطی که بیماری کوویدـ۱۹ هیچ واکسن و داروی اختصاصی ندارد، رعایت این اصول سه‌گانه تنها مواردی است که برای پیشگیری از بیماری باید رعایت شود.

لاری با اشاره به کاهش محسوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک از سوی مردم توضیح داد: براساس آخرین بررسی‌ها و آمارهای به‌روزشده در حوزه بهداشت محیط، میزان استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز و اماکن عمومی ۵۹.۱۲ درصد گزارش شده که با کمال تاسف شاهد کاهش ۱۶.۴۵ درصدی میزان استفاده از ماسک نسبت به هفته قبل از آن هستیم. همچنین میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی ۶۴.۲ درصد گزارش شده که کاهش ۸.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همچنین آخرین آمارها نشان می‌دهد که میزان استفاده از ماسک توسط شاغلان صنوف و صنایع ۶۳.۲۵ درصد و توسط کارمندان اداره‌ها و بانک‌ها ۸۲.۱۶ درصد است که متاسفانه شاهد روند کاهشی محسوس در میزان استفاده از ماسک در این گروه‌ها نیز هستیم.

به گفته لاری، کاهش استفاده از ماسک در حالی است که ویروس کرونا کاملا به رفتار اجتماعی ما بستگی دارد و به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست. این ویروس کاملا خود را با رفتار جامعه هماهنگ می‌کند و هرچه میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم باشد، میزان ابتلا و بستری به این ویروس افزایش خواهد داشت.

وی افزود: تنها توصیه مداوم به مردم، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، استفاده بیشتر از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی است.
 

کد خبر 550951 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران فاصله‌گذاری اجتماعی ماسک - سلامت آمار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران فاصله گذاری اجتماعی ماسک سلامت آمار رعایت پروتکل های بهداشتی میزان استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • شش اشتباه رایج در روند کاهش وزن
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • هوایی صاف و افزایش محسوس دما مهمان آسمان مازندران
  • افزایش محسوس دمای هوا در آسمان مازندران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد