Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@22:05:22 GMT

چه کسانی در معرض کبد چرب قرار دارند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۵۰۸

دکتر سید موید علویان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در بیان علل کبد چرب گفت:‌ کم تحرکی، شهرنشینی، مصرف غذاهای آماده مانند فست فودها، استفاده از نوشابه های قندی از جمله علل ایجاد کبد چرب است.
علویان، استرس ها را از دیگر علل ایجاد بیماری کبد چرب اعلام کرد و گفت: عوامل ژنتیکی هم در ایجاد بیماری نقش دارند و با مداخلات می توان تاثیر این عوامل را به طور چشمگیری کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۰ درصد ایرانی ها دچار کبد چرب هستند
فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد با اشاره به اینکه کبد چرب بیماری شایع در جامعه است، بیان داشت: حدود ۴۰ درصد ایرانی به نحوی کبد چرب دارند که بخشی از آنان از بیماری خود بی اطلاع هستند.
علویان ادامه داد: نیمی از افراد بالای ۴۰ سال دچار چاقی یا اضافه وزن هستند که اگر آن را برطرف نکنند کبد چرب شیوع بیشتری پیدا می‌کند.
وی به مصرف نمک و نوشابه های قندی در کشور اشاره کرد و گفت: جیره مصرف نمک ۱۲ گرم در روز است که مردم ما تقریبا ۲ برابر حد مجاز مصرف می کنند. بطور میانگین هر فرد در سال حداقل ۴۶ تا ۵۰ لیتر نوشابه قندی مصرف می کنند که این موارد هم در ابتلا به بیماری کبد چرب نقش دارند.
علویان به مصرف بیش از حد مجاز قند و شکر در کشور اشاره کرد و بیان داشت: مصرف این محصولات هم در ایجاد کبد چرب و هم در تشدید بیماری نقش دارند.

کبد چرب درمان دارد
علویان ادامه داد: هرچند کبد چرب درمان دارد ولی افراد باید اصول اولیه درمان را به درستی فراگیرند و به آنها عمل کنند تا از ابتلا و عوارض این بیماری در امان باشند.
وی، افزایش تحرک بدنی، مصرف تغذیه مناسب و تغییر شیوه زندگی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب اعلام کرد و گفت: روزانه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه تحرک بدنی که همراه با تپش قلب باشد برای پیشگیری این بیماری بسیار مفید است.
علویان با اشاره به اینکه هیچ وعده غذایی را برای رفع کبد چرب، نباید حذف کنیم، بیان داشت: استفاده از لبنیات کم چرب، میوه و سبزی را باید در وعده های غذایی خودمان قرار دهیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کبد چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

بهترین دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود

سوپرغذای تقویت‌کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

روزی چند عدد تخم‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند
علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

کد خبر 846840 برچسب‌ها سلامت خبر مهم تخم مرغ تغذیه

دیگر خبرها

  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد